جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

لیون لیون است


لیون لیون است
«ایكر كاسیاس» هم اكنون به عنوان یكی از بهترین دروازه بانان حال حاضر فوتبال جهان مطرح است. كاسیاس پس از تمرین در مصاحبه ای اختصاصی با سایت رئال مادرید شركت كرد و در این گفت وگو از پیروزی مقابل ریسینگ گفت. وی اظهار داشت پیروزی در این دیدار باعث تقویت روحیه تیم در بازی مقابل لیون در چهارچوب رقابت های لیگ قهرمانان اروپا خواهد شد. مشروح این گفت و گو در پی می آید:
● پیروزی روز گذشته اهمیت زیادی داشت، این طور نیست؟
▪ بازی گذشته ما در برنابئو خیلی ناامیدكننده بود و اصلاً در حد و اندازه رئال نبود. به این نتیجه رسیدیم كه اگر بخواهیم به این روش ادامه دهیم، نمی توانیم به فتح لالیگا امیدوار باشیم. برای ما پیروزی در این دیدار بخصوص پس از شكست مقابل سلتاویگو از اهمیت زیادی برخوردار بود. هم اكنون به دنبال آن هستیم با برد مقابل سویا و بارسلونا به صدرنشینی در لیگ اسپانیا امیدوار باشیم.
● اگر بازی های سویا را مشاهده كرده باشید به این نتیجه رسیده اید كه سویا حریف سختی برای شما خواهد بود؟
▪ من بازی شب گذشته آنها را ندیدم اما می دانم آنها واقعاً زیبا و بابرنامه بازی می كنند. در ۳ هفته گذشته سویا تمرینات مشكلی راپشت سر گذاشته بود. ما هم سخت تمرین كرده بودیم. سویا تیم خوبی است كه دفاع كردن را خیلی خوب بلد است و این به معنی آن است كه یكی از بهترین تیم های اسپانیا است.
● با «گوتی» پیرامون دریافت كارت قرمزش صحبت كردی؟
▪ البته كه با وی صحبت كردم. او خود می دانست كمی خشن بازی كرده و برخورد سختی با بازیكن حریف داشته است. هنگام چنین حوادثی افكار متفاوتی در ذهن شما شكل می گیرد اما ما یاد گرفته ایم كمی خونسرد بوده و تنها به فكر فوتبال باشیم. فكر می كنم او در آن لحظه تمركز و كنترل اعصاب خود را از دست داده بود.
● در این دیدار نمایش متفاوتی نشان دادید،اگرچه كاپلو در كنفرانس مطبوعاتی از بازی تجلیل كرد. نظر خودت چیست؟
▪ واقعاً فكر می كنم بازی چندان خوبی انجام ندادیم. به نظر من در بازی های گذشته خیلی بهتر بودیم. كاپلو مرد بزرگی است كه می د اند چگونه با تیم كار كند. او مربی است و بازی را بهتر از ما بازیكنان آنالیز می كند.
● برای رویارویی با المپیك لیون و والنسیا آمادگی لازم را دارید؟
▪ لیون و والنسیا ۲ تیمی هستند كه رقبای خود را به بازی زیبا تشویق می كنند. لیون چند بار ما را شكست داده است اگر بتوانیم این تیم را شكست دهیم كه من خیلی به این موضوع اعتقاد دارم، می توانیم به عنوان تیم اول از این گروه راهی مرحله بعد شویم. در سوی دیگر والنسیا مصدومان زیادی دارد اما این موضوع دلیل نمی شود والنسیا را دست كم بگیریم. هر بار كه مقابل آنها به میدان می رویم، جو خاصی به وجود می آید. بازی مقابل والنسیا بازی مهمی است كه باید در آن بازی نیز پیروز شویم. به نظر من پیروزی مقابل والنسیا به قهرمانی ما در لالیگا كمك زیادی خواهد كرد.
● بازی مقابل لیون قد و قواره تیم را بیش از پیش معین كرده و نقاط ضعف و قوت تیم را نشان می دهد، این طور نیست؟
▪ البته. لیون تیم خوبی است كه می تواند جایگاه ما را در فوتبال اروپا معین كند. هنگامی كه در لیون با آنها بازی می كردیم، مشكلاتی داشتیم اما اكنون در وضعیت بهتری قرار داریم و می توانیم به پیروزی امید داشته باشیم. درست است كه هر تیمی می خواهد ما را شكست دهد اما ما نیز برای برد به این دیدار می اندیشیم. از سوی دیگر نباید فراموش كرد كه لیون، لیون است و جزو بهترین تیم های فرانسه و اروپا به شمار می رود.
● فكر می كنید در سال جاری وضعیت دفاعی رئال بهتر خواهد شد؟
▪ در بازی های زیادی این مسأله را متوجه شده بودم. چیزی كه اهمیت دارد این است كه نتوانیم فرصت های گلزنی زیادی به تیم حریف بدهیم و بتوانیم از ضدحملات برای رسیدن به موفقیت استفاده كنیم. مسلماً كادرفنی برای ضعف خط دفاعی، تصمیم خواهد گرفت.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید