سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا

تلاش بزرگان برای رسیدن به جمع مدعیان


تلاش بزرگان برای رسیدن به جمع مدعیان
هفته چهاردهم سری A در شرایطی پیگیری می شود كه ۲ تیم بالای جدول روز گذشته به مصاف حریفان خود رفتند و حالا منتظر نتایج سایر تیم ها هستند. اینتر و رم در شرایطی پیشتازی می كنند كه میلان و لاتزیو، ۲ تیم همشهری آنها در حال اوج گرفتن هستند و بی تردید اگر به دوران صددرصد آمادگی برسند، هم باعث افزایش جذابیت های كالچو خواهند شد و هم اینكه به زودی در صف مدعیان قهرمانی حاضر می شوند كه این مسأله دشواری های فراوانی برای صدرنشینان فعلی ایجاد خواهد كرد و بالطبع آنها سعی می كنند با جمع آوری امتیازات از غفلت ۲ نام دیگر استفاده كرده و خود را كاملاً از صف مدعیان جدا كنند و دوئل قهرمانی را تا انتها پیگیری نمایند.
● كالیاری - میلان
▪ میلان در جزیره غول كش
میلان هفته گذشته به لطف تنها گل «پائولو مالدینی» مدافع و كاپیتان كهنه كارش مسینا را از سر راه برداشت تا با ۱۱ امتیاز به روزهای آتی نگاه امیدوارانه تری داشته باشد.جایگاه پانزدهمی اصلاً شایسته مردان آنچلوتی نیست و به نظر می رسد اگر از میدان امروز سلامت خارج شوند، هفته های آتی خیلی سریعتر از حد تصور به جمع مدعیان بالای جدول بپیوندند.
كالیاری كه ۲ هفته قبل پالرمو را غافلگیر كرده و شكست داده بود، در بازی گذشته اش ناباورانه مغلوب امپولی شد تا با همان ۱۴ امتیاز در جدول سیر نزولی داشته باشد و حالا در شرایطی كه تنها ۳ امتیاز با میلان فاصله دارد، باید از این تیم نامدار پذیرایی كند.كالیاری با ۲ پیروزی، ۸ تساوی و ۳ شكست، ۱۲ گل زده و ۱۲ گل خورده در چنین جایگاهی قرار گرفته و میلان با ۵ پیروزی، ۴ تساوی و ۴ شكست، ۱۲ گل زده و ۱۲ گل خورده یكی از ضعیف ترین نتایج تاریخ حضورش در سری A تا به امروز را ثبت كرده كه باید دید این روند تا چه زمانی ادامه می یابد!میلان با سفر به جنوب و حضور در جزیره غول كش منطقه سیسیل مقابل كالیاری قرار می گیرد كه با اتكا به بازی تدافعی و روی آوردن به ضدحملات می تواند هر تیمی را غافلگیر كند و مردان آنچلوتی از این حیث باید مراقب میزبان امروزی باشند.
● پارما - پالرمو
▪ میزبان نگون بخت مقابل تیم باانگیزه
جدال پارما و پالرمو در ورزشگاه اینیو تاردینی از بازی های زیبا و جذاب امروز خواهد بود. پالرمو ۲ هفته ای است كه خوب نتیجه نمی گیرد و جایگاه خود را تا رتبه سوم تنزل یافته دیده است و قطعاً امروز هم در سفر به شمال ایتالیا با دشواری هایی روبرو است.پارما تیم ۱۶ جدول رده بندی است با ۲ پیروزی، ۲ تساوی و ۹ شكست كه حاصل آن ۱۲ گل زده و ۲۷ گل خورده و كسب ۸ امتیاز است.
آمار گل های خورده این تیم نگران كننده است و اگر از «آمائوری» مهاجم پالرمو غلفت شود، به تنهایی كار میزبان را یكسره خواهد كرد.پالرمو آمار قابل قبولی دارد؛ كسب ۹ پیروزی و ۴ شكست، ۲۷ گل زده و ۱۸ گل خورده و ثبت ۲۷ امتیاز نشان می دهد این تیم به بازی دفاعی علاقه ای ندارد و یا می برد یا می بازد!پالرمو برای جبران ۲ شكستی كه طی ۲ هفته اخیر متحمل شده باید پارما را ببرد و این تیم كه تلاش می كند از جمع تیم های پایین جدول جدا شود، به لحاظ فنی توان مقابله با پالرمو را در شرایط فعلی ندارد، مگر آنكه اتفاقاتی روی داده و میزبان بتواند مقابل میهمان آماده اش، خودنمایی كند.پالرمو در خط میانی و حمله بازیكنانی پرتلاش و سختكوش دارد كه هر لحظه می توانند نتیجه بازی را به نفع تیم خودی تغییر دهند و بازیكنان میزبان باید با ۹۰ دقیقه دوندگی، نظم تیمی حریف را برهم زده و در كوچكترین زمان اقدام به گلزنی نمایند.
● فیورنتینا - لاتزیو
▪ بازی نام های بزرگ در فلورانس
شهر فلورانس و ورزشگاه آرتمیو فرانكی، میزبان ۲ نام بزرگ یعنی فیورنتینا و لاتزیو است؛ ۲ تیمی كه هنوز به شرایط آرمانی نرسیده اند و تلاش می كنند سایه شوم امتیازات منفی و محرومیت ها را از سر خود كنار زده و دوباره قد علم كنند.فیورنتینا هفته قبل مقابل سیه نا متوقف شد، نتیجه ای كه با توجه به موقعیت ۲ تیم در جدول بد نبود اما همگان می دانند شاگردان پراندلی اگر به اوج آمادگی بازگردند، یك مدعی درجه اول خواهند بود.
فیورنتینا تیم ۱۷ جدول با ۶ پیروزی، ۲ تساوی و۵ شكست، ۲۰ گل زده و ۱۵ گل خورده، ۵ امتیازی است و مقابل لاتزیو كه با ۶ پیروزی، ۳ تساوی، ۴ شكست، ۲۲ گل زده و ۱۲ گل خورده و كسب ۱۸ امتیاز در جایگاه هفتم نشسته، به یاد گذشته ها قرار می گیرد تا با پیروزی در این مسابقه فاصله امتیازات خود را با تیم های بالاتر كاهش دهد.لاتزیو این روزها بازی های پرگلی به نمایش می گذارد و خط حمله این تیم در گلزنی مؤثر و مفید عمل می كند.
پیروزی ۳ بر یك هفته گذشته مقابل آسكولی كه ذاتاً تیمی تدافعی است، نشان می دهد خط میانی و حمله بیانكوچلستی ها راه رسیدن به دروازه حریفان را وارد هستند و تیم های مقابل باید با دفاع چندلایه و انجام بازی تخریبی ارتباط آنها را با یكدیگر قطع كنند تا باعث ناكامی حریف شوند.به نظر می رسد جدالی پرگل را در آرتمیو فرانكی شاهد باشیم؛ چراكه هر ۲ مربی صاحب اندیشه های تهاجمی هستند و از بازی دفاعی پرهیز می كنند، ضمن اینكه به تنها مسأله ای كه می اندیشند، كسب پیروزی و به دست آوردن ۳ امتیاز است و چه بهتر كه این مهم مقابل یك نام بزرگ حاصل شود.لازم به ذكر است جدال لیورانی، هافبك سیه چرده میزبان با همبازیان قدیمی اش از نكات جالب این مسابقه است، ضمن اینكه همگان منظر آغاز گلزنی های تونی پس از طی كردن دوران نقاهت و آسیب دیدگی هستند!
● تورینو - امپولی
▪ جدال برای كم كردن فاصله ها
۲ تیم تورینو و امپولی در ورزشگاه دل آلپی به مصاف همدیگر می روند تا با پیروزی مقابل دیگری فاصله خود را با صدرنشینان كاهش دهند.امپولی هفته گذشته با تك گل وانوچی، كالیاری را شكست داد و ۳ امتیاز باارزش به حساب خود واریز كرد تا با ۱۹ امتیاز و به لطف تفاضل گل بهتر در رتبه پنجم جدول قرار گیرد.كسب ۴ پیروزی، ۷ مساوی و ۲ شكست، ۱۲ گل زده و ۹ گل خورده حكایت از بازی زنجیره ای و منسجم مردان این تیم دارد كه اول به دفاع كردن و گل نخوردن می اندیشند و پس از آن به فكر گلزنی هستند.
این تیم اگر موفق به گلزنی شود، به آسانی اندوخته هایش را از دست نخواهد داد و راه حفظ گل را بلد است، ضمن اینكه خط دفاعش تاكنون لقب بهترین خط دفاع بازی ها را به خود اختصاص داده است.تورینو با دل نری روزهای سختی را سپری می كند، از این جهت كه هنوز به ثبات تیمی لازم دست نیافته و سعی می كند قدم به قدم راه تكامل را طی كند. برتری مقابل آتالانتا در هفته گذشته بیانگر همین مسأله است و مطمئناً اگر مردان تیم به آرامش روانی برسند، تورینو روزهای بهتری را تجربه خواهد كرد. این تیم هم اكنون با ۳ پیروزی، ۵ تساوی و ۵ شكست، ۹ گل زده و ۱۷ گل خورده، ۱۴ امتیازی و صاحب رتبه سیزدهم جدول است.خط حمله این تیم كارایی لازم را ندارد و حال تصور كنید مقابل بهترین خط دفاع لیگ چه خواهد كرد؟! احتمال تساوی طرفین در این مسابقه زیاد است و اگر تیمی شانس پیروزی داشته باشد باید درصد بیشتری را به میهمان اختصاص دهیم، چراكه میزبان تیمی غیرقابل پیش بینی است و ثبات لازم برای تداوم در نتیجه گیری را ندارد.
● لیورنو - كیه وو
▪ مدافعان قوی مقابل مهاجمان ضعیف
لیورنو تیم خوب ایتالیایی در این فصل نمایش موجهی داشته و نشستن در جایگاه چهارمی بیانگر كار باارزش این گروه است. تساوی هفته قبل مقابل رجینا تا حدودی روند رو به رشد این تیم را متوقف كرد اما به هر حال با ۵ پیروزی، ۵ تساوی و ۳ شكست، ۱۵ گل زده و ۱۳ گل خورده و كسب ۲۰ امتیاز در رتبه چهارم جای گرفته است. میهمان از شهر ورونا می آید؛ كیه وو تیم ۱۷ جدول كه روزهای خوبی را سپری نمی كند و هفته قبل در روزی عجیب موفق شد با ۳ گل، اودینزه را شكست داده و با ۷ امتیاز در جدول سیر صعودی داشته باشد.
كسب یك پیروزی، ۴ تساوی و ۸ شكست در كنار ۱۱ گل زده و ۱۹ گل خورده آمار نگران كننده ای است كه برای دوستداران این تیم اصلاً خوشایند نیست.لیورنو كه نماینده ایتالیا در جام یوفا است پس از چند هفته مجدداً از رحمان رضایی، ملی پوش باارزش كشورمان در تركیب خود بهره خواهد گرفت كه مطمئناً با حضورش استحكام خط دفاعی میزبان را مقابل یكی از ضعیف ترین خطوط حمله كالچو افزایش خواهد داد و بالطبع مهاجمان میزبان و در رأس همه «لوكارلی» با خیالی آسوده در پی گلزنی و ثبت پیروزی هستند.
● مسینا- سامپدوریا
▪ تلافی شكست هفته گذشته
۲ تیم مسینا و سامپدوریا كه هر ۲ هفته گذشته را با شكست مقابل حریفان سپری كردند، این هفته رودرروی هم قرار می گیرند تا تلافی شكست هفته قبل را كرده و با پیروزی در این مسابقه به اوضاع خود در جدول بازی ها سر و سامان دهند۲. پله اختلاف و تنها یك امتیاز فاصله، حساسیت های این مسابقه را افزایش می دهد. مسینا تیم دوازدهم جدول رده بندی با ۳ پیروزی، ۵ مساوی و ۵ شكست، ۱۶ گل زده و ۲۰ گل، ۱۴ امتیاز و سامپدوریا تیم ۱۴ جدول با ۳ پیروزی، ۴ تساوی و ۶ شكست، ۱۹ گل زده و ۲۱ گل خورده، ۱۳ امتیاز دارند كه قطعاً این فاصله كوتاه حساسیت مسابقه را بالا برده و باعث می شود شاهد یك جدال نزدیك باشیم.
نتیجه این بازی به دست مردان پرتجربه رقم می خورد، عنصری كه در تیم میهمان با وجود فلاچی و بوناتزولی یافت می شود و اگر مسینا غفلت كند، دومین شكست پی در پی را متحمل خواهد شد و مطمئناً سامپا تیمی نیست كه به راحتی این موقعیت را از دست بدهد، ضمن اینكه هر ۲ تیم نگران تیم های پایین تر هستند و می دانند در صورت ناكامی و عدم نتیجه گیری در این مسابقه باید سیر نزولی در جدول طی كنند.
● اودینزه - رجینا
▪ بوی تساوی در فضای فریولی
اودینزه در فریولی میزبان رجینا است. اودینزه هفته قبل برخلاف نظر كارشناسان مغلوب كیه وو شد تا فرصت مناسبی كه برای رسیدن به جمع ۵ تیم بالای جدول داشت را از دست بدهد.این تیم در رتبه دهم جدول جای دارد. ۴ پیروزی، ۴ تساوی و ۵ شكست، ۱۳ گل زده و ۱۴ گل خورده و كسب ۱۶ امتیاز نتیجه تلاش بیانكونرها در ۱۳ هفته گذشته بوده است.
رجینا محكوم به قعرنشینی است؛ تیمی كه محرومیت و مجازات سنگینی را متحمل شده و الان هم خوب نتیجه نمی گیرد. تساوی مقابل لیورنو آن هم در خانه آخرین نتیجه این تیم در سری A بوده است۴. پیروزی، ۴ تساوی و ۵ شكست، ۱۴ گل زده و ۱۸ گل خورده حاصل تلاش مردان این تیم است كه تنها یك امتیاز برای رجینا در پی داشته است و اگر آن محرومیت ها نبود، الان در جدول جایگاه و مقامی در حد اودینزه داشت. به همین خاطر با توجه به بضاعت ۲ تیم و فشردگی رقابت و توان فنی طرفین احتمال كسب نتیجه تساوی و تقسیم امتیازات از هر نتیجه ای محتمل تر است كه باید دید آیا اینگونه خواهد شد یا خیر؟
● آسكولی - كاتانیا
▪ میزبان، محكوم به شكست
اما آخرین مسابقه ای كه بررسی می كنیم، دیدار آسكولی و كاتانیا است، ۲ تیمی كه شرایط متفاوتی نسبت به هم دارند. آسكولی میزبان امروز، در رتبه ۱۹ جدول جای دارد و برخلاف پیش بینی ها نتایج ضعیفی كسب كرده و بدون حتی یك پیروزی در انتهای جدول دست و پا می زند!۵ تساوی، ۸ شكست، ۷ گل زده و ۱۹ گل خورده، آمار بسیار ضعیفی برای این تیم رقم زده است.كاتانیا تیم تازه وارد سری A با ۵ پیروزی، ۴ تساوی و ۴ شكست، ۱۸ گل زده و ۲۴ گل خورده و ۱۹ امتیاز در رتبه ششم جدول جای دارد و امیدوار است با پیروزی در این مسابقه كماكان در بین بالای جدولی ها بماند.
آسكولی هفته قبل مقابل لاتزیو شكست سنگینی را پذیرا شد تا دریابد كماكان در خط دفاع و میانی مشكلات فراوانی دارد اما كاتانیا با نتیجه ۲ بر صفر پارما را مغلوب كرد تا در ادامه نتایج خوب گذشته ۳ امتیاز شیرین به حساب خود واریز كرده و جایگاه خود را ارتقا بخشد.با توجه به جایگاه ۲ تیم و بازی هایی كه از آنها دیده ایم بعید است میزبان بتواند حداقل یك امتیاز از رقیب تازه وارد خود بگیرد و با این تفاسیر باید شاهد ناكامی های مجدد آسكولی، شگفتی ساز فصل قبل در رقابت های جاری باشیم.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید