پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا

بیزینس خود را آنلاین کنید


بیزینس خود را آنلاین کنید
وقتی سایتی را می بینید و از طراحی آن خوشتان می آید، دنبال طراح آن بگردید. اطلاعاتی از این قبیل در پایین صفحه می آِیند، یا می توانید با شرکت مورد نظر تماس گرفته و اطلاعات کسب کنید.
● چند نکته برای طراحی و آغاز یک سایت موفق برای کسب و کار آفلاین شما
امروزه کارت ویزیت شما وب سایت تان می باشد. هنگامی که مردم در مورد شرکت شما می شنوند مایلند به صورت آنلاین و در هر زمانی که مایل باشند در مورد شما بیشتر بدانند. آنها می توانند از این طریق برای شما email بزنند و یا در صورت ارائه محصولات، سفارش دهند. درحقیقت، با میزان داد و ستدی که روی سایت انجام می شود، هیچ تعجبی ندارد که چرا بیزینس های کوچک به سمت تجارت اینترنتی خیز برداشته اند.تصمیم گیری برای راه اندازی یک وب سایت برای صاحبان تجارت در عرض یک دهه از "اگر" به "وقتی" تبدیل شده است. اگرچه تعداد ویزیتورهای سایت نیز در همین مدت تغییر یافته است. وب سایت های پیش پاافتاده و با دیزاین ضعیف دیگر قابل قبول نیستند. سایتی که برای بیزینس خود طراحی می کنید، مهری بر اعتبار آن است. بنابراین، پروسه طراحی و به راه اندازی سایت می باید جدی گرفته شده و به آن به عنوان سرمایه گذاری جدی نگاه شود.
اگر می خواهید در تجهیزات و وسائل نقلیه و یا حتی کارمندان جدید سرمایه گذاری کنید، باید زمان کافی برای انتخاب بهترین، موثرترین و باکیفیت ترین داشته باشید. مطمئنا شما اولین وسیله نقلیه ای را که ببینید خریداری نمی کنید یا اولین فردی را که به اداره شما قدم بگذارد استخدام نمی نمایید. همین دقت و توجه را هنگام برگزیدن طراح وب داشته باشید.
● در زیر نکاتی برای یافتن طراح وب مناسب ارائه شده اند:
برای یافتن طراح وب مسابقه ندهید. عجله برای چیست؟ پیدا کردن طراح وب مناسب همانند یافتن یک آرشیتکت برای ساختن دفتر اداره جدید می باشد. زمانی که در وب سایت های مختلف می گذرانید، از دوستان می پرسید، در کالج ها جستجو کرده و رزومه ها را مطالعه می کنید، ارزش زیادی دارد اگر بدانید بعدها هزینه زیادی باید صرف کنید وقتی طراح وب ناواردی به سایت شما لطمه زده و مجددا می باید سایت را از ابتدا طراحی کنید!
وقتی سایتی را می بینید و از دیزاین آن خوشتان می آید، دنبال طراح آن بگردید. اطلاعاتی از این قبیل در پایین صفحه می آِیند، یا می توانید با شرکت مورد نظر تماس گرفته و اطلاعات کسب کنید. اگر آنها از کار طراح وب خود راضی باشند مطمئنا شما را راهنمایی می کنند. اگر در حال تصمیم گیری بین چند طراح می باشید، به دقت نمونه کار هریک را بررسی و رزومه هرکدام را مطالعه کنید.
با خود نمونه همراه داشته باشید. در وب بگردید و قبل از آنکه به دفتر طراح وب قدم بگذارید، مواردی را که دوست دارید یا نمی پسندید معین کنید. اگر در مورد UI سایت خود نظری دارید با وی در میان گذارید حتی اگر نظر شما ناشیانه باشد. طراحان وب اصولا خلاق هستند اما اگر به آنها در مورد طرح سایت نکاتی ارائه ندهید، خودشان آن را بدون ورودی از جانب شما خلق می کنند.
یادداشت بردارید. قبل از امضای قرارداد با طراح سایت از صحبت ها یادداشت برداری کنید. تمام یادداشت ها را حفظ کرده و email ها و ارتباطات مکاتبه ای را نگهداری کنید. اینها در هنگام بررسی کار و اینکه چه مواردی قرار بوده اضافه شوند و... به کار می روند. با مرور اینها شما می توانید روند کار را در کنترل داشته باشید.
آیا باید از یک شرکت طراحی وب استفاده کنم یا یک برنامه نویس مستقل را استخدام نمایم؟ شرکت های طراحی وب تنها انتخاب شما برای راه اندازی وب سایت نیست. برنامه نویسان زیادی هستند که می توانند برای شما و با هزینه کمتر سایت طراحی کنند. بسیاری از این برنامه نویسان پیش از این با شرکت های طراحی وب کار می کرده است.
البته این کار محاسن و معایب خود را نیز دارد. درسته که برنامه نویسان هزینه کمتری از شما دریافت می کنند اما بسیاری از تجربیات و مهارت های یک طراح وب را ندارند. بسیاری از شرکت های طراحی وب برنامه نویسان را استخدام می کنند تا با مشتری صحبت کرده و نیازهای وی را بررسی کنند.اگر مایل بودید از برنامه نویسان استفاده کنید مجددا از همان پروسه انتخاب طراح وب استفاده کنید. البته بهتر است برنامه نویس را کسی به شما معرفی کند که به وی اعتماد دارید.
ویرایش و تغییرات. زمانی که با یک شرکت طراحی قرارداد می بندید متاثر از برنامه زمانی آنها هستید. ممکن است تغییرات مورد نظرتان را بیان دارید اما زمانی بیش از انتظار شما طول می کشد تا آنها اعمال شوند.
برخی شرکت ها ابزار مدیریتی برای سایت دارند و شما می توانید تغییرات ساده رزا خود اعمال کنید. این تکنولوژی ممکن است کمی گران باشد اما ارزش دارد زیرا شما کنترل سایت خود را در دست دارید.
بدانید برای چه چیز پول می دهید. تعیین look & feel سایت و طراحی سایت دو پروسه جدا از هم در ابتدای راه اندازی یک سایت می باشند. از مفاد قرارداد و هرآنچه که قرار است بابت آن پول اضافه بپردازید کاملا مطلع باشید. اگر بخواهید سیستم خبرنامه الکترونیکی داشته باشید، آیا باید پول بیشتری بپردازید؟ آیا بابت هر تراکنش باید پولی پرداخت نمایید؟ آیا پذیرفتن پرداخت با کارت اعتباری برروی سایت هزینه ای برای شما خواهد داشت؟ اینها سوالاتی هستند که شما باید در هنگام تعیین قیمت و خروجی های کار بپرسید.
ممکن است مجبور شوید خودتان مباحث مربوط به Merchant Account را انجام دهید و برنامه نویسان خودتان آن را در سایت بگنجانند. "تجارت اینترنتی" یعنی وب سایت امکان پرداخت با کارت اعتباری داشته و این یعنی از Merchant Account استفاده کند. Merchant Account بانک شما را به سایت شما و به شرکت کارت اعتباری شما و در نهایت به مشتریان شما متصل می کند. تامین کنندگان Merchant Account زیادی موجودند شما باید یکی را برگزیده، ماهانه مبلغی برای نگهداری این حساب پرداخته و بابت هر تراکنش مبلغی بپردازید. شما باید یک قرارداد طولانی مدت با بانک خود و تامین کننده Merchant Account ببندید. پرداخت آنلاین آخرین چیزی است که شما باید قبل از تبلیغات برای سایت تان به آن بپردازید!
صبور، اما دقیق باشید! طراحی یک وب سایت حرفه ای پروژه یک شبه ای نمی باشد. برای ایجاد سایت دلخواه شما زمان لازم است. هر روزی که شما و طراح برروی دیزاین سایت سپری می کنید، روزی است که شما را از تبلیغ برای سایت، جلب بازدیدکننده، یا فروش آنلاین باز می دارد. صبور باشید اما همواره زمان بندی را مدنظر داشته باشید.
همچنین پیشنهاد می کنم که یک وکیل متخصص در امور تجارت اینترنتی استخدام کنید. زیرا شما می باید "سیاست سایت" را تعیین کنید و برای مشکلات قانونی که ممکن است پیش بیایند نیاز به مشاوره حقوقی دارید.
وب سایت خود را یک ویترین در نظر بگیرید. اگر شما یک خرده فروش در مغازه بودید،
۱ ـ یک طرف قرارداد مناسب می یافتید؛
۲ ـ تعیین می کردید بیزینس شما به چه صورت در معرض دید قرار گیرد و شامل چه مواردی باشد؛ برای وب سایت خود نیز این دو مورد را در نظر بگیرید.
ایجاد وب سایت برای تجارت اینترنتی پروژه ای جذاب و ارزشمند است. این کار را در اولویت اول قرار دهید زیرا بدون آن تجارت اینترنت عملا معنا و مفهوم و جذابیتی ندارد.
نوشته شده توسط شریعت پناهی
منبع : ایده پویا


همچنین مشاهده کنید