شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا


مدیون داستین هافمن هستم


مدیون داستین هافمن هستم
تعداد كمدین های فیلم های سینمایی كه با قدرت ریسك پذیری بالا جنبه های دراماتیك كاراكتر خود را به تصویر می كشند، اندك است؛ هنرمندانی چون رابین ویلیامز و جیم كری مصادیق نكته فوق هستند. اما ویل فرل كه هم اكنون كمدی رمانتیك «عجیب تر از افسانه» را به كارگردانی مارك فورستر بر پرده سینماهای آمریكا دارد، در این فیلم نقش خود را ماهرانه تر از نقش های پیشین ارایه كرده است.
مارك فورستر كه فیلم موفقی چون «بمان» را در كارنامه حرفه ای خویش ثبت كرده، در فیلم «عجیب تر از افسانه» داستان زندگی نماینده سرسخت IRS (بخش درآمد داخلی) به نام هارولد كریك را به نمایش می گذارد كه زندگی خود را در انزوا سپری می كند.
كریك ناگهان متوجه می شود كه قهرمان داستانی قرار گرفته كه زندگی اش در آن روایت می شود. نویسنده داستان زندگی كریك با شرح جزئیات كامل، زندگی او را متحول كرده و تحت تاثیر خود قرار می دهد. به طوری كه او با اطلاع از اینكه مرگی قریب الوقوع در انتظارش است، سعی می كند تا نویسنده را به تغییر پایان داستان، قانع كند. ویل فرل ایفاگر نقش هارولد كریك است و به بهانه ایفای این نقش كلیدی در این فیلم علمی- تخیلی، در مصاحبه ای شركت كرده كه در پی می خوانید:
● با توجه به گفته تهیه كننده این فیلم، یكی از جذابیت های بازیگری شما این است كه به عنوان بازیگر قوی سینما با استفاده از شاخصه های معمولی بازیگری قادر به ایفای نقشی برجسته مانند هارولد كریك خواهید بود، آیا به تصویر كشیدن جوانب شخصیتی كریك برای شما آسان بود؟
▪ اضطراب و بی نظمی در زندگی ام و نیاز به آرامش، این فكر را در ذهن من ایجاد كرده است كه اگر بازیگر نبودم به مسائل مذهبی روی می آوردم. زیرا در طول زندگی ام با تنهایی خود به آرامش و تمركزی خاص دست یافته ام. بنابراین خصوصیات شخصیتی هارولدكریك به عنوان فردی منزوی برایم غافلگیر كننده و ناملموس بوده و من به راحتی با آنها ارتباط برقرار نمودم.
● آیا شما برای نزدیكی به كاراكتر خود، از راهنمایی های فورستر، بهره بردید؟
▪ مارك فورستر در كنار آموزش های ارزشمند خود، با استفاده از شیوه ای منحصر به فرد، نوعی آزادی عمل را به بازیگر منتقل كرده و دست او را برای كشف مولفه های كاراكترش و نمایش آنها بازمی گذارد، به گونه ای كه احساس كنترل شدن توسط یك كارگردان، به بازیگر انتقال نمی یابد.
● آیا در طول زندگی تان در شرایطی قرار گرفته اید كه احساس مانند نقشتان در این فیلم داشته باشید به عبارت دیگر آیا در زندگی خود توسط نیرویی دیگر به طور غیر ارادی كنترل شده اید؟
▪ در زندگی خود لحظه ای را به خاطر نمی آورم كه شخصی با اراده خوش مرا تحت كنترلش قرار داده باشد، اما در موقعیت هایی از زندگی ام تصمیم گرفته بودم كه جرات خود را آزمایش كنم.
● «عجیب تر از افسانه» زندگی درام شخصی را به صورت كمدی به نمایش می گذارد، شما از ارایه نقشی در دو ژانر متفاوت چه احساسی دارید؟
▪ من فكر می كنم این موضوع بر جذابیت داستان و به تبع آن بر تعداد مخاطبان فیلم می افزاید و حجم وسیع مخاطبان احساس مطلوبی به من می دهد.
● در این فیلم ارتباط جالبی میان شما و داستین هافمن در نقش «پروفسور جولز هیلبرت» وجود داشت. شخصی كه در مقام یك مربی هارولدكریك را هدایت می كرد. همكاری با او را چگونه دیدید؟
▪ هافمن فوق العاده بود. او همانند كارگردان دوم فیلم راهنمایی ها و آموزش های ارزشمندی در اختیار من قرار داد، به گونه ای كه پس از مشاهده فیلم خود را مدیون زحمات وی می دانستم.
● آیا پس از حضور در فیلم پرمخاطب «شب های تالادگا: تصنیف افسانه ای ریك بابی» ایفای نقش در فیلم «عجیب تر از افسانه» كه موفقیت گیشه را به دست آورده، فشار كاری زیادی را به شما تحمیل نكرد؟
▪ با مشاهده موفقیت فیلم، احساس خستگی نمی كنم.
● از كارهای بعدی تان بگویید.
▪ فیلمی كمدی به نام «نیمه حرفه ای» در برنامه كاری ام قرار دارد. این فیلم به كارگردانی كنت آلترمن داستان بازیكنی از لیگ NBA است كه سعی می كند تیمش را به بهترین شكل رهبری كند. من در این فیلم ایفاگر نقش «جاكی مون» یك بازیكن بسكتبال هستم. «نیمه حرفه ای» اكنون مرحله پیش تولید را می گذراند.
گفتگو با ویل فرل بازیگر فیلم «عجیب تر از افسانه»
منبع : روزنامه ابرار


همچنین مشاهده کنید