جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

میلان زخمی مقابل رم احیاء شده


میلان زخمی مقابل رم احیاء شده
● آغاز هفته یازدهم كالچو
هفته ۱۱ سری A از عصر امروز در شهر فلورانس پیگیری می شود و در آخرین ساعت امروز ۲ تیم میلان ورم در سن سیرو مصافی نزدیك و حساس خواهند داشت كه گرمی بخش دیدارهای این هفته هستند.با هم مسابقات امروز و امشب را پیگیری می كنیم.
● فیورنتینا - آتالانتا
▪ فرار از نقطه صفر
تیم محبوب شهر فلورانس با وجود كسب ۵ پیروزی در مسابقات این فصل به دلیل محرومیت های انضباطی كه همه دوستداران فوتبال از آن آگاه هستند كماكان با امتیاز صفر در رتبه ۱۹ جدول جاخوش كرده و پس از یك دیدار سنگین مقابل رم كه هفته گذشته به تیم سوم جدول واگذار كرد حالا درآرتمیو فرانكی از تیمی پذیرایی می كند كه در بازی قبلی اش شگفتی آفریده و میلان را با آن همه ابهت و اعتبار ۲ بر صفر شكست داده است.
آتالانتا تیم چهارم جدول رده بندی است كه با ۴ پیروزی، ۴ مساوی و ۲ شكست آمار موجهی در رقابت های این فصل داشته است، ضمن اینكه با ۱۶ گل زده و ۱۳ گل خورده، ۱۶ امتیازی است و چشم به مكان های بالاتری در جدول رده بندی دارد.
فیورنتینا هنوز در بازی هایش مساوی نكرده یعنی اینكه در ۱۰ هفته سپری شده ۵ پیروزی و ۵ شكست در كارنامه این تیم به چشم می خورد كه حاصل آن ۱۵ گل زده و ۱۲ گل خورده می باشد و همان طوری كه گفتیم بدون كسب امتیاز در جایگاه ۱۹ جدول قرار گرفته است.برای آتالانتا؛ نیكو ونتولا این هفته هاخیلی خوب گل می زند مهاجمی كه سابقه پوشیدن پیراهن اینتر را در كارنامه اش دارد و این تیم جنوبی با اتكا به هنر گلزنی او و بازی هماهنگ هافبك ها و مدافعانش تا به امروز نتایج در خور تحسینی گرفته است. فیورنتینا در بازی قبلی مقابل رم خلاء لوكاتونی را كاملاً احساس كرد و معلوم نیست كه این مهاجم بلند بالا به دیدار امروز می رسد یا خیر به همین علت باید منتظر شروع بازی باشیم تا ببینیم پراندلی تیمش را برای این دیدار چگونه آرایش می دهد.
فلورانسی ها بدون تونی خط حمله زهرداری ندارند اما در هر حال برای فرار از نقطه صفر و پیشروی در جدول بازی ها تلاش می كنند با توجه به هنر گلزنی موتو و بوینوف و بازیسازی لیورانی و یورگنسن در كنار جنگندگی بلازی و اوفالوسی كار آتالانتا را در آرتمیو فرانكی یكسره كنند كه در آن صورت تیم های رده ۵ به پایین خوشحال ترین تیم ها خواهند بود كه شانس برتری جویی و پیشی گرفتن از تیم شگفتی آفرین جنوبی را پیدا خواهند كرد.
● میلان - رم
▪ زیبا و دیدنی به دلیل كسب پیروزی
بانگاهی به سابقه دو تیم، بازی های میلان ورم همیشه جذاب و دیدنی و البته پرگل بوده است. میلان در خانه پذیرای رم است دومین تیم بزگ ایتالیایی در رقابت های امسال. میلان دربی شهر خود را به اینتر واگذار كرد و پیامد آن شكست۲ بر صفر مقابل آتالانتا بود هرچند كه گفته می شود تحت تأثیر داوری های ۱۰ هفته اول این تیم باید چنین شرایطی را پیدا می كرد اما آنچه مشخص و مسلم است میلانی ها اقتدار سابق را ندارند، گویی از رسیدن به كورس مدعیان ناامید هستند و تنها چشم به جام های دیگری دارند كه در آن حاضرند.كوپاایتالیا یكی از آنها است. میلان چهارشنبه شب گذشته تیم دسته دومی بره شا را ۴ بر ۲ از سد راه برداشت.
گلزنی اینزاگی در این میدان امیدواری آنچلوتی را افزایش داد چرا كه فعلاً بزرگترین معضل تیم همین عدم آمادگی مهاجمان بزرگ است.رم تیم سوم جدول پس از برتری مقابل فیورنتینا در بازی حساس هفته قبل در كوپا ایتالیا، تریستینا را ۲ بر یك باگل های مونتلا مغلوب نمود تا مشخص شود مردان اسپالتی سعی دارند از شكست دور باشند. سبك بازی و جنگندگی و تلاش مردان رم قابل ستایش است و این همان حلقه گمشده در تركیب میلان است.رم برای ماندن در كورس رقابت صدر نشینان نیاز به پیروزی در این میدان دارد و چه بهتر كه میلان حال و روز خوشی نداشته باشد و البته نباید فراموش كرد كه میلانی ها در هر حالتی خطرناك هستند و آنقدر بازیكن باتجربه دارند كه در یك لحظه همه معادلات را به نفع تیم خود تغییر دهند.برای میزبان این مسابقه می تواند آغاز دوباره باشد.
كارلتو می داند كه نباید اوضاع تیمش همین گونه بماند. میلان نیاز به كسب یكی ، ۲ پیروزی دارد تا در جدول به حركت درآید، آن موقع عیوب و ضعف های تاكتیكی راحت تر از قبل برطرف می شود كه وظیفه آنچلوتی در این رابطه حساس و سنگین است و باید دید می تواند از عهده این مسأله برآید یا خیر؟ نگاهی به تركیب دو تیم می اندازیم تا شرایط دو تیم را بسنجیم.
● رقابت جوانی و تجربه درون دروازه
دونی و دیدا ، دو دروازه بان برزیلی حاضر در میلان هستند كه هر دو اگر آماده باشند گل زدن به آنها خیلی دشوار خواهد بود و اگر روز بد خود را در پیش داشته باشند با اشتباهات آماتورگونه كمر تیم خودی را می شكنند. این رقابت جدالی است بین جوانی و تجربه كه قطعاً برای بازی های بزرگ از نقش تجربه نمی توان بی تفاوت عبور كرد اما شور و اشتیاق و انگیزه را باید نزد جوانان جست و جو كرد كه در این حالت كفه ترازو و به نفع «دونی» تغییر می كند.
● جنگ مدافعان كهنه كار با مهاجمان سر به هوا
مالدینی، نستا، كالادزه، شیمیچ، كافو، بونه را وحتی كاستاكورتا مردانی هستند كه به نوبت تركیب دفاع خطی میلان را تشكیل می دهند.این جمع، تجربه، افتخار، انگیزه، جوانی، سرعت و قدرت را شكل می دهد اما «كارلتو» در نحوه چیدمان آنها اشتباه می كند به همین علت میلان تاكنون ۱۰ گل را پذیرا شده، یعنی در هر مسابقه ۱ گل و این آمار خوبی برای میلانی هانیست۲. مهاجم سرعتی رم، تادئی و مانسینی در كنار توتی آقای فانتزی بست. رومی ها می توانند این خط دفاعی را با دشواری های فراوان روبرو كنند.
مگر آنكه حمایت هافبك ها و استقرار صحیحی از مدافعان در زمین شاهد باشیم كه در آن صورت میزبان به بسته ماندن دروازه خودی امیدوار خواهد ماند.در تیم مقابل چیوو، پانوچی و مكسس ۳ مدافع اصلی و مركزی رم هستند كه هر یك وظایفی جداگانه دارند و هركدام به دلیلی ترك پست می كنند، دیگری جای او را پر می كند.جدال این ۳ مرد با مهاجم سر به هوای میلان كه در یك بازی خوب گل می زند در بازی دیگر راه دروازه را به كلی فراموش می كند، دیدنی خواهد بود.مهاجمان میلان تشنه گلزنی در خانه هستند و شاید زوج اینزاگی و گیلاردینو را به حمایت كاكا در میدان ببینیم.
به نظر شما بازهم كارلتو مثل «دربی میلانو» با یك مهاجم بازی را آغاز خواهد كرد؟! در این صورت تردید نكنید میلان در گل زدن به رم دشواری های فراوانی را متحمل خواهد شد و قطع به یقین این مسأله برای سرمربی پرافتخار میزبان هزینه در بر دارد كه شاید حتی منجر به كناره گیری اش از نیمكت رهبری تیم باشد.
● نبض بازی در مركز میدان
پیزارو، پروتا و دی روسی ۳ مرد برتر رم طی مسابقات اخیر یك تركیب ایده آل و هماهنگ را شكل داده اند كه به راحتی مقابل حریفان بازیسازی، گلزنی، عملیات تخریبی و جنگندگی را به نمایش می گذراند۲. ملی پوش ایتالیایی و یك طراح ریز نقش شیلیایی مردانی هستند كه اسپالتی به آنها برای نظم دادن به جریان بازی و اداره روند مسابقه دل بسته است كه باید دید آیا می توانند از عهده وظایف خود برآیند یا خیر؟!میلان، گتوسو را در میدان ندارد، چرا كه گفته می شود به دلیل آسیب دیدگی حداقل ۴ هفته باید دور از میادین بماند در این صورت معلوم نیست از بین آمبروسینی و بروكی كدام یك فرصت بازی كردن پیدا می كنند.پیرلو، سیدورف و كاكا در جمع نفرات اصلی حاضرند اما یك نفر باقی مانده را كارلتو انتخاب خواهد كرد و حتی می تواند از نیروی جوانی و دوندگی «یانكلوفسكی» استفاده كند.در هر حال نبض بازی در دستان همین هافبك هایی است كه نام بردیم و اگر جریان بازی را در دست بگیرند پیروزی تیم خود را قطعی خواهند كرد.
● حرف آخر
رم با ۶ پیروزی، ۲ مساوی و ۲ شكست، ۱۷ گل زده و ۷ گل خورده ۲۰ امتیازی است و باید از سن سیرو دست پر خارج شود تا كماكان در جمع بالانشینان بماند و میلان با۴ پیروزی، ۳ مساوی و ۳ شكست، ۱۰ گل زده و ۱۰ گل خورده، ۷ امتیازی است كه البته این تعداد امتیاز به دلیل همان مشكلات كمیته انضباطی است اما به هر حال جای دفاع كردن ندارد و ۲ شكست در طی ۲ بازی اخیر موج انتقادات را علیه میلانی ها افزایش داده است.
میلان باید برنده دیدار امشب باشد وگرنه اوضاع بحرانی تر خواهد شد و رم نیز به راحتی نمی بازد كه این مسأله زیبایی های این میدان را افزایش می دهد۲. تیم با اندیشه پیروزی بازی را شروع می كنند و مطمئناً در ابتدای مسابقه شاهد حملات پی در پی میلانی ها خواهیم بود و رم نیز در ضد حملات خطرناك و بابرنامه است. در این مسابقه جدای از تمام اتفاقات، رویارویی كاكا و توتی ۲فوتبالیست مشهور و تكنیكی می تواند جالب باشد ضمن اینكه هر ۲ سابقه گلزنی در دیدارهای بزرگ را دارند و می توانند به تنهایی جریان بازی را به نفع تیم خود تغییر دهند.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید