جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

بوش۶۶۶


بوش۶۶۶
بوش پدر نام فرزندش راجرج واكر بوش نهاد؛ چرا كه این اسم معادل است با عدد ۶۶۶ كه در انجیل تعبیر به دیكتاتور آخرالزمان شده است.
دو نوع یهودیت داریم یك نوع آن به مسیحیت و دیگری به یهودیت معروف است، منظور از این تقسیم بندی این است كه مسیحیت نشات گرفته از یهودیت و شاخه ای از آن است.
بعضی معتقدند شكاف میان این دو دین تنها به خاطر اشتباه در تاویل و ناشی از نگرش های سیاسی و نژادی امپراتوری روم قدیم بوده است.
مسلمانان اعتقاد دارند كه مسیحیت دینی جدا از یهودیت از لحاظ منابع دینی است یعنی انجیل كتابی جدا از تورات است و با آمدن تورات انجیل نسخ شده است، این بینش به دلیل این است كه با آمدن اسلام دین های قبلی نسخ شده است؛ بخصوص اگر اولی دچار تحریف و تغییر شده باشد.منابع مسیحیت تنها خلاصه در انجیل نمی شود؛ بلكه شامل تورات نیز می شود.به همین علت است كه تورات را عهد قدیم وانجیل را عهد جدید می نامند.چون حجم عهد قدیم بیشتر از عهد جدید است لذا تاثیر یهودیت از مسیحیت امری ممكن و منطقی است.
در عهد قدیم به جنگ و ویرانگری دعوت می كند؛ اما عهد جدید به صلح و آشتی.عهد قدیم یهودیان را امت برگزیده خداوند تا ابد می داند؛اما عهد جدید آن ها را امت ملعون تا ابد می داند.
آنچه كه امروز به عنوان راست مسیحی یا صهیونیسم مسیحی و یا بنیاد گرایی مسیحی یاد می شود. جنبشی است كه اوج آن را در جریان های سیاسی آمریكا می توان دید.
مهمترین اصول اعتقادی صهیونیسم مسیحی بر پایه جنگ آخرالزمان و آرماگدون و ظهور دوباره مسیح است كه از آن به عنوان خدا شناسی هار مجدون نیز یاد می شود.
نظام اعتقادی كسانی كه خدا شناسی هارمجدون را تبلیغ می كنند متمركز است بر روی سرزمین انجیل، صهیون و دولت اسرائیل كه این دو را در بر می گیرد.
اینان چون اعتقاد دارند اسرائیل باید در مقر فرود آمدن دومین ظهور مسیح باشد لذا سعی دارند سرزمین اسرائیل را به یك آئین مذهبی بدل سازند.
در این میان اسرائیل به عنوان مجری اراده الهی حق انجام هر كاری برای تصرف سرزمین موعود را دارد و همین تفكر است كه باعث سرازیر شدن پول و اسلحه به اسرائیل شده است.
در سال ۱۹۸۵ اولین همایش صهیونیسم های مسیحی برگزار گردید آنان در آن همایش دعای تهلیدار می خواندند كه این جمله تشهد هرتزل را تكر ار می كردند كه همه جهان از یهودیان نفرت دارند.پس یك راه باقی می ماند و آن این است كه یهویان باید منحصرا در میان خودشان زندگی كنندو از نظر نظامی نیرومند شوند.
صهیونیست های مسیحی در یكی از قطعنامه هایشان از همه یهودیان كه در بیرون از اسرائیل زندگی می كنند خواستند كه در اسرائیل سكونت پیدا كنندو گفتند كه بر هر مسیحی لازم است كه در رفتن آنان تسریع كند.
در طی قرن های شانزدهم و هفدهم مسیحیان برای نخستین بار شروع به خریدن كتاب مقدس و تفسیر وتاویل مطالب آن كردند كه تعالی بخشیدن به دو تصور ذهنی اسرائیل و یهود به عنوان دو عامل كلیدی، پیشگویی های كتاب مقدس را تشكیل می داد .
در طی ۱۵۰ سال مسیحیان و بیش از همه انگلیس و نیز دیگر كشورهای اروپایی و بعد ها امریكا تنها و سرسخت ترین مدافعان صهیونیسم بودند.
راست مسیحی تاثیر بسزایی در سردمداران آمریكا داشتند و نقش برجسته ای در انتخاب جرج بوش ایفا نمودند.
انتخاب جرج بوش به این معنا بود كه دست خدا به نوعی در كار بوده؛ یعنی كسی انتخاب شده است كه زندگی اش با پذیرش عیسی مسیح متحول شده و وارد كاخ سفید شده است.
بعد از ۱۱ سپتامبر این احساس وجود داشت كه با وقوع چنین حادثه هولناكی خدا با قرار دادن چنین مردی در كاخ سفید باردیگر ما را تبرك كرد بعد از آن بود كه بوش مجری طرح جنگ با تروریسم شدحمله به عراق در راس این اندیشه بود.
جری فالون یكی از سرشناس ترین سردمداران راست مسیحی و صهیونیسم مسیحی در اكتبر سال ۲۰۰۲ طی نشست تلویزیونی گفت: من فكر می كنم محمد تروریست بود.
آخرین مرحله این پروزه تخریب چهره اسلام با ساختن شخصیت هایی همچون بن لادن بود كه در ذهن مردم جهان اسلام تروریسم را مجسم می كرد.
اعتقاد بوش پسر به جنگ آخرالزمان تلاش برای حمایت از اسرائیل و ایجاد آمادگی های لازم برای وقایع و نبرد معروف در عملكرد دولتمردان آمریكایی در طول یك قرن گذشته نهفته است.
اصلا بوش پدر در كتاب خاطراتش در زمان به دنیا آمدن بوش نام او را جرج واكر بوش گذارد ؛چرا كه معتقد بود كه فرزند او همان دیكتاتوری آخرالزمان است كه به مدت هفت سال بر زمین حكومت خواهد كردهمان دیكتاتوری كه در انجیل معرفی می كند و معروف به عدد ۶۶۶ است واین عدد معادل اسم جرج و اگرا بوش است پس بوش همه به همین اعتقاد بزرگ شد.
نویسنده:حسن رضایی
منبع:خبرگزاری آینده روشن
منبع : خبرگزاری فارس


همچنین مشاهده کنید