جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا


لطفا فقط آقایان بخوانند!


لطفا فقط آقایان بخوانند!
از مردی بپرسید زن كامل چگونه است، بیشتر وقت‌ها می‌‌گوید: (زنی است كه معشوقه باشد.) از همان مرد بپرسید به نظر او، زن دوست دارد مردش چه ویژگی‌هایی داشته باشد. پاسخ او اغلب این است:‌ (پرسش خوبی كردی. چه كسی می‌‌تواند آنها را بشناسد؟ آنها خیلی پیچیده هستند. زن خودش هم نمی‌‌داند چه می‌‌خواهد( !)هنری هیگینز) در فیلم (بانوی زیبای من) نمی‌‌توانست الیزا را درك كند از این رو، از او پرسید كه (چرا زن نمی‌‌تواند بیشتر مانند مرد باشد؟) واقعا چرا زن نمی‌‌تواند بیشتر مانند مرد باشد. او نمی‌‌تواند مانند مرد باشد، چون او به طوركلی با مرد متفاوت است. بسیاری از مردها كه آرزو دارند كاش زن این‌گونه نبود، در این ناخرسندی شریك‌اند.
در مرحله عالی برای آغاز آشكار كردن این راز و شروع درك پیچیدگی نیازهای زن به فهرست زیر اشاره می‌‌كنیم:
_ او می‌‌خواهد مقدم‌ترین شخص برای شما باشد.
_ او از شما می‌‌‌‌خواهد كه نیازهایش را بالاتر از هر چیز دیگر بدانید.
_ او از شما می‌‌خواهد فكر كنید كه برای شما هیچ زنی مانند او جذاب نیست.
_ او از شما می‌‌خواهد نزد دوستان و اقوام خود به او افتخار كنید.
_ او از شما می‌‌خواهد به خود ببالید كه او همسر شماست.
_ او از شما می‌‌خواهد كه عشقتان را به وی ثابت كنید.
_ او از شما می‌‌خواهد فكر كنید وی زیباترین زن دنیاست.
_ او از شما می‌‌خواهد فكر كنید او كیست و آنچه او می‌‌كند كمتر از معجزه نیست.
_ او توجه ظریف و عاشقانه شما را در دوره‌ای كه حالاتش تابعی از هورمون‌هایش است، می‌‌طلبد.
_ او نیاز و انتظار دارد هر روز به وی بگویید كه چقدر دوستش دارید.
از دیدگاه او، وی نیاز به این باور دارد كه شما همواره به فكر او هستید و این كه شما لحظه‌شماری می‌‌كنید تا بار دیگر در كنارش باشید. این ممكن است خواب و خیالی برای او باشد، ولی با كمی كوشش از جانب شما، ممكن است حقیقت پیدا كند. شما هم می‌‌توانید به صف عاشقان بزرگ بپیوندید؛ مردانی كه قادرند رویاهای زنی را به واقعیت بدل سازند.
●زنان چه می‌‌خواهند؟
او می‌‌خواهد در صدر فهرست اولویت‌های شما قرار گیرد. او جایگاه شماره یك را می‌‌خواهد.زن شما می‌‌خواهد بیش از دوستان، همكاران، مشتریان و حتی مادرتان برای شما مفهوم داشته باشد. او همواره وقتی را كه با او صرف كرده‌اید، با زمانی كه با افراد یا فعالیت‌های دیگر گذرانده‌اید، مقایسه می‌‌كند. او همیشه مقدار انرژی‌ای را كه برای او صرف كرده‌اید با انرژی‌ای كه برای افراد دیگر به مصرف می‌‌رسانید، مقایسه می‌‌كند. او پیوسته احترامی را كه برای احساسات او قائلید با احترامی كه برای احساسات افراد قائل می‌‌شوید، مقایسه می‌‌كند.
او می‌‌خواهد شوهرش وقت بیشتری با او صرف كند اما بعضی از شوهران، كار زیادشان را با بودن با همسرشان ترجیح می‌‌دهند كه البته چاره‌ای هم نیست...
یكی دیگر از این زنان جوان می‌‌گوید: (من خیلی تنها هستم، شوهرم هیچ‌وقت پیش من نیست، كار او خیلی زیاد است و فقط خستگی‌اش را با خود به خانه می‌‌آورد.)
و دیگری می‌‌گوید: شوهرم، از سال‌ها پیش، كار جالب توجهی را شروع كرده است كه آن را تا به امروز هنوز انجام می‌‌دهد. او همیشه به منشی خود می‌‌گوید: (وقتی من در جلسه‌ای هستم، كسی مزاحمم نشود، به استثنای همسرم. مهم نیست كه مشغول انجام دادن چه كاری باشم، اگر او تلفن زد، فوری به دفترم وصل كن.) حالا آیا من احساس مهم بودن،‌مخصوص بودن و دوست داشتنی بودن می‌‌كنم؟ قبول كنید این‌طور است. من برای او از هر كس دیگری در دنیا مهم‌ترم.
ضمنا ‌او همیشه از شنیدن صدای من خوشحال می‌‌شود و هرگز احساس نمی‌‌كنم مزاحمی هستم كه او می‌‌خواهد از شرم خلاص شود.
او همیشه به آنچه می‌‌گویم توجه می‌‌كند. خیلی از مردها وقتی كه همسرانشان به محل كار آنان تلفن می‌‌زنند، سرد و بی‌‌اعتنا رفتار می‌‌كنند؛ مثلا می‌گویند: (چگونه جرات می‌‌كنی تلفن بزنی؟ من كارهای مهم‌تر از آن دارم كه حالا به مشكلات تو گوش كنم.) تعجب ندارد كه این‌گونه مردها، وقتی كه شب به خانه می‌‌روند، با زنی بدخلق و بی‌‌اعتنا روبه‌رو شوند. زن شما همیشه می‌‌خواهد عشق خود را به او ثابت كنید. تقریبا مانند این است كه او همیشه می‌‌پرسد تو چه كسی را بیشتر دوست داری؟ كارت یا مرا؟، دوستانت یا مرا؟ و پرسش‌های دیگر...
●از بودن با زنتان خجالت میكشید؟
بارها شنیده‌ایم كه زن‌ها می‌گویند: (وقتی شوهرم با دوستانش است، رفتارش با من خیلی فرق می‌‌كند، تا وقتی با هم تنها هستیم) بعضی مردها احساس نیاز می‌‌كنند كه جلوی دوستانشان تصویری از مردانگی خود را نشان دهند، آنان نمی‌‌خواهند متكی یا علاقه‌مند به همسرشان به نظر برسند، از این‌رو از روش خود دست برمی‌دارند تا مستقل و بی‌‌قید عمل كنند. آنان دست زن خود را در دست نمی‌‌گیرند و با رفتارشان نشان نمی‌‌دهند كه زن خود را چقدر دوست دارند. چه اشتباهی است كه به همه و نیز همسرتان نشان نمی‌‌دهید كه قلبا او را دوست دارید و او در زندگی‌تان چه اندازه مهم است. یكی از این آقایان، تفاوت در رفتارش را زمانی كه با همسرش تنهاست و وقتی در كنار دوستانش است، قبول می‌‌كند، او می‌‌گوید: زمانی كه با همسرم تنها هستم، علاقه‌مند و مواظب او هستم اما این درست است كه وقتی دوستانم می‌آیند، من كاملا تغییر می‌‌كنم، اگر همسرم حرفی بزند كلامش را نشنیده می‌‌گیرم و به صحبت ادامه می‌‌دهم گویا او وجود ندارد، بعضی اوقات حتی وانمود می‌‌كنم شنیده‌ام چه گفته؛ اما چشمانم را می‌‌گردانم، مانند این كه بگویم (حرفش را باور می‌‌كنید؟) بیشتر وقت‌ها، پس از رفتن دوستان، كار ما به بحث و جدل می‌‌كشد. اما زن جوانش می‌‌گوید: (وقتی دوستان‌مان می‌‌آیند، من پیش آنها نمی‌‌مانم، چون خیلی عصبانی می‌‌شوم، او هر وقت شروع به صحبت می‌‌كند، كلمه (ما) را به كار نمی‌‌برد و تنها می‌‌گوید: (من) گویا من حتی در زندگی او نیستم، اگر هم در بحث آنها شركت كنم، او اشارات طعنه‌آمیز می‌‌كند، دست‌كم دو روز طول می‌‌كشد تا او را ببخشم، از این رو، آنها را ترك می‌‌كنم) این زن می‌‌گوید: روزی با شوهرم دست در دست یكدیگر راه می‌‌رفتیم اما زمانی كه دو نفر از دوستان شوهرم، به ما نزدیك شدند، او دستش را كشید، (از این كه دیدم او در كنار من احساس ناراحتی می‌‌كند، یكه خوردم)، او در پاسخ به این حركتش گفت: (آنها همسر ندارند و موضوع را درك نمی‌‌كنند) از شدت خشم رنگم پریده بود... پیامی كه این نوع رفتارها برای زن می‌‌فرستد، چنین است: او از وجود من شرمنده است، او واقعا برای من اهمیتی قائل نیست، دوستانش برای او از من مهم‌ترند...
منبع: چراغ دل زنت را روشن كن
منبع : مجله خانواده سبز


همچنین مشاهده کنید