جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا


دیو و دلبر همیشه در کنار هم هستند


دیو و دلبر همیشه در کنار هم هستند
این موضوع از قدیم الایام همیشه سوال بوده که چرا خانم هـای زیـبا با مردهای بدقیافه آشنا میگردند؟ اجازه دهید تا من آن را بـرایتان روشـن کـنـم. ایـن سؤال بیـشـتر در میان آقـایون رواج دارد تـا خـانـم هـا.
خانم ها خودشان به خوبی مـی دانـنـد کـه چـرا تـرجیـح مـــی دهند با یک مرد با چهره معمولی ارتباط برقرار کنند تا با یک مدل!
● ‌سؤال خانم ها دقیقا عکس آقایون است:
چرا مردهای زیبا بـا زنـهای زشت ارتباط برقرار می کنند؟ اگر بخواهیم به این سؤال پاسخ دهیم شاید جواب چندان خوشایندی نداشته بـاشیـم امـا مـردهـا بـر ایـن باورند که اندام زیبا، قیافه بد را جبران میـکند و به همین دلیل دیگر کسی برای چهره های زیبا اهمیت قائل نیست.
اما در این قسمت من می خواهیم به آقایون پاسخ دهم که چرا معمولا خانم های زیبا رو با مردهایی که قیافه های خیلی بد یا معمولی دارند مشاهده می کنند. یکی از خبرنگاران ما چندی پیش پاسخ خانم ها را در این زمینه داده بود و حالا بهتر است خانم ها آرام باشند، چون می خواهیم به آقایون جواب دهیم. بهتر است اینطور بگوییم که هر مطلبی را می توان از چند نقطه نظر بررسی کرد: دیدگاه خانم ها، دیدگاه آقایون و حقیقت.
● بقای زیبا ترین
هر کسی دوست دارد به زیبایی شریک زندگی خود افتخار کند – با این وجود چرا هیچ مردی دوست ندارد با آنجلینا جولی و هیچ زنی با برد پیت نامزد کند؟ - بیشتر افراد بدشان نمی آید که شوهرهای فوق العاده جذابی داشته باشند اما حقیقت این است که پیدا کردن مردی که هم زیبا باشد و هم خوش اخلاق کار بسیار دشواری است.
خیلی دشوار است که بتوانیم هر دو خصوصیت را در یک مرد پیدا کنیم و آقایونی که هر دو خصوصیت را با هم داشته باشند جز اقلیت بوده و بسیار کمیاب می باشند. فکر میکنم خانم ها خودشان متوجه شده اند که یافتن مردی که هم زیبا باشد و هم با او راحت باشند غیر ممکن است. پیشنهاد ما به خانم هایی که چنین مردی را پیدا کرده اند این است که سفت به او بچسبند!
● نتیجه چیست؟
خانم ها مجبور می شوند که از بین شخصیت و ظاهر فرد یکی را انتخاب کنند. نتیجه این می شود که با کسی رابطه برقرار کنند که ظاهر خوبی ندارد اما خصوصیات اخلاقی خوبی دارد یا اینکه با کسی باشند که به هیچ وجه برخورد خوبی با او ندارد اما از نظر زیبایی چیزی از تام کروز کم ندارد.
● مشکل مردهای خوش قیافه چیست؟
تنها موضوع این است که آنها می دانند چهره زیبایی دارند. همه افراد، چه در دوران مدرسه، چه در خیابان، محل کار و ... به آنها توجه می کنند. همه به آنها اهمیت می دهند و به همین دلیل وقت و انرژی زیادی را صرف درست کردن خودشان می کنند و به هیچ چیز دیگری نیز توجه نمی کنند.
● هدیه های آماده
در این حالت آقایون فوق العاده خوش سیما از خانم ها انتظار دارند که دنبالشان راه بیفتند. آنها انتظار دارند خانم ها برایشان غش و ضعف کنند، برای رسیدن به آنها مبارزه کنند و از آنها تقاضا کنند تا همراهشان به خانه روند. آنها تصور می کنند که هدیه های آماده خدایی هستند؛ اما اگر اینطور فکر می کنند باید بدانند که خانم ها این هدیه را نمی پذیرند و آنرا پس فرستند.
به این دلیل که مردهای خوش سیما بیشتر وقتشان را صرف درست کردن خودشان می کنند دیگر وقتی برایشان نمی دانند که به خوبی با نامزدهای خود رفتار کنند و ارزش و احترامی را که خانم انتظار دارد به او بدهند. آنها می پندارند که چون بسیاری از خانم ها در خیابان توجه خاصی به آنها دارند هر زنی که با آنها نامزد می کند خیلی خوش شانس بوده که یک چنین موقعیتی نصیبش شده. آنها همچنین تصور می کنند که اگر برای بار دیگر مجرد شوند و بخواهند کسی را انتخاب کنند تمام خانم ها در مقابلشان صف کشیده و سعی می کنند او را برای خودشان تصاحب کنند.
از سوی دیگر آقایونی که چهره هایشان نسبتا زیبا نیست به اندازه گروه اول خودخواه نبوده و عشق خود را با تواضع نثار همسرانشان می کنند. خانم های زیبا رو می دانند که مردهایی که کمتر خوش قیافه هستند آنها در مرکز زندگی خود قرار می دهند و این تنها چیزی است که یک خانم از همسر خود انتظار دارد. خانم ها این مطلب را هم میدانند که کمبود زیبایی در این مردان آنها را وادار می کند که در جستجوی خانمی باشند که زیباست تا از طریق بتوانند کمبود خود را جبران کنند.
چنین مردهایی با خانم های زیبا رو به درستی رفتار می کنند و بیشترین عشق و احترامی را که در توان دارند نثار آنها می کنند. مردهای بد قیافه به خوبی می دانند که اگر بار دیگر مجرد شوند احتمال کمی وجود دارد که بتواندد خانم زیبا رویی را انتخاب کنند و مثل کسی که کارت های بیسبال جمع می کند به نامزد زیبای خود می چسبند و نمی خواهند آنها را از دست بدهند.
● بی توجهی به زیبایی
به ندرت می توان یک مرد خوش قیافه را در کنار یک خانم زیبا رو دید (البته بجز برد پیت و جولیا رابرتز). در عوض همیشه خانم های بسیار زیبا را در کنار مردهای بد قیافه میبینیم. شاید بعضی ها بگویند خانم ها فقط به دنبال پول طرف مقابل هستند. اما اگر بخواهید بهانه بیاورید می توانید با یک چنین چیزهایی خودتان را قانع کنید.
خانم های زیبا می دانند که به اندازه کافی چهره های جذابی دارند و به همین دلیل به مردی نیاز ندارند تا این نیاز آنها را برایشان برآورده سازد. این دسته از خانم ها به اندازه کافی اعتماد و اطمینان به خودشان دارند نیازی ندارند که یک مرد خوق سیما به آنها دلداری دهد.
● یک راز
حقیقت اینجاست که خانم ها دوست دارند مرد زندگیشان عیب هایی داشته باشد مثلا بینی بزرگی داشته باشد، جای زخم در زیر چانه خود داشته باشد چرا که این موارد به فریبندگی او می افزاید. اما در مقابل یک مرد خوش سیما هیچ جاذبه خاصی ندارد و خسته کننده و ملال آور می باشد.
● بنابراین رای نهایی چیست؟
شاید عده ای این ضرب المثل قدیمی را که می گوید:علف باید به دهن بزی شیرین باشه را قدری کلیشه ای بدانند اما باور کنید که تنها دلیل قانع کننده برای زوج های نامتناسبی که هر کدام از ما در طول روز با آنها برخورد داریم همین مثل قدیمی می باشد. تا آن موقع؛ اگر شما پیش روی نامزد خود در مقابل آینه نایستید و شروع نکنید به ژل زدن موها همه چیز روند خوبی دارد و زندگی خوبی خواهید داشت.


همچنین مشاهده کنید