پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا

بارسا در اندیشه انتقام چلسی به فکر صعود


بارسا در اندیشه انتقام چلسی به فکر صعود
بارسا در بهشت ۳ طبقه نوكمپ به انتقام از آبی های محبوب جزیره می اندیشد. آنان سایه بلند وردربرمن را احساس می كنند و چنانچه این بار نیز قافیه را به چلسی واگذار كنند، علاوه بر آنكه شاهد چهارمین برد پیاپی رقیب و برقراری جشن صعود آنها خواهند بود كه شاید سرانجام برمن را نیز بالای سر خود ببیند اما در صورت پیروزی اختلاف خود را با رقیب به ۲ امتیاز خواهد رساند. به این منظور بارسا به ركوردهای خانگی خود می نازد. آنها در رقابت های اروپایی پس از باخت در بازی برگشت مرحله یك چهارم نهایی لیگ قهرمانان فصل ۲۰۰۳-،۲۰۰۲ ۸ برد و ۲ تساوی به دست آورده اند.
● نكته ها
▪ چلسی هیچ گاه درنوكمپ پیروز نشده است. آنان ۲ فصل پیش ۲ بر یك و فصل گذشته نیز با تساوی یك بر یك ورزشگاه بارسا را ترك كردند.
▪ آبی و اناری ها فصل گذشته با غلبه بر یك تیم انگلیسی (آرسنال) جام لیگ قهرمانان را تصاحب كردند.
▪ گودیانسن بازیكن فعلی بارسا ۶ فصل را در چلسی سپری كرد.
▪ آرسنال و چلسی در مرحله یك چهارم نهایی لیگ قهرمانان در فصل ۲۰۰۰-۱۹۹۹ به مصاف هم رفتند كه آنجا نیز بارسا با پیروزی مجموع ۶ بر ۴ به مرحله نیمه نهایی راه یافت. بازی رفت ۳ بر یك به سود میزبان لندنی خاتمه یافت اما بارسا در بازی هیجان انگیز دور برگشت، ۵ بر یك پیروز شد و علاوه بر صعود بهترین پیروزی تاریخ یك تیم اسپانیایی مقابل میهمانان انگلیسی را رقم زد. به طور كلی بارسا در ۲۱ میزبانی قبلی تنها در مرحله نیمه نهایی فصل ۱۹۷۶-۱۹۷۵ جام یوفا بارسا مغلوب یك تیم هموطن چلسی شده است.
▪ چلسی برای تثبیت سرگروهی باید بارسا را شكست دهد و در سوی مقابل چشم انتظار توقف وردربرمن باشد.
▪ دروگبا با ۴ گل زده در صدر جدول گلزنان گروه قرار دارد. او در آخرین بازی خارج از خانه لیگ قهرمانان مقابل لفسكی صوفیه هت تریك كرد. قبل از این برد، ركورد بازی های خارج از خانه آبی ها فاجعه بود: ۵ شكست و ۳ تساوی در۸ بازی.
▪ تساوی فصل گذشته در نوكمپ سبب شد چلسی برای دومین بار در ۷ سفر اخیر دست خالی كاتالونیا را ترك نكند. آنان تنها یك بار در مرحله یك چهارم نهایی جام در جام اروپا در فصل ۱۹۹۸-،۱۹۹۷ ۲ بر یك بتیس را شكست دادند.
● لفسكی صوفیه-وردربرمن
این ۲ رقیب در رقابت های جام در جام فصل ۱۹۹۴-۱۹۹۳ به مصاف هم رفتند كه بازی رفت با تساوی ۲ بر ۲ خاتمه یافت و در دیدار برگشت آلمانی ها جلوی چشم هواداران خود یك بر صفر پیروز شدند.«دانیل بوریمیروف» ستاره فوتبال بلغارستان در آن ۲ رقابت حاضر بود. او ۷ سال و نیم در مونیخ ۱۸۶۰ عضویت داشت. توماس شائوف سرمربی فعلی وردربرمن در بازی رفت فصل ۱۹۹۴-۱۹۹۳ حاضر بود اما در بازی دوم روی نیمكت نشست.لفسكی برای چهاردهمین بار مقابل یك تیم آلمانی صف آرایی می كند. آنان در ۷ رقابت قبلی از كسب پیروزی عاجز ماندند اما در ۳ میزبانی اول آلمانی ها را با شكست بدرقه كردند. برمن تنها یك مرتبه با لفسكی و به طور كلی بلغاری ها روبرو شده است.تیم سبز پوش آلمان در ۶ بازی اخیر خارج از خانه خود در رقابت های اروپایی پیروز نشده است؛ هرچند تساوی یك بریك مقابل اودینزه در چهارچوب رقابت های فصل گذشته جام یوفا، به شكست های پی در پی این تیم خاتمه داد.
● رم - المپیاكو
رم باید پیروز شود و چشم انتظار توقف شاختار مقابل والنسیا بنشیند. در این صورت صعود گلادیاتورها قطعی خواهد شد.
المپیاكو تنها در ۴ بازی از ۱۷ رقابت اخیر مقابل تیم های ایتالیایی پیروز شده است. آنان در ۸ رقابت قبلی ۲ تساوی و ۶ باخت داشته اند كه در جدول شكست ها نتیجه تحقیرآمیز ۶ بر صفر مقابل یوونتوس در فصل ۲۰۰۴-۲۰۰۳ لیگ قهرمانان چشم نواز است.المپیاكو در دور سوم فصل ۲۰۰۰-۱۹۹۹ جام یوفا ۲ بر یك یووه را برد اما این نتیجه برای جبران شكست ۳ بریك كافی نبود.رمی ها در ۵ بازی اخیر مقابل یونانی ها مغلوب نشده اند. اسپالتی سرمربی فعلی رم هنگام مربیگری در اودینزه با «پانیونیوس» یونان روبرو شده است. این جدال در چهارچوب مرحله اول فصل ۲۰۰۵-۲۰۰۴ جام یوفا برگزار شد و با شكست مجموع ۳ بر ۲ تیم ایتالیایی خاتمه یافت.
● شاختار-والنسیا
والنسیا برای سومین بار هر ۳ بازی اول مرحله گروهی لیگ قهرمانان را به سود خود خاتمه داده است. پیش از این چنین اتفاقی در فصول ۲۰۰۱-۲۰۰۰ و ۲۰۰۳-۲۰۰۲ رخ داد. خفاش ها در فصل ۲۰۰۱-۲۰۰۰ چهارمین بازی مرحله گروهی را نیز به سود خود خاتمه دادند و در نهایت راهی فینال شدند.شاختار در صورت عدم پیروزی حذف خواهد شد. والنسیا در بازی اخیر چهارمین پیروزی پیاپی یك تیم اسپانیایی را مقابل اوكراینی ها رقم زد.شاختار در ۳ بازی گذشته مقابل هموطنان والنسیا، یك پیروزی (مقابل بارسلونا) و ۲ تساوی كسب كرده است. لوچسكیو، مربی فعلی شاختار روی نیمكت بشیكتاش مقابل والنسیا صف آرایی كرد. این اتفاق در دور سوم فصل۲۰۰۴-۲۰۰۳ جام یوفا برگزار و به شكست میزبان اوكراینی انجامید.ركورد شخصی لوچسكیو مقابل میهمانان اسپانیایی جالب توجه است. ۴ پیروزی و ۲ شكست. از جمله نتایج درخشان تیم های او می توان به برتری گالاتاسرای مقابل رئال مادرید در بازی سوپرجام فصل ۲۰۰۰ و همچنین تساوی استوابخارست با رئال مادرید در چهارچوب رقابت های فصل ۱۹۸۴ لیگ اروپا اشاره كرد. استوا در آن بازی ها تنها همان یك امتیاز را كسب كرد.
● لیورپول- بوردو
بوردو در ۵ بازی گذشته هرگز مقابل انگلیسی ها پیروز نشده است.ولادیمیر اسمیچر، بازیكن فعلی بوردو زننده یكی از گل های لیورپول در فینال لیگ قهرمانان فصل ۲۰۰۵-۲۰۰۴ بود. او در مجموع ۲۳ بار همراه لیورپول در لیگ قهرمانان بازی كرد. «ولادی» در آن بازی برای آخرین بار رقیب امشب را یاری كرد.ریكاردو، مربی بوردو در كسوت مربی پاری سن ژرمن در مرحله نیمه نهایی جام برندگان جام فصل ۱۹۹۷-،۱۹۹۶ ۲ بر یك لیورپول را مغلوب كرد.در صورت پیروزی لیورپول، رافا بنیتز سرمربی این تیم سومین برد پیاپی مقابل فرانسوی ها را جشن خواهد گرفت.
● آیندهوون- گالاتاسرای
اریگ گرتس و رونالد كومان، در جریان بازی مرحله اول فصل ۱۹۸۸-۱۹۸۷ لیگ اروپا، آیندهوون را به سمت پیروزی مقابل گالاتاسرای رهنمون كردند.
دومین ملاقات ۲ تیم در مرحله اول گروهی فصل ۲۰۰۲-۲۰۰۱ شكل گرفت. گرتس ، سرمربی وقت آیندهوون باعث پیروزی ۳ بریك تیمش شد. برتری ۲ بر صفر گالا در بازی برگشت آرزوهای آیندهوون جهت صعود به دور دوم را از بین برد.امره آسیك، فرید موندراگون و حسن ساس از گالا و آدو از آیندهوون تنها بازمانده های رویارویی ۲۱ اكتبر ۲۰۰۱ هستند.آیندهوون در ۵ بازی اخیر رقبای تركیه ای را مغلوب كرده كه حاصل این بردها، ۱۶ گل زده و ۳ گل خورده بود.
● بایرن مونیخ - اسپورتینگ
بازی رفت، اولین رویارویی ۲ رقیب بود. اسپورتینگ در ۱۴ بازی اخیر نتوانسته تیم های آلمانی را شكست دهد.بایرن در مرحله یك چهارم نهایی فصل ۱۹۹۱-۱۹۹۰ جام در جام اروپا با پورتو روبرو شد. بازی رفت در المپیك مونیخ با تساوی یك بر یك خاتمه یافت و آلمانی ها در خانه رقیب ۲ بر صفر پیروز شدند.بایرن پس از باخت مقابل یوونتوس در مرحله گروهی فصل ۲۰۰۵-۲۰۰۴ در ۸ بازی اخیر خانگی هیچ شكستی نپذیرفته است. اسپورتینگ در ۶ بازی قبلی خود در آلمان كمتر از ۲ گل دریافت نكرده است. آنان در جست وجوی اولین پیروزی در خاك آلمان هستند. پائولوبنتو، مربی اسپورتنیگ در فصل ۱۹۹۶-۱۹۹۵ جام یوفا همراه بنفیكا مقابل بایرن صف آرایی كرد. در هر ۲ بازی بایرن به ترتیب ۴ بر یك و ۳ بریك پیروز شد.
● اسپارتاك مسكو-اینتر
اسپارتاك در ۳ بازی اخیر خانگی نتوانسته ایتالیایی ها را مغلوب كند.ایگورتیتوف و خاویر زانتی كاپیتان های ۲ تیم، بازمانده های آخرین رؤیای رقبای امشب هستند.اینتر در مرحله نیمه نهایی فصل ۱۹۹۸-۱۹۹۷ جام یوفا با غلبه بر اسپارتاك به فینال و در نهایت جام رسید.تنها باخت اینتر در ۴ میهمانی گذشته روس ها به بازی مرحله گروهی فصل ۲۰۰۴-۲۰۰۳ برمی گردد، جایی كه آبی و مشكی ها ۲ بر صفر مغلوب لوكوموتیو مسكو شدند.اینتر در خطر حذف قرار دارد. كسب ۳ امتیاز از ۳ بازی دور رفت یك الزام بزرگ جهت كسب پیروزی ایجاد كرده است.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید