جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

برگی از وب - معرفی سایت های گوناگون


برگی از وب - معرفی سایت های گوناگون
ر این مقاله سایتی در رابطه با رفتار و شخصیت شما، یك سایت مخصوص اشتراك صدا، سایت لیگ برتر تخیلی، ‌و پایگاه های "‌روانشناسی خانه‌سازی"، "راهنمای صندلی‌ها" و "ساعت انسانی" معرفی شده اند.
● رفتار شما نشانه شخصیت شماست
حتماً شنیده‌اید كه می‌گویند شخصیت هر كس از روی رفتارش معلوم می‌شود. در راستای همین عقیده، سایت ‌We are What We Do برای بهتر كردن شخصیت شما از طریق انجام‌دادن كارهای بهتر، راه‌هایی را نشان داده است.
طراحی ساده و تمیز سایت، دوست‌داشتنی است. بخش‌های اصلی سایت در بالای صفحه فهرست شده‌اند و با یك كلیك قابل دسترسی هستند. هدف سایت این است كه ما را به كارهایی تشویق كند كه برای محیط زیست و زندگی اجتماعی بهترند.
برای این منظور، فهرستی از پنجاه كاری كه می‌توانیم انجام دهیم تا محیط بهتری داشته باشیم، سالم‌تر بمانیم، مردم را خوشحال كنیم و به‌طور كلی برای داشتن <زمینی> بهتر گامی برداریم، در سایت آماده شده است.
مثلاً این كه از كیسه‌های پلاستیكی كمتر استفاده كنیم، درخت بكاریم، برای بچه‌ها كتاب داستان بخوانیم، از لامپ كم‌مصرف استفاده كنیم و خیلی كارهای دیگر.
برای مشاهده این فهرست، روی لینك ‌‌Do Something در منوی بالای صفحه كلیك كنید. وقتی نگاه كنید، می‌بینید همه كارهای پیشنهادی واقعاً ساده و در عین حال بسیار مؤثرند.
در قسمت Downloads، برای هر كسی با هر شغل و تحصیلاتی، چیزی پیدا می‌شود: مقاله برای روزنامه‌نگاران، برنامه‌ریزی درسی برای دانش‌آموزان، و اطلاعات برای ادارات.
● ‌اشتراك صدا‌
با افزایش روز افزون كاربران و طرفداران پادكست (مدل صوتی وبلاگ)، خیلی از شما ممكن است به فكر افتاده باشید كه حرف‌های خود را به گوش اهالی اینترنت برسانید، ولی شاید به خاطر آشنا نبودن با مسائل فنی ضبط صدا و آپلود كردن فایل‌های صوتی به سایت‌های وب، هیچ وقت به خودتان جرات نداده باشید این كار را انجام دهید.
اما سایت Odeo مشكل شما را حل كرده است. از صفحه شروع سایت می‌توانید متوجه شوید كه چه امكاناتی به شما می‌دهد، ولی برای استفاده از این امكانات باید ثبت نام كنید.
ثبت‌نام آسان‌تر از این نمی‌شود: نام، ایمیل، رمز، تمام! بعد از ثبت نام، ابزاری به شما داده می‌شود كه فایل صوتی خود را ضبط كنید و یك تصویر به آن اختصاص دهید.
ابزار دیگری هم هست كه با آن می‌توانید فایل‌ها را برای دیگران ارسال كنید یا در سایت خود بگذارید. برای این منظور باید به سایت اجازه دسترسی به میكروفون و وب‌كم خود را بدهید. وقتی وارد سایت می‌شوید، در سمت راست،‌ ‌inbox و سایر قسمت‌های سایت را می‌بینید. از همین طریق می‌توانید پادكست دیگران را هم بشوید كه به صورت دسته‌بندی شده در جدولی نشان داده شده‌اند؛ مثل هنر، كتاب، تجارت، طنز و ... .
● ‌لیگ برتر تخیلی
در آستانه بازی‌های جام‌جهانی ۲۰۰۶، بد نیست كمی تمرین كنید و ببینید در لیگ برتر انگلستان تا چه اندازه شانس برنده شدن دارید.
<لیگ برتر تخیلی> به نشانی ‌‌fantasy.premierleague.com مسابقاتی مجازی است كه شما در آن به عنوان مربی، اعضای تیم دلخواه خود را مشخص می‌كنید. این صفحه، بخشی از سایت اصلی لیگ برتر انگلستان است كه آخرین خبرها درباره مسابقات و بازیكنان لیگ را ارائه می‌دهد.
برای شروع بازی در قسمت لیگ تخیلی، ابتدا لازم است در سایت ثبت نام كنید. بعد از ثبت نام، تیم و لباس خود را مشخص می‌كنید.
در مرحله بعد كه مهم‌ترین قسمت كار است، باید بازیكنان را از فهرست سمت راست انتخاب نمایید. با كلیكِ دكمه <‌i> اطلاعاتی درباره بازیكن همراه با عكس وی ظاهر می‌شود. حتی اگر خیلی هم با بازیكنان فوتبال آشنا نباشید، جای نگرانی نیست؛ با كلیك auto complete خود به خود یك تیم برایتان تشكیل می‌شود.
بعد از انتخاب بازیكنان كنار بنشینید و ببینید نتیجه چه می‌شود. نتیجه بازی بستگی به بازیكنان و عملكرد واقعی آن‌ها در لیگ برتر دارد. در طول بازی می‌توانید هر بازیكن را كه بخواهید، تعویض كنید. البته كنترل‌های زیاد دیگری هم هستند كه باید امتحان كنید. ببینید به چه درد می‌خورند.
در پایین صفحه اصلی سایت قسمت دیگری به نام ‌Virtual Replay وجود دارد كه قطعاً برای دوستداران فوتبال جذاب است. در این قسمت، صحنه‌ها و گل‌های زیبایی كه در مسابقات لیگ برتر زده شده است، به صورت انیمیشن بازسازی شده‌اند و با انتخاب شما، به نمایش در می‌آیند. در این نمایش می‌توانید جای دوربین را تغییر دهید تا همان صحنه را مثلاً از زاویه چپ، راست یا بالا تماشا كنید.
● ‌‌روانشناسی خانه‌سازی‌
هیچ می‌دانستید خانه‌ای كه می‌سازید، می‌تواند نشان‌دهنده شخصیت شما باشد؟ <یك خانه بكشید> به سایت سرگرم‌كننده‌ای است كه به نظر صاحب آن می‌تواند از روی شكل و نحوه ترسیم خانه، شما را روانكاوی ‌كند.
به كمك این سایت، خانه‌ای می‌كشید، به چند سؤال درباره خانه خود پاسخ می‌دهید، سپس صبر می‌كنید ببینید این خانه چگونه شخصیت‌ شما را توصیف می‌كند.‌
برای شروع، روی لینك ‌Draw a house در بالای صفحه كلیك كنید. ترسیم خانه در شش مرحله صورت می‌گیرد. برای استفاده از سایت باید مرورگرتان به ‌‌Macromedia Flash مجهز باشد. بعد از انجام هر مرحله، دكمه ‌‌Next را بزنید.
اگر اشتباه كردید، می‌توانید با دكمه ‌Undo برگردید. بعد از كشیدن خانه و حیاط و باغچه، نوبت به رنگ‌آمیزی می‌رسد. در پایان اسمی روی نقاشی خود بگذارید و در نمایشگاه سایت ذخیره كنید.‌
در صفحه بعد، سؤالاتی پرسیده می‌شود كه باید پاسخ دهید. سایت از روی پاسخ‌ها و نقاشی شما، تحلیلی از شخصیتتان را ارائه می‌دهد كه البته نباید جدی بگیرید. جالب اینجاست كه می‌توانید نقاشی خود را برای دوستان ایمیل كنید و از آن‌ها هم بخواهید در این سایت شركت كنند. شركت‌كنندگان می‌توانند در ساخت خیابانی كه پر از خانه‌هایی است كه خودشان كشیده‌اند نقش داشته باشند. بعضی از نقاشی‌ها فقط خانه نیستند و ماشین و كوه و درخت هم دارند. این باعث می‌شود خیابان اشتراكی شما واقعی‌تر به نظر برسد.‌
● راهنمای صندلی‌ها
اگر زیاد با هواپیما سفر می‌كنید، احتمالاً می‌دانید كه یك جای بد در یك سفر هوایی چقدر می‌تواند عذاب‌آور باشد. در بعضی ردیف‌ها صندلی‌ها خیلی به هم نزدیكند و جای زیادی برای گذاشتن پا نیست.
گاهی از بخت بد صندلیِ جلوی دستشویی نصیبتان می‌شود، و گاهی هم درست در محل رفت و آمد میهمانداران قرار می‌گیرید. اگر هنگامی كه تشریفات ‌ورود به هواپیما را انجام می‌دهید، بدانید كه كدام ردیف‌های صندلی بهتر از بقیه هستند، می‌توانید از یك سفر عذاب‌آور جلوگیری كنید.‌
سایت <راهنمای صندلی> یك مرجع كامل از صندلی‌های انواع هواپیماهاست كه بسیاری از خطوط هوایی مهم را پوشش می‌دهد.برای استفاده از این راهنما، باید نوع هواپیمایی كه با آن پرواز خواهید كرد را بدانید، كه با تماس با دفتر خط هوایی مربوطه یا آژانسی كه بلیت را به شما داده است می‌توانید از این موضوع مطلع شوید. بعد از انتخاب خط هوایی، از منوی سمت چپ، نوع هواپیما را از منوی فرعی انتخاب كنید.
در صفحه‌ای كه ظاهر می‌شود، نقشه كامل هواپیما را خواهید دید كه جای صندلی‌ها را دقیقاً نشان می‌دهد. هر رنگ نشانه چیزی است. مثلاً رنگ سبز یعنی صندلی در جای خوبی واقع شده است و رنگ قرمز یعنی جای خوبی نیست. با نگه‌داشتن ماوس روی هر صندلی، اطلاعات بیشتری درباره آن به صورت‌ ‌popup ظاهر می‌شود. مثلاً این كه برای این صندلی جای بیشتری وجود دارد یا مثلاً سر و صدای این قسمت زیاد است. با داشتن این اطلاعات می‌توانید هنگام ‌check in تقاضا كنید، جای بهتری را به شما بدهند.‌
● ساعت انسانی
باز هم یك سایت دیگر كه ساعت جاری را نشان می‌دهد. تا به حال ساعت‌های مختلفی را در <برگی از وب> نشان داده‌ایم و این یكی هم گرچه بهترین شكل ساعت نیست، در نوع خود كم‌نظیر است.
این سایت‌ حاوی مجموعه‌ای از عكس‌ها و تصاویری است كه مردم از هر گوشه دنیا گرفته‌اند تا هر دقیقه از ساعات شبانه روز را نشان دهند.
برای مشاهده ساعت جاری (همان ساعتی كه الان كامپیوترتان دارد نشان می‌دهد)، روی لینك و تصویر ‌‌view the clock در بالای صفحه كلیك كنید. با این كار، صفحه تازه‌ای باز می‌شود كه با یك عكس، ساعت جاری را نشان می‌دهد. این تصویر، دقیقه به دقیقه تغییر می‌كند.
زیر تصویر، لینك‌هایی هست كه عكس‌های دیگری مربوط به همان ساعت و دقیقه را نشان خواهند داد. همه این ساعت‌ها به صورت دیجیتالی هستند، ولی اگر دوست دارید ساعت عقربه‌ای را هم ببینید، می‌توانید روی لینك‌ ‌analogue clock كلیك كنید.‌
عكس‌های بسیار متنوعی در این سایت دیده می‌شود؛ از مردمی كه تابلوهایی به دست گرفته‌اند كه روی آن‌ها ساعت نوشته شده، تا عكس‌هایی از اشیا و اجسام روزمره كه شبیه ساعت هستند. گاهی قیمت اجناس در مغازه‌ها یا تابلوهایی كه در خیابان‌ها نصب شده‌اند، ساعت را نشان می‌دهند. اگر از این ایده خیلی خوشتان آمد و دوست داشتید عكسی را با ابتكار خودتان به سایت بفرستید، از قسمت ‌‌submit a photo اطلاعات لازم را برای این منظور به دست آورید.‌
بابک احترامی
منبع : ماهنامه شبکه


همچنین مشاهده کنید