جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

توقف در ایستگاه نهم


توقف در ایستگاه نهم
سه شنبه با اتمام تعطیلی های لیگ برتر، این رقابت ها با برگزاری چند دیدار آغاز خواهد شد. مربیان تیم های حاضر در مسابقات لیگ برتر تا ایستگاه نهم، توانسته اند تاحدودی از تیم خود شناخت داشته باشند. در زیر به آخرین وضعیت ۱۶ تیم لیگ برتری نگاهی داشته و دیدارهای آینده آنها را بررسی كرده ایم. لیگ برتر ۲ هفته در ایستگاه نهم توقف كرده، تا سه شنبه ، هفته دهم با ۸ دیدار آغاز شود.
● سایپا ، صدر، علی دایی
نارنجی پوشان پایتخت با علی دایی همچنان در لیگ برتر می تازند.شاگردان و یاران علی دایی در ۹ بازی خود با ۱۷گل زده، دارای بهترین خط حمله هستند و این موضوع نشان می دهد سایپا خط حمله زهرداری دارد كه می تواند برای هر خط دفاعی ایجاد مشكل كند. سایپا هم اكنون با ۲۱ امتیاز به تنهایی در صدر جدول قرار داردكه همین امر باعث شده حساسیت روی این تیم بیشتر شود. سایپا امروز میهمان استقلال اهواز است و در دیدار بعدی باید در خانه خود به مصاف پیكان برود. نارنجی ها در هفته دوازدهم نیز بازهم میزبان خواهند بود و این بار پذیرای ذوب آهن هستند.
● آبی، مرفاوی، دربی
استقلال تهران گرچه در دیدار مقابل پرسپولیس اولین شكست خود را تجربه كرد اما در بازی مقابل ابومسلم ترك عادت نكرده و با استفاده از شانس موفق شد به ۳ امتیاز بازی دست یابد.البته شكست در دربی باعث شده موضوع نشستن قلعه نویی، سرمربی تیم ملی روی نیمكت استقلال مطرح شود و همین امر بهانه ای برای بازگشت او به جمع آبی ها خواهد بود.تاكنون مشخص نشده برای بازی با برق قلعه نویی روی نیمكت استقلال می نشیند یا خیر. این دیدار روز سه شنبه هفته آینده در شیراز انجام خواهد شد. آبی ها در هفته یازدهم میزبان سپاهان و در هفته دوازدهم در اهواز به مصاف استقلال اهواز خواهد رفت. هم اكنون آبی پوشان پایتخت با۱۸ امتیاز در جایگاه دوم جدول قرار دارند.
● روزهای خوش پس از دربی
مصطفی دنیزلی هر كار كرد كه بازیكنان پرسپولیس پیروزی مقابل استقلال را فراموش كنند، نشد كه نشد تا سرخپوشان در هفته نهم مقابل مس كرمان به نتیجه ای بهتر از صفر - صفر دست نیابند. پرسپولیس اگر می خواهدهمچنان یكی از مدعیان قهرمانی باقی بماند، باید پیروزی در دربی شصت ویكم را فراموش كند. سرخپوشان در هفته دهم میزبان فجرسپاسی خواهند بود. سپس در اهواز مقابل فولادی ها صف آرایی كرده و در هفته دوازدهم در ورزشگاه آزادی مقابل صباباتری قرار می گیرند.
● بهترین شهرستانی
استقلال اهواز با وجود قبول شكست در ۳ دیدار خود تا هفته نهم نتایج خوبی كسب كرده تا با ۱۶ امتیاز در جایگاه چهارم قرار بگیرد و بهترین تیم شهرستانی باشد. مسؤولان استقلال اهواز امیدوار هستند با درایت فیروز كریمی، سرمربی این تیم در آینده نتایج بهتری كسب كنند. آبی های جنوب در هفته دهم و دوازدهم به ترتیب میزبان سایپا و استقلال تهران هستند و در هفته یازدهم در تهران به مصاف پاس خواهند رفت.
● قهرمان شكست خورده
قهرمان جام حذفی پس از اینكه این عنوان را به دست آورد، نوسان بسیاری تا هفته نهم تجربه كرد. زردپوشان اصفهانی تا هفته نهم ۱۱ گل خورده در كارنامه دارند كه نشان دهنده ضعف خط دفاع قهرمان جام حذفی ایران است. سپاهان هم اكنون با ۱۴ امتیاز در جایگاه پنجم قرار دارد. زردپوشان سه شنبه هفته آینده در اصفهان میزبان پاس خواهند بود سپس در تهران به مصاف آبی پوشان رفته و در هفته دوازدهم میزبان مس كرمان خواهند بود.
نوسان سیاه سیاه جامگان مشهدی از ابتدای فصل نوسان زیادی داشته اند. ابومسلم تاكنون ۴ پیروزی، ۴ شكست و یك تساوی تجربه كرده تا با ۱۳ امتیاز در جایگاه ششم جدول قرار گیرد. سیاه جامگان در هفته دهم میزبان مس كرمان خواهند بود و در هفته یازدهم در شیراز با فجرسپاسی دیدار كرده و در هفته دوازدهم در مشهد به مصاف فولاد خوزستان می روند.
● پاس و امتیازهای از دست رفته
مسؤولان پاس قبل از آغاز لیگ برتر، امیدواری بسیاری برای به دست آوردن جام قهرمانی در این رقابت ها داشتند اما سبزپوشان پایتخت تا پایان هفته نهم نتایج ناامیدكننده ای رابه دست آورده اند.پاسی ها هم اكنون با ۳ پیروزی، ۳ تساوی و ۳ شكست و با ۱۲ امتیاز در رده هفتم قرار دارند تا همچنان شایعاتی مبنی بر تغییر و تحول دركادرفنی این تیم انتشار یابد. پاس در هفته دهم یك دیدار حساس در اصفهان و مقابل سپاهان انجام خواهد داد. این تیم در هفته یازدهم میزبان استقلال اهواز است و هفته بعد در پیكان شهر به مصاف پیكان می رود. پاس باید تا می تواند ۳ امتیاز این بازی ها را به دست آورد.
● بحران سبز
سبزپوشان اصفهانی نیز این روزها حال و روز خوبی ندارند. شاگردان كربكندی برخلاف سال گذشته، لیگ برتر را آنگونه كه انتظار می رفت آغاز نكردند تا شاهد باشیم از ۹ دیدار برگزار شده و با ۱۲ امتیاز در رده نهم قرار دارند. ذوب آهن،هم اكنون در بحران بسر می برد و نتایج ناامید كننده آن باعث شده موقعیت كربكندی در این تیم به خطر بیفتد. ذوبی ها در هفته دهم در تهران میهمان پیكان خواهند بود و در هفته یازدهم در اصفهان به مصاف ملوان می روند و در هفته دوازدهم باید دركرج با سایپا دیدار كنند.
● نتایج قابل قبول برق
برق شیراز امسال با انتخاب ذوالفقارنسب در رأس كادرفنی خود باعث شده در میانه جدول قرار گیرد. سال گذشته برق یكی از كاندیداهای سقوط بود اما امسال با نتایج قابل قبول با ۱۲ امتیاز در جایگاه هشتم قرار گرفته است. برق شیراز در هفته دهم در یك دیدار حساس میزبان استقلال تهران خواهد بود. نارنجی پوشان شیرازی در هفته یازدهم در كرمان به مصاف مس رفته، سپس در شیراز دربی این شهر را برگزار خواهند كرد.
● مس طلا
مس كرمان با وجود اینكه به تازگی به لیگ برتر صعود كرده اما توانسته با كسب نتایج خوب، خود را یكی از تیم های سختكوش معرفی كند. مسی ها ۲ دیدار عقب افتاده دارند و هم اكنون از ۷ دیدار انجام داده با ۱۱ امتیاز در جایگاه دهم قرار دارند. شاگردان دست نشان این توانایی را دارند كه در فصل جاری با انجام بازی های قابل قبول شگفتی ساز شوند. مس كرمان در هفته دهم در مشهد مقابل سیاه جامگان خراسانی صف آرایی خواهد كرد؛ سپس در كرمان به مصاف برق شیراز می رود. شاگردان دست نشان در هفته دوازدهم میهمان سپاهان خواهند بود.
● ترمز پیكان
پیكان با وجود اینكه نتوانست بیشتر از یك سال لیگ دسته یك را تحمل كند و به لیگ برتر صعود كرد، موفق شد بازی های قابل قبولی به دست آورد. پیكانی ها تا هفته نهم با ۱۰ امتیاز در جایگاه یازدهم قرار گرفته اند. این تیم با ۵ شكست بعد از راه آهن قعرنشین، بیشترین تعداد شكست را دارا است. شاگردان دارابینیان در دیدارهای خانگی با استرس بازی می كنند و تاكنون تنها در یك دیدار خانگی موفق شده اند به پیروزی برسند. پیكان در هفته دهم میزبان ذوب آهن است. سپس در خانه سایپا مقابل این تیم صف آرایی خواهد كرد. آبی پوشان خودروساز در هفته دوازدهم نیز میزبان پاس تهران خواهند بود.
● مرداب بی خطر
انزلی چی ها نیز یكی از تیم های لیگ برتری هستند كه تاكنون نوسان زیادی تجربه كرده اند. ملوان از ۹ بازی خود تنها ۴ گل به ثمر رسانده كه نشان از ضعف در خط حمله آن دارد. اگر مهاجمان ملوان بتوانند وظیفه خود را به خوبی انجام دهند، هواداران انزلی این تیم را در جایگاهی بهتر از رده دوازدهم خواهند دید. انزلی چی ها در هفته دهم میزبان صباباتری خواهند بود و در هفته یازدهم در اصفهان به مصاف ذوب آهن می روند. انزلی چی ها در هفته دوازدهم در تهران مقابل راه آهن قرار می گیرند.
● صبای متحول
بسیاری انتظار داشتند نماینده سال گذشته ایران در لیگ قهرمانان آسیا، در لیگ برتر امسال نتایج بهتری كسب كند اما ضعف در كادر فنی این تیم سبب شد صبایی ها از ۹ دیدار انجام شده، تنها ۸ امتیاز كسب كنند تا فرهاد كاظمی اولین مربی لیگ برتری باشد كه كنار گذاشته می شود. صباباتری از ۹ دیدار انجام شده، تنها یك پیروزی به دست آورده تا با ۵ تساوی و ۸ امتیاز در جایگاه سیزدهم قرار گیرد. مسؤولان صباباتری امیدوارند با تغییراتی كه در كادر فنی خود به وجود آورده اند، شاهد كسب نتایج بهتری باشند. محمدحسین ضیایی، سرمربی جدید صباباتری در اولین بازی خود در ششمین دوره لیگ برتر باید سه شنبه هفته آینده در انزلی به مصاف ملوان برود. صبایی ها در هفته یازدهم میزبان راه آهن خواهند بود، سپس در ورزشگاه آزادی دیدار حساسی مقابل پرسپولیس برگزار خواهند كرد.
● فولاد نرم
فولاد خوزستان امسال با بحران مواجه شده است و در اولین تجربه حضور یك مربی ایرانی پس از چندین سال، نتایج ناامیدكننده ای كسب كرده است. فولاد خوزستان برخلاف سال های گذشته یكی از ساده ترین حریفان لیگ برتر شناخته می شود و همچنین از كاندیداهای سقوط نیز به شمار می رود. محمد مایلی كهن، سرمربی این تیم نتوانسته تاكنون انتظارها را برآورده كند تا مسؤولان فولاد شاهد باشند این تیم از ۸ بازی و ۶ امتیاز در جایگاه پانزدهم بایستد. فولاد خوزستان تا هفته نهم دارای ضعیف ترین خط حمله می باشد و مهاجمان این تیم تاكنون تنها ۲ گل به ثمر رسانده اند. جالب است بدانید ۳ دیدار اخیر فولاد با نتیجه مشابه صفر - صفر به پایان رسیده است. فولادی ها در هفته دهم باید در تهران به مصاف راه آهن بروند، سپس در اهواز پذیرای پرسپولیس خواهند بود و در هفته دوازدهم در مشهد به مصاف ابومسلم می روند.
● امید به آینده
فجرسپاسی شیراز نیز با وجود یك بازی كمتر حال و روز خوشی ندارد. البته غلامحسین پیروانی، سرمربی فجرسپاسی در اظهارنظری گفته سال گذشته نیز همین وضعیت را داشتیم اما موفق شدیم درنیم فصل دوم نتایج قابل قبولی كسب كنیم. فجرسپاسی هم اكنون از ۸ بازی، ۸ امتیاز كسب كرده است و اگر می خواهد از جایگاه چهاردهم جدا شده و به رده های بالاتر برسد، باید نتایج بهتری كسب كند. شاگردان پیروانی در هفته دهم در یك دیدار حساس به مصاف پرسپولیس خواهند رفت. آنها می دانند كسب نتیجه فصل گذشته در ورزشگاه آزادی مقابل سرخپوشان پایتخت كه ۴ بر ۲ به سود زردپوشان شیرازی پایان یافت، كمی بعید به نظر می رسد اما آنها با انگیزه فراوان مقابل پرسپولیس صف آرایی خواهند كرد. فجرسپاسی در هفته یازدهم در شیراز به مصاف ابومسلم می رود و در هفته دوازدهم میزبان همشهری خود خواهد بود.
● ۳ امتیاز تا ایستگاه نهم
راه آهن از مدت ها پیش كاندیدای سقوط به لیگ دسته اول بوده است. زردپوشان تهرانی با وجود اینكه در بیشتر بازی ها از حریف پیش افتاده اند اما نتیجه را واگذار كرده تا تنها با كسب ۳ امتیاز، در انتهای جدول قرار گیرند. شاگردان عباس رضوی برای اینكه به رده های بالاتر صعود كنند، كار سختی پیش رو دارند. راه آهن در ایستگاه دهم در خانه خود دیدار قعرنشین ها را مقابل فولاد خوزستان انجام می دهد و پس از آن در صباشهر به مصاف صباباتری می رود و در هفته دوازدهم میزبان ملوان بندرانزلی خواهد بود.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید