پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

صعود، مرهم دل هواداران میلان


صعود، مرهم دل هواداران میلان
هفته پنجم مسابقات گروهی جام قهرمانان باشگاه های اروپا با انجام ۸ مسابقه از ۴ گروه دوم آغاز می شود كه ۳ بازی اهمیت و جذابیت های فراوانی دارد. رئال مادرید اوج گرفته به مصاف لیون تیم افت كرده و صدرنشین لوشامپیونه می رود كه بی تردید محل مناسبی برای انتقام گرفتن مردان كاپلو از حریف است.
سلتیك در خانه پذیرای منچستریونایتد صدرنشین لیگ برتر است و مسابقه ای خواهد بود از جزیره با حساسیت های خاصی كه بین ۲ كشور وجود دارد. آرسنال در الامارات شهر لندن میزبان تیم نگون بخت هامبورگ است كه تلاش می كند لااقل سهمیه ای برای خودش در جام یوفا دست و پا كند اما جدای از این بازی ها میلان نماینده ایتالیا در خاك یونان به مصاف آاك خواهد رفت. دیداری انتقامی برای یونانی ها كه در بازی رفت مسابقه ای پایاپای را در سن سیرو به نمایش گذاشتند اما مغلوب تجربه میلانی ها شدند.
میلان شنبه شب مقابل امپولی باز هم متوقف شد و نتوانست به پیروزی برسد تا فشار بر روی كارلو آنچلوتی و مردانش بیش از پیش احساس شود. این تیم سردرگم و بدشانس است وگرنه سبك بازی و تسلط مردانش بر جریان بازی انكارناپذیر است.
میلانی ها نیاز به یك شوك روانی دارند تا از وضعیت موجود رهایی یابند و معلوم نیست این شوك به چه ترتیبی بر اعضای تیم وارد خواهد شد، شاید بهترین تصمیم این باشد كه كارلتو خودش استعفا داده و نیمكت رهبری تیم را رها كند.
میلان به همان اندازه كه در سری Aمشكل دارد در لیگ قهرمانان هم دشواری های فراوانی خواهد داشت و اگر با قرعه مناسب رو درروی حریفان درجه ۲ قرار نمی گرفت حتم بدانید با وضعیت موجود برای صعود به مرحله بعدی بازی ها مشكل پیدا می كرد.
از بازیكنان این تیم و نحوه چیدمان نفرات كاملاً آگاهی داریم و تنها گزینه ای كه صددرصد غایب است گنارو گتوسو، هافبك ملی پوش و مصدوم ایتالیایی ها است كه جای خود را به بروكی می دهد مردی كه این روزها به همراه كاكا در میانه زمین جور سایر هافبك ها را می كشد.پیرلو افت كرده و خستگی و دلزدگی از فوتبال در ساق هایش كاملاً مشهود است، لذا كارلتو امید چندانی به بازیسازی او ندارد و بیشتر به دنبال حركات انفرادی كاكا، سیدورف و اولیویه را است.میلان با مشكل مصدومیت مردان كناری زمین مواجه است و كوبندگی لازم در كناره ها را ندارد. سرجینیو مرد ثابت فصول قبل این تیم در جناح چپ غایب است و كافو جدای از حریفان با جبر زمان می جنگد كه اجازه نمی دهد كارآیی لازم و دوندگی سابق را بروز دهد.
كارلتو، مهره جانشین مناسب هم برای این ۲ برزیلی ندارد، لذا در كناره ها با مشكلاتی روبرو است كه اجازه نمی دهدطراحی و بازیسازی از جناحین انجام شود.میلان مقابل سبكی از فوتبال اروپا قرار می گیرد كه متكی به بازی گروهی و فیزیكی است.
آنها بسیار بابرنامه و هدفمند بازی می كنند و آاك به نسبت ۲ تیم دیگر این گروه از تجربه بیشتری سود می برد و بعید نیست مقابل طرفداران خودی این تیم نامدار ایتالیایی را زمینگیر سازد.آاك نیاز به كسب امتیاز دارد و میلان رنجورتر از همیشه به خاك این كشور سفر می كند تا با برتری در این مسابقه جبران امتیازات از دست داده در سری A را كرده باشد امری كه حتی برای هواداران این تیم هم باوركردنی نیست اما در هر حال میلانی ها با تجربه ای بیشتر نسبت به حریف و آشنایی با جو بازی های گروهی می توانند تمامی معادلات موجود را به نفع خود تغییر دهند.باید دید كارلتو در این مسابقه باز هم تركیبی محتاطانه و با یك مهاجم را روانه میدان می كند یا سرانجام دست از اندیشه های پوسیده اش می كشد و تیمش را با تركیبی هجومی و رو به جلو به میدان می فرستد.به هر حال بازی روزگار در شرایطی او را به لالیگابازگرداند كه حالا دشان سرمربی یووه شده و این تیم در آستانه تحولی بزرگ قرار دارد.
یوونتوسی ها در فصل آتی برای جبران مافات می آیند و اگر به سری A بازگردند یك مدعی بزرگ برای فتح اسكودتو خواهند بود كه در این رابطه نباید تردید كرد.دشان مردی كه یك بار باعث بلوغ و حیات مجدد مورینتس در عرصه ورزش شد خواستار او است و مطمئناً این مهاجم هم بدش نمی آید با پیراهن پرافتخارترین تیم سری A دوران جدیدی را تجربه كند.
همكاری مجدد آنها جالب خواهد بود. هر دو باانگیزه تر و باتجربه تر از قبل با هدفی مشترك و دیدگاهی كاملاً هماهنگ در میدان رقابت رودرروی حریف قرار می گیرند به این امید كه ثابت كنند درخشش قبلی حادثه نبوده و هر كدام در شرایط فعلی حرف های بسیاری برای گفتن دارند.
مورینتس اگر به ایتالیا بیاید احتمال موفقیتش بسیار است، چرا كه سبك بازی او به كالچو می خورد و دشان هم ثابت كرده دید والایی در خرید بازیكنان دارد و از آنجایی كه تجربه موفقی را با این اسپانیایی پشت سر گذاشته، تردید ندارد باید او را به ایتالیا بیاورد تا با استفاده از هنر این بازیكن بزرگ، مطرح و گلزن، پیروزی های شیرینی را در فصل آینده جشن بگیرد.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید