چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

۱۱یار قرضی جزیره


۱۱یار قرضی جزیره
برای آنكه پیشتازی چلسی، لیورپول، آرسنال و منچستریونایتد در میان سایر تیم های لیگ برتر انگلستان مشخص شود می توان از معیارها وچهارچوب های متفاوتی بهره جست و شاخصه های متعددی را معین ساخت. یكی از این شیوه ها پرداختن به تعداد بازیكنان قرضی این تیم ها است. اگر بازیكنان قرضی این ۴ تیم بزرگ انگلیسی را گردآوری كنیم، می توانیم یك تیم نسبتاً خوب تشكیل دهیم.یونایتد، چلسی، لیورپول و آرسنال هركدام به تنهایی سهم بسزایی در شكل گیری سایر تیم ها دارند اما در این مورد میان آنها تفاوت هایی وجود دارد.
یونایتد و آرسنال تعدادی از بازیكنان خوش آتیه خود را قرض داده اند اما در لیورپول افرادی چنین شرایطی دارند كه نتوانسته اند نظر رافائل بنیتز، مربی تیم را جلب كنند. درواقع، بازیكنان قرضی لیورپول تمایل بیشتری برای ترك تیم دارند. در میان این تیم ها چلسی كمترین بازیكنان را به سایر تیم ها قرض داده است. نكته جالب توجه آنكه بخش عمده ای از بازیكنان قرضی ملی پوشانی هستند كه مورد توجه باشگاه های خود نیستند. آنچه در پی می آید، تیم منتخبی است از بازیكنان قرضی لیگ برتر.
● اسكات كارسون (لیورپول)
لیورپول در فصل گذشته چند دروازه بان جذب كرد و تا یك هفته پیش ۳ دروازه بان ملی پوش در تركیب خود داشت. اما ویگان به تازگی كریس كركلند را به طور موقت به خدمت گرفته و شاید برای كارسون كه هم اكنون در چارلتون است، جایی برای بازگشت به لیورپول باز شود. از سوی دیگر، یونایتد ۲ دروازه بان قرضی دارد. بن فاستر یكی از این ۲ نفری است كه داعیه حضور در تیم ملی را نیز دارد.
● فیلیپ بردسلی (منچستریونایتد)
پس از خروج فیل نویل، رقابت های سختی برای پر كردن جای خالی او در دفاع راست صورت گرفته است. بردسلی از جمله این رقابت كنندگان است و البته توانایی زیادی برای پر كردن جای او دارد. این بازیكن در رنجرز با پل گولوئن مشكلاتی پیدا كرده و به همین دلیل سرآلكس فرگوسن در فكر بازگراندن او است. بردسلی پیش از این برای برنلی و آنتورپ هم بازی كرده است.
● گلن جانسون (چلسی)
او با پول رومن آبراموویچ به چلسی ملحق شد به سرعت در این تیم پیشرفت كرد و حتی برای حضور در تیم ملی انگلستان موردتوجه قرار گرفت. با این حال، خوزه مورینیو، مربی چلسی بیش از سایر مربیان در حق وی جفا كرده است. «گلن» هم اكنون در پورتس موث با قدرت بازی می كند و حتی اگر نیاز باشد قادر است در خط دفاع نقشی محوری ایفا كند.
● دنی اودانل (لیورپول)
او روز به روز پیشرفت می كند و بیش از پیش توانمندی هایش را نشان می دهد. علاوه بر این در كریو توانسته جای ثابتی برای خود دست و پا كند.
● كریا گیلبرت (آرسنال)
فصل گذشته هنگامی كه آرسن ونگر مربی آرسنال با چند مشكل در خط دفاع مواجه شد، این بازیكن توانست به تركیب ثابت تیم راه یابد و بازی های خوبی ارایه دهد. سبك بازی كریا ، شبیه امانوئل ابوئه بود اما پس از آنكه مدافعان اصلی آرسنال بهبود یافتند، وی را به كاردیف قرض داد. او با پیوستن به این تیم حضور ثابت در همه بازی ها را تجربه كرد و اكنون در موفقیت های توپچی ها نقش قابل توجهی ایفا می كند . بازی های او اكنون قابل قبول نشان می دهد.
● كریس ایگلز (منچستریونایتد)
كریس برای چهارمین بار متوالی به یك تیم قرض داده شده است. اما به هر باشگاهی كه پا می گذارد مورد توجه و علاقه سایر تیم ها نیز واقع می شود. شاید اگر این روند اندكی دیگر ادامه پیدا كند، یونایتد او را بازگرداند.
● سباستین لارسون (آرسنال)
او یكی از ۳ ستاره كوچك آرسنال در بیرمنگام است. شاید شرایط خاص آرسنال باعث جدایی شده وگرنه به اندازه كافی توانمند نشان می دهد.
● سلیف دیائو (لیورپول)
دیائو پس از عملكرد خوب همراه سنگال در جام جهانی ،۲۰۰۲ موردتوجه تیم های بسیاری قرار گرفت و سرانجام راهی لیورپول شد اما این تیم تصمیم گرفته او را برای مدتی از خود دور كند. «سلیف» هم اكنون سومین دوره قرضی خود را در «استوك سیتی» سپری می كند و شاید هرگز برای تیم اول لیورپول بازی نكند.
● جوزپه روسی (منچستریونایتد)
اولگنار سولشار از مصدومیت رهایی یافته بنابراین شاید راهی نیوكاسل شود؛ هرچند اخیراً فرگوسن او را بازگرداند تا از تجاربی كه در نیوكاسل كسب كرده، استفاده كند. آموخته های دوران حضور در نیوكاسل از وی بازیكن بزرگی ساخته است.
● آرتورو لوپولی (آرسنال)
او هم محصول سیستم جوانان تیم ایتالیایی پارما است كه برای تیم های حریف بسیار دردسرساز نشان می دهد. این بازیكن در حال حاضر در برخی بازی ها به طور ثابت ظاهر می شود اما این قابلیت را دارد كه بازی های بیشتری انجام دهد و شاید حتی آرسنال او را در تركیب خود جای دهد.
● سینما پونگوله (لیورپول)
او از سال ۲۰۰۲ برای لیورپول بازی می كرد اما اكنون به طور قرضی به تیم اسپانیایی ركرتیوو ملحق شده است. «سینما» یكی از جوانانی است كه می تواند الگو همسن و سالان خود باشد چون با زحمت فراوان خود را به تیم های بزرگ تحمیل كرده است. با وجودی كه هر ازگاهی جرقه هایی از او دیده می شود اما هرگز نتوانسته به صورت ثابت در یك تیم نقش آفرینی كند.
● ذخیره ها
برای این تیم می توان تعدادی بازیكن ذخیره هم درنظر گرفت. اما باید این را نیز درنظر داشت كه اگر بازیكنان قرضی از میان سایر اعضای باشگاه های انگلیسی انتخاب می شدند، این گروه اكنون شكل و شمایل قویتری می یافت و شاید می توانست با یكی از تیم های متوسط این لیگ رقابت كند.
● بازیكنان ذخیره
بن فاستر (منچستر یونایتد)، آنتونی گرانت (چلسی)، لی مارتین (منچستریونایتد)، نیكلاس بندتنر (آرسنال) و دارن پاتر (لیورپول).
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید