جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

وقتی زردها گربه سیاه می شوند


وقتی زردها گربه سیاه می شوند
لیگ برتر در ایستگاه دهم شاهد اتفاقات ریز و درشت بسیاری بود. در این هفته «جلال رافخایی» مهاجم ملوان، «فریدون فضلی» مهاجم استقلال اهواز، محسن بیاتی نیا مهاجم پیكان و مهرداد اولادی مهاجم پرسپولیس با به ثمر رساندن ۲ گل جزو بهترین ها بودند. البته دیدار راه آهن- فولاد از هفته دهم به تعویق افتاد تا همچنان شاهد بی برنامگی های فدراسیون فوتبال باشیم.در نوشته زیر دیدارهای هفته دهم را مرور كرده و آخرین وضعیت تیم های حاضر در لیگ ۸۵ را بررسی می كنیم؛
● استقلال همچنان می برد
استقلال تهران در ادامه نتیجه گیری های خود موفق شد، ضمن شكست برق شیراز با ۲۱ امتیاز در كنار سایپا بایستد و تنها به دلیل تفاضل گل كمتر، در رده دوم جای گیرد. صمد مرفاوی در حالی كه همچنان به عنوان سرمربی استقلال روی نیمكت تیم نشسته بود، موفق شد با هدایت آبی پوشان نتیجه قابل توجهی بگیردو استقلال با این پیروزی جایگاه خود را در رده دوم تثبیت كرد و اگر در بازی های آینده نتایج قابل قبول را بگیرد، می تواند سایپا را پس از مدت ها به زیر كشیده و صدر جدول را به دست آورد.
استقلال در هفته سوم نیز فجرسپاسی را شكست داده بود و با پیروزی مقابل برق دومین نماینده شیراز در لیگ ۸۵ را نیز مغلوب كرد. البته برق شیراز نیز با ارایه یك بازی خوب حریف سرسختی برای آبی پوشان نشان داد. برقی ها با این شكست یك پله سقوط كردند و با ۱۲ امتیاز در جایگاه نهم قرار گرفتند. طالب نسب و سیاوش اكبرپور گل های استقلال و مطوری تنها گل برق را در این دیدار به ثمر رساند.
● بازهم شكست پاس
سپاهان در ادامه بازی های پرنوسان خود، تیمی را شكست داد كه در ابتدای فصل داعیه قهرمانی داشت. زردپوشان اصفهانی در جدالی سخت مقابل پاس موفق شدند شاگردان مجید جلالی را كه حال و روز خوبی در جدول ندارند، با تك گل «حمید عزیززاده» شكست دهند. با وجود پیروزی و ۱۷ امتیازی شدن سپاهان، این تیم در جایگاه پنجم باقی ماند اما سبزپوشان تهرانی با یك پله سقوط در رده هشتم جای گرفتند.
● ضیایی آمد، صبا برد
صباباتری در هفته دهم دست به كار بزرگی زد. این تیم كه متعاقب تغییر در رأس كادر فنی خود با انگیزه ای مضاعف بازی می كرد، در بندر انزلی توانست ملوان را شكست دهد، ملوان بندر انزلی در ابتدا با ۲ گل جلال رافخایی از حریف پیش افتاد و تا دقیقه ۵۰ نیز توانست این نتیجه را حفظ كند اما نیمه مربیان از آن ضیایی بود چرا كه آلن آدویچ، یدالله اكبری و حمید زوهانی ۳ گل برای صباباتری به ثمر رساندند تا در میان ناباوری حاضران در ورزشگاه، میهمان به پیروزی برسد. صباباتری با این پیروزی ۱۱ امتیازی شد و با یك پله صعود در جایگاه دوازدهم قرار گرفت انزلی چی ها اما با قبول شكست در جدول رده بندی ۲ پله سقوط كردند و در رده چهاردهم قرار گرفتند.
● اولین شكست دایی
شاید زمانی كه بازی های هفته دهم انجام می شد، تمام نگاه ها به اهواز بود. سایپا در ۹ بازی اخیر خود شكست نخورده بود و مدعی جدی كسب عنوان قهرمانی محسوب می شد اما شاگردان فیروز كریمی نشان دادند به نام سایپا توجهی ندارند و با ارایه یك بازی خوب موفق شدند نارنجی پوشان را شكست دهند تا سایر تیم های مدعی كه استقلال اهواز نیز جزو آنها است، پس از هفته ها با امیدواری بیشتری به باز های آینده نگاه كنند.
فریدون فضلی با ۲ گلی كه وارد دروازه تیم علی دایی كرد موفق شد همراه سرمربی - بازیكن سایپا، با ۶ گل زده در صدر جدول گلزنان قرار گیرد،البته اگر جواد آشتیانی بازیكن سایپا در دقیقه ۲۴ از میدان اخراج نمی شد، احتمال داشت نتیجه دیگری در این دیدار رقم بخورد. آبی پوشان اهواز به دنبال كسب این پیروزی شیرین، با یك پله صعود و با ۱۹ امتیاز در جایگاه سوم جدول قرار گرفتند. سایپا نیز حالا پشت سر خود مدعیانی را می بیند كه هر آن منتظر لغزش دوباره نارنجی پوشان تهرانی هستند تا صاحب صدر جدول شوند.
● ۳ امتیاز و ۴ پله صعود برای پیكان
پیكانی ها نیز یكی دیگر از تیم های پیروز هفته دهم بودند اما با این تفاوت كه با ۳ امتیاز به دست آمده، بیشترین صعود را در جدول رده بندی داشتند. پیكان با ۲ گل «محسن بیاتی نیا» موفق شد ۱۳ امتیازی شده و با ۴ پله صعود در جایگاه هفتم قرار گیرد. تك گل ذوب آهن را نیز مهدی رجب زاده به ثمر رساند اما این گل برای فرار سبزپوشان اصفهانی از شكست كافی نبود. ذوب آهن با این شكست یك پله سقوط كرد تا با قرار گرفتن در جایگاه دهم، همچنان در بحران بسر ببرد.
● مس در مشهد نباخت
مس كرمان كه به تازگی به لیگ برتر صعود كرده، توانسته است با ارایه بازی های درخشان، جایگاه در خور توجهی در جدول به دست آورد. كرمانی ها در مشهد موفق شدند ابومسلم را با نتیجه یك بر یك متوقف كنند تا با ۲ بازی كمتر نسبت به سایر تیم ها در جایگاه یازدهم قرار گیرند. گل مس كرمان را آدریانو آلوز به ثمر رساند.مرتضی برگی زر نیز تك گل ابومسلم را به ثمر رساند تا سیاه جامگان با ۱۴ امتیاز در جایگاه ششم ماندگار شوند. اگر مس كرمان ۲ بازی معوقه خود را با پیروزی پشت سر بگذارد، می تواند یكی از مدعیان جدید لیگ ۸۵ تلقی شود.
● وقتی زردها گربه سیاه می شوند
بازهم شاغلام موفق شد در تهران یقه پرسپولیس را بگیرد. سال گذشته فجرسپاسی موفق شده بود پرسپولیس را در ورزشگاه آزادی با نتیجه ۴ بر ۲ شكست دهد كه بسیاری از فوتبالدوستان، شانس شیرازی ها را دلیل رقم خوردن چنین نتیجه ای می دانستند اما در هفته دهم لیگ ۸۵ نیز این فجرسپاسی بود كه توانست نتیجه لازم را در ورزشگاه آزادی كسب كرده و پرسپولیس را متوقف كند. شاغلام با وجود اینكه چند بازیكن اصلی خود را در اختیار نداشت اما با كسب نتیجه ۲ بر ۲ نشان داد كه تبحر زیادی در مقابله با تیم های بزرگ دارد. فجرسپاسی با این نتیجه رسماً گربه سیاه پرسپولیس لقب گرفت.
بهمن طهماسبی و احتشام ساسانی با گل های خود باعث شدند۲ گل اولادی پرپر شود. پرسپولیس به دنبال این تساوی یك پله سقوط كرد و با ۱۷ امتیاز در جایگاه چهارم قرار گرفت. فجرسپاسی با این تساوی شیرین یك پله صعود كرد تا با یك بازی عقب افتاده در رده سیزدهم قرار گیرد. گویا پرسپولیس بعد از پیروزی در دربی هنوز از خواب بیدار نشده است.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید