جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

زوج آرژانتینی در پیشانی خط حمله اینتر


زوج آرژانتینی در پیشانی خط حمله اینتر
تیم اینتر در یك دیدار حساس و مهم از پس اسپورتینگ لیسبون برآمد تا به همراه بایرن مونیخ جواز صعود به مرحله حذفی جام قهرمانان باشگاه های اروپا را كسب كند. گلزنی این روزهای زوج آرژانتینی اینتر در اكثر میادین است كه شاید در ابتدای فصل هیچ كس تصورنمی كرد گره گلزنی تیم تنها به دست این ۲ مهاجم باز شود.«آدریانو» مهاجم برزیلی و «زلاتان ابراهیموویچ» سوئدی ۲ نام بزرگ و مطرح هستند كه طی سال های اخیر عملكرد فوق العاده ای در كالچو داشته اند اما در فصل جاری بیش از آنكه بتوانند نیاز فنی تیم را برآورده سازند برای مانچو دردسرآفرین بوده اند.
این ۲ مهاجم جوان و خوش آتیه جای خود را به ۲ مهاجم كهنه كار و باتجربه به نام های كرسپو و كروز داده اند؛ چرا كه آنها بدون استرس و بی توجه به مسایل حاشیه ای تنها در پی به دست آوردن دل سرمربی و هواداران خود هستند.
آدریانو گام به راهی نهاده كه بیش از این رونالدو در اینتر طی كرده یعنی بی نظمی، تن پروری و تنبلی و عدم تحرك در هنگام برگزاری یك مسابقه! مانچینی توانایی او را می داند و با حربه های مختلف سعی كرده برایش ایجاد انگیزه كند اما این برزیلی لجوج و مغرور، وابستگی زیادی به تكنیك خدادادی اش دارد و تصور می كند تمام تاكتیك تیمی باید فدای بازی انفرادی او گردد كه سرمربی تیم هرگز چنین فكر نمی كند!
زلاتان در نقش یك پاسور عملكرد خوبی داشته؛ درست مثل فصل گذشته در یوونتوس و از نظر دوندگی و بازی تخریبی هم نمره قبولی گرفته اما یك مهاجم در وهله نخست وظیفه اش گلزنی است نه چیز دیگر.
تندخویی های او و برخورد با بازیكنان حریف، كماكمان ادامه دارد كه این قضیه محرومیت هایی برای وی در پی داشته اما بعید است متنبه شود؛ چرا كه دایماً در حال تكرار اشتباهات گذشته است و از اتفاقات پیشین درس نمی گیرد.
در این اثنا، «كرسپو» پایش به گلزنی باز شد؛ مهاجمی كه ۲ فصل قبل در میلان غوغا به پا كرد و دوباره احیا شد و حالا، هم با سر و هم با پا برای اینتر گلزنی می كند؛ چه در بازی های سری A و چه در جام قهرمانان، درست مثل بازی با اسپورتینگ كه روی هوشیاری و تجربه از غفلت سنگربان حریف بهره برد و ۳ امتیاز حساس و حیاتی به حساب تیمش واریز كرد تا جواز صعود را به دست مانچو بدهد.
«كروز» دیگر آرژانتینی كم ادعا و پرتلاش كه سابقه حضور در جام جهانی اخیر را دارد نیز عملكرد فوق العاده ای داشته و یكی ، دو گل ۳ امتیازی به ثمر رسانده، مثل بازی با پارما كه این قضیه جایگاه او را مستحكم تر از قبل نمود.مانچینی تلاش این ۲ در تمرینات و مسابقات را می بیند و درك می كند به همین علت دلش نمی خواهد اسیر نام ها گردد و به راستی فرصت بازی كردن را در اختیار این زوج آرژانتینی قرار می دهد كه تاكنون هم نتایج مثبتی برای او و تیمش در پی داشته است.
این ۲ مهاجم كه سابقه ای طولانی در سری A دارند، امیدوار هستند در كنار یكدیگر اسكودتو را فتح كنند و در تمرینات، ۲ رقیب جدی را كنار خود می بینند كه فعلاً روحیه رقابت و بازپس گیری پیراهن اصلی را از دست داده اند اما به هر حال خطری جدی برای نیمكت نشین كردن مردان اصلی قلمداد می شوند، لذا با توجه به قدرت بدنی فوق العاده و ادامه روند گلزنی های خود فعلاً از سوی سرمربی در تركیب اصلی قرار می گیرند و با درك متقابل از بازی همدیگر نمره قبولی گرفته و آدریانو و زلاتان را در حسرت فیكس بازی كردن قرار داده اند.
حضور چند مدافع و هافبك آرژانتینی و شناخت از سبك بازی یكدیگر شانس مجددی برای هر ۲ نفر است تا راه فعلی را ادامه دهند؛ ضمن اینكه مانچو خودش هم بی میل نیست با این ۲ مهاجم پرتلاش، خستگی ناپذیر و گلزن كه بدون حاشیه و بحران سازی فوتبالشان را دنبال می كنند، كار را ادامه دهد مگر آنكه آنها در امر گلزنی با مشكل روبرو شده یا دچار آسیب دیدگی شوند كه در آن حالت باید منتظر حضور یكی از ۲ مهاجم مطرح و نیمكت نشین امروزی در تركیب اصلی اینتر باشیم.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید