جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

این بار اسرائیل با اینترنت آمده است


این بار اسرائیل با اینترنت آمده است
دور از نظر نیست که نام ‌هاگانا بار دیگر در مقوله برخورد اسلام و اسرائیل به میان بیاید! اما موضوع جدید آن است که هدفی که ‌هاگانا آن را پی ‌می‌گیرد، با هدفی که در اوایل قرن گذشته در آن جهت پدید آمد، کمی متفاوت است، اما با وجود این، روش این گروه یکی است... و این اسلوب، چیزی جز تعقیب و تاراندن و ویران کردن نیست. عمر عبد العزیز مشوح مترجم: سید احمد موسوی با توجه به فشارهای گسترده بر وبگاه‌های ایرانی و اسلامی، اکتفا به وعده و وعیدهای زمان گذشته برای پیشرفت صنعت مخابرات ایران به عنوان پیشرو تمدن اسلامی در زمانی که دشمنان ملت‌های اسلامی لحظه به لحظه بر فشار و تهاجم خود می‌افزایند، بسیار دور از انتظار است. گسترش اسلام، به ویژه اسلام و سیاست اسلام، یکی از وظایف جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که خود را سردمدار مسلمانان‌ می‌داند، است، اما با کمال تأسف، شاهدیم که وبگاه‌های اسلامی، همواره با حمله زیرمجموعه‌های صهیونیستی و آمریکایی رو‌به‌رو بوده و به‌رغم تلاش بسیار برای ارتقای محتوا، پشتیبانی فنی چشمگیری برای آنان وجود نداشته و این وبگاه‌ها در بی‌پناهی کامل به سر ‌می‌برند.
صاحبان این سایت‌ها، همواره نشانی وبگاه خود را با خوف و رجا نسبت به بودن یا نبودن آن وارد ‌می‌کنند، تا مبادا به خاطر ایرانی یا اسلامی بودن با توقیف وبگاه خود رو‌به‌رو شوند، برای همین، توسعه پیشرفت مخابرات ایران به عنوان کشوری مستقل و غیرمطیع، نیاز به نگرش و حمیت مذهبی دارد و دور نیست که نام این تلاش مورد انتظار را، عملیات «والفجر» نیز بتوان گذاشت. سایت« moqavemat.net»، آخرین نمونه این تهاجم است و همچنین سایت تلویزیون «المنار» (almanar.com.lb) که متعلق به حزب‌الله لبنان است و در آخرین حرکت خود به میزبان‌های مخابرات جمهوری اسلامی پناه برده بود، هم‌اکنون و به ظاهر، به دلیل مشکلات فنی یا نبود امنیت در دسترس نیست. این دو سایت هم‌اکنون جزو آخرین سایت‌های نشان شده وبگاه‌ هاگانا در صفحه نخست لیست سیاه آن است.
لازم است، مسئولان محترم جمهوری اسلامی، علاوه بر وظایف قانونی، وظایف و اهتمام شرعی خود در این حیطه را نیز مد نظر بگیرند تا همه سایت‌های ایرانی و اسلامی از حملات شب‌پرستان طاغوت که برای خاموش کردن صدای حق فعالیت ‌می‌کنند، در امان بمانند. هاگانا، جنگ صهیونیستی بر ضد وبگاه‌های اینترنتی اسلامی دور از نظر نیست که نام ‌هاگانا بار دیگر در مقوله برخورد اسلام و اسرائیل به میان بیاید! اما موضوع جدید آن است که هدفی که ‌هاگانا آن را پی ‌می‌گیرد، با هدفی که در اوایل قرن گذشته در آن جهت پدید آمد، کمی متفاوت است، اما با وجود این، روش این گروه یکی است... و این اسلوب، چیزی جز تعقیب و تاراندن و ویران کردن نیست. در سال ۱۹۲۱ میلادی، سازمان نظامی صهیونیستی مهاجرنشینی پدید آمد که در آن زمان به طور سری و با نام «دفاع و عمل» به فعالیت پرداخت. پس از آن، کلمه عمل حذف شد و کلمه «دفاع» باقی ماند که به معنای «هاگانا»ست.
مقصود این سازمان، تهاجم به زمین و کارگران و سربازان بود. با این كه معنای این کلمه دفاع است، این گروه به عملیات مسلحانه بر ضد مسلمانان پرداخته و همچنین در عملیات اسکان مهاجر‌نشین‌ها مشارکت کرد و در مهاجرت قانونی و غیر‌قانونی صهیونیست‌ها یاری رساند. این گروه همچنین در انقلاب عربی سال ۱۹۳۶ با انگلیس همکاری داشت و در سال ۱۹۳۱، برخی از عناصر ‌هاگانا به همراه اعضایی از «بیتاد»، سازمان «آرگون» را تشکیل دادند که بزرگ‌ترین نقش را در برپایی دولت اسرائیل و قتل و آواره‌سازی فلسطینی‌ها داشت و شعار و نشان این گروه، عبارت « فقط با اسلحه» بود که در زیر آن عبارت « فقط همین» نیز نقش بسته بود. کینه و جنگ... این بار الکترونیکی اما‌ هاگانایی که امروز در مورد آن صحبت ‌می‌کنیم، در دنیای مجازی اینترنت فعالیت ‌می‌کند و وظیفه آن، تعقیب وبگاه‌های اسلامی است، روی اینترنت برای توقیف و بستن یا تاراندن آنها از شرکت‌های میزبانی به بهانه آن که این وبگاه‌ها، پشتیبان تروریسم و جمعیتهای تروریستی هستند. وبگاه اینترنتی‌ هاگانا توسط فردی آمریکایی یهودی‌الأصل که Andrew Aaron Weisburd خوانده ‌می‌شود و در ایالات متحده آمریکا ساکن است، تأسیس شده و فعالیت‌های اساسی این وبگاه در تعقیب وبگاه‌های اسلامی که از جهاد صحبت بکنند، یا منعکس کننده اخبار جهاد در فلسطین یا عراق یا هر جای دیگر که بر ضد اشغالگران مقاومت و جهاد وجود داشته باشد، است.
وبگاه‌های گروه‌های اسلامی جهادی و غیرجهادی که مطابق با میل این گروه نباشد، جزو حیطه جستجوی این وبگاه است. حتی سایت‌هایی که به تحریم اقتصادی دعوت‌ می‌کنند یا تصاویر گرافیکی مربوط به تحریم اقتصادی را در سایت خود جای‌ می‌دهند یا فتوای تحریم اقتصادی را منتشر ‌می‌کنند، نیز جزو لیست سیاه این وبگاه هستند. کار بدینجا به پایان نمی‌رسد؛ وبگاه‌های اسلامی معتدل که جزو هیچ دسته‌بندی نیستند، هم جزو بانک داده این گروه قرار دارند و این شامل وبگاه‌های اطلاع‌رسانی و دعوت به اسلام نیز ‌می‌شود؛ همچون وبگاه (اسلام آنلاین.نت) و (اسلام الیوم) و (طریق الإسلام)... و بعضی از وبگاه‌های شخصی مبلغان و علما! عملیات شانتاژ و فشار به واسطه نامه‌نگاری با شرکت‌هایی که این وبگاه‌ها را روی سرویس‌دهنده‌های خود میزبانی ‌می‌کنند انجام ‌می‌پذیرد. به این شرکت‌ها اعلام ‌می‌شود که شما در حال میزبانی وبگاه گروه‌های تروریستی هستید و یا باید آن را از سرویس‌دهنده خود حذف کنید یا شرکت شما دیگر خدمات نخواهد گرفت! که این ترس و تهدید و القای وحشت، با نام (دفتر تحقیقات فدرال) انجام ‌می‌گیرد تا شرکت مورد نظر را مجاب کند که فورا پاسخ بدهد یا فرمان ببرد.
با این روند، تعداد زیادی از وبگاه‌های اسلامی تحت فشار قرار گرفتند و به هر شرکت میزبانی دیگری که رفتند نیز وبگاه آنها حذف شد یا از آنها خواسته شد که فایل‌های خود را به شرکت دیگری منتقل كنند. در این حال، وبگاه‌های اسلامی، شروع به جستجوی شرکت‌هایی کردند که تحت نظر قانون‌های آمریکا عمل نکنند و در این میان، شرکت‌هایی در مالزی پیدا شد که در ظاهر، داری چنین شرایطی بودند و هجرت وبگاه‌های اسلامی به مالزی آغاز و تصور شد که شرکت‌های مالزیایی در مقابل قانون‌های خاص آمریکا در تعقیب وبگاه‌های ترویستی (آن طور که ادعا ‌می‌کنند) پیرو نیستند. اما حادثه‌ای روی اینترنت پدید آمد و یک فیلم ویدیویی که کشته شدن یکی از آمریکایی‌ها در عراق را نمایش‌ می‌داد در اینترنت گسترش یافت. این فیلم از وبگاهی منتشر شد که بعدا معلوم شد، وبگاه مربوطه به طور جداگانه در کنار ده‌ها وبگاه اسلامی نیز میزبانی ‌می‌شود و این ضربه بزرگی برای وبگاه‌های منظور بود. در این زمان، ‌هاگانا و دفتر تحقیقات فدرال دست به کار شدند و از حکومت مالزی خواستند تا این شرکت را تعطیل کند و تمام وبگاه‌های آن را بیرون بیندازد و بدانچه خواستند نیز دست یافتند. این تروریسم فکری و عملی که‌ هاگانا بدان اقدام ‌می‌ورزد، بر خلاف کلیه قوانین و روش‌های متداول در دنیای مجازی اینترنت است. هیچ قانون رسمی وجود ندارد تا وبگاه‌ها را از انتشار تفکر خود یا ترویج اعتقادی که بدان ایمان دارند، باز بدارد که اگر چنین بود از فعالیت ده‌ها هزار وبگاه جنسی که انتشار دهنده فحشا هستند یا وبگاه‌هایی که به جمعیت‌های مسیحی تندرو یا یهودی‌نژادپرست تعلق دارد، یا پایگاه‌هایی که مختص شیطان‌پرستی است و پایگاه‌های شخصی نژادپرست یا ضد اسلام و مسلمانان، جلوگیری‌ می‌شد! کسی نمی‌تواند، تمامی این انواع وبگاه‌ها را پیگیری کند یا جلوی آنها را بگیرد، اما اگر
” در سال ۱۹۳۱، برخی از عناصر ‌هاگانا به همراه اعضایی از «بیتاد»، سازمان «آرگون» را تشکیل دادند که بزرگ‌ترین نقش را در برپایی دولت اسرائیل و قتل و آواره‌سازی فلسطینی‌ها داشت و شعار و نشان این گروه، عبارت « فقط با اسلحه» بود که در زیر آن عبارت « فقط همین» نیز نقش بسته بود... “یک سایت اسلامی پیدا بشود که از مبانی اسلامی و افکار عمومی آن صحبت کند، ممنوع و حذف و همه جا با مشکل رو‌به‌رو ‌می‌شود. از میدان جنگ وبگاه‌ هاگانا در دو سال و نیم پس از تاریخ تأسیس خود، صدها وبگاه اسلامی را تعقیب كرد و بیش از پانصد وبگاه را از راه اجبار شرکت‌های میزبانی و تهدید آنها به قطع خدمات، به تعطیلی کشاند. وبگاه ‌هاگانا، اهداف تخریبی خود را با تمام جرأت و وقاحت ابراز‌ می‌کند و اطلاعات کاملی از صاحبان وبگاه‌ها و مکان‌های میزبانی ارائه ‌می‌دهد و از بازدیدکنندگان خود‌ می‌خواهد تا به این وبگاه یاری برسانند و در نامه‌نگاری با شرکت‌های میزبانی برای بستن وبگاه‌های اسلامی از آنها درخواست همکاری ‌می‌کند. هنگامی که انهدام وبگاه اسلامی مربوطه به پایان رسید، در زیر نام آن علامت سلاحی معکوس ( یک کلاشینکف برگشته )، نشان داده ‌می‌شود و این بدان معناست که توقیف و به تعطیلی کشاندن این وبگاه جهادی، به پایان رسید.
حتی در پایان کار، مفاهیم ایدئولوژیکی سایت مربوط و اهداف مخفی! آن برای توجیه این عمل شرح داده‌ می‌شود. این مجموعه به تقسیم‌بندی وبگاه‌های اسلامی با توجه به رویکرد فکری آنها‌ می‌پردازد، گروهی برای القاعده و گروهی برای حماس و جهاد اسلامی و گروهی برای جهادگران سلفی و گروهی دیگر برای حزب التحریر و همچنین گروهی برای حزب‌الله و همچنین گروهی برای مجموعه‌های جهادی کشمیر... و غیره. به گونه‌ای که در این نشانی آمده است: http://www.haganah.us/jihadi/ همان گونه که گفته شد، این تقسیم‌بندی‌ها به گروه‌های جهادی خلاصه نمی‌شود و گروه‌های اسلامی معتدل نیز جزو این گروه‌ها هستند و وبگاه‌های معتدل با نام گروه (پیرو و پشتیبان) قرار دارند. همچون وبگاه اسلام آنلاین.نت، اسلام الیوم، الإسلام سوال و جواب، مفکرهٔ الإسلام، رسالهٔ الإسلام و غیره... با این که همه این پایگاه‌ها، پایگاه‌های اطلاع‌رسانی صرف و برای دعوت است، اما از حقد پنهان آن در امان نمانده است. اتحاد صهیونیستی با وجود این که ‌هاگانا ادعا ‌می‌کند، عملیات تخریب یا انهدام وبگاه‌هایی که آنان را پیگیری ‌می‌کند نمی‌پردازد، با مجموعه‌های یهودی خاص که برای نفوذ و تخریب فعالیت ‌می‌کنند (هکرها) به طور نزدیکی همکاری دارد و این مجموعه‌ها، وبگاه‌هایی را که احساس‌ می‌کنند با فعالیتشان یهود را اذیت‌ می‌کنند، مورد حمله قرار ‌می‌دهند. و این ادعا با گزارشی که شرکت Riptech که متخصص راه‌های حفاظت در شبکه اینترنت است، تکمیل‌ می‌شود. این گزارش بیان ‌می‌کند که اسرائیل در دنیا رتبه نخست حمله به شبکه‌های اینترنتی را اشغال کرده است. این نسبتی از کاربران اینترنت در اسرائیل است، به گونه‌ای که Riptech، در حدود ۱۲۸هزار حمله برای هک از سوی چهار میلیون کامپیوتر در اسرائیل را ثبت کرده است.
همچنین گزارش شرکت Symantec که برای تولید برنامه‌های ضد ویروس فعالیت‌ می‌کند، بر این نکته اشاره ‌می‌کند که اسرائیل، جایگاه نهم در فهرست دولت‌هایی را که برنامه‌های ویروسی در اینترنت انتشار ‌می‌دهند، اشغال کرده است. و فعالیت‌های این گروه به این حد تخریب و تعقیب پایان نمی‌یابد، بلکه این گروه تلاش‌می‌کند، هیچ اثری از گروه‌هایی که از یهود صحبت ‌می‌کنند، چه اسلامی باشند و چه نباشند، در موتورهای جستجو نیز ظاهر نباشد. مؤسسه آمریکایی «مبارزه با بدنام سازی» که پیرو اسرائیل است، دادخواستی علیه شرکت گوگل در مورد حذف پایگاه‌های الکترونیکی ضدیهود و ضداسرائیلی کرد که گوگل آنها را در نتایج بحث خود ظاهر‌ می‌نمود و دلیل این مؤسسه آن بود که اگر کسی کلمه«یهود» را جستجو کند، تعدادی از وبگاه‌های ضداسرائیلی و ضدیهودی ظاهر ‌می‌شوند. شرکت گوگل در این فشار، عذرخواهی رسمی خود در مورد آنچه «وبگاه‌های ناپسندی» که مدعی بود، آنتی سمتیک (ضد سامی) و ضد اسرائیل هستند بیان نمود! این حمله انبوه به وبگاه‌های اسلامی، تنها به ‌هاگانا منحصر نمی‌شود و به تازگی، وبگاه‌های بسیاری ساخته شده‌اند تا از وبگاه‌ها و تالارهای گفتمان اسلامی مراقبت کنند و گزارش‌ها و نوشته‌هایی که محرک بسته شدن یا انهدام این سایتها باشد، منتشر سازند. از مشهورترین وبگاه‌های مشابه، وبگاه MEMRI است؛ این وبگاه صهیونیستی، پیگیری رسانه‌های عربی چه دیداری و شنیداری و چه نوشتاری و همه آنچه به یهود و صهیونیسم ارتباط دارد است؛ از نمونه‌های دیگر، ‌می‌توان به TerrorTracker اشاره کرد. این وبگاه، به ادعای خود برای کشف تروریسمی که القاعده و پیروان ابوحمزه مصری و دیگر گروه‌های تروریستی فعالیت ‌می‌کند، آن گونه که ‌می‌گوید! این پایگاه‌ها و چندین پایگاه دیگر، به فعالیت تبلیغاتی منظم و گسترده و هماهنگی دست زده‌اند تا این وبگاه‌های اسلامی و آثار آنان را از اینترنت حذف کنند و ‌هاگانا، اکنون برای تصویب قانونی برای مبارزه با تروریسم در اینترنت، تلاش گسترده‌ای‌ می‌کند، به طوری که بتواند این پایگاه‌ها را با تمام راحتی و آسودگی و بدون هیچ گونه پیگیری یا تعقیب و شانتاژ ببندد.
چه کسی از وبگاه‌های اسلامی حمایت ‌می‌کند ؟ اکنون چه کسی وبگاه‌های اسلامی را از این ویروس ویرانگر حفاظت‌ می‌کند؟! و چه کسی از حقوق این وبگاه‌ها و کرامتشان، حمایت‌ می‌کند؟ مؤسسات و گروه‌های حقوق مالکیت و آزادی بیان در مورد این جنایت آشکار در حق وبگاه‌های اسلامی سکوت اختیار کرده‌اند و هیچ‌کس از ترس‌ هاگانا لب نمی‌گشاید، این مجموعه به عملکرد و پشتیبانی دفاتر تحقیق فدرال FBI گرم است که با کسانی که اوامر بستن یا بیرون کردن سایت مربوطه را اطاعت نمی‌کنند، برخورد خواهد کرد. به طور کل، ‌هاگانا چه ‌می‌خواهد؟
۱ـ ساکت کردن هر صدای تبلیغی برای جهاد یا مقاومت بر ضد اشغالگری در سرزمین‌های اسلامی.
۲ـ تعطیل کردن همه وبگاه‌های اسلامی که علیه صهیونیست‌ها و آمریکا سخن‌ می‌گویند و آنها را مهاجم و اشغالگر و جنایتکار جنگ ‌می‌خوانند.
۳ـ غلط‌اندازی در مورد جهاد و مقاومت به واسطه انتشار آرا و افکار منحرف و معرفی آنها به عنوان مقاومت و جهاد حقیقی. ۴ـ جلوگیری از نقش وبگاه‌های اسلامی روی اینترنت و مشغول ساختن آنان به تعمیر و بازسازی و جایگزینی پایگاه خود. و این فشار سنگین از وقاحت و کینه و نژادپرستی، تشکیل یک حرکت تبلیغاتی قوی برای رسوا کردن و عریان ساختن اهداف‌ هاگانا و پشتیبانی از وبگاه‌های اسلامی را‌ می‌طلبد و البته این کافی نیست که ایستادن در برابر فعالیت‌های تهدیدآمیز و پیگیری‌های این گروه تروریستی برای تسلط بدون محدودیت بر شبکه اینترنت و بر وبگاه‌های اسلامی، به ویژه هنگامی که هیچ‌گونه قانون یا حقی برای انجام چنین تحرکاتی وجود ندارد. بقای وبگاه‌های اسلامی و اطلاع‌رسانی در زیر ضربات چکش این تهاجم بدخوی و درنده که ‌هاگانا بدان اقدام‌ می‌ورزد، ممکن است به انهدام و نابودی تمام پایگاه‌هایی که با صدای امت اسلامی به فعالیت ‌می‌پردازند، منجر شود، و این صدای ضعیف و مظلومش در این شبکه که در فرض است که آن تحت سلطه هیچ احدی نیست و قانون هیچ دولتی یا تهاجم وحشیانه‌ای بر آن حکومت نمی‌کند، قطع خواهد شد! در زمانی که هزاران وبگاه ضداسلامی و ضدعربی و هزاران پایگاه که برای تجاوزات اسرائیل در فلسطین حقوق کامل در نظر‌ می‌گیرند و ‌می‌گویند اسرائیل قربانی تروریسم اسلامی است، شیاطین رسانه‌های یهودی صهیونیستی پشتیبانی شده توسط آمریکا، به تار و مار کردن وبگاه‌های اسلامی ‌می‌پردازند و می‌گویند: نه ظلم و نه اشغالگری، مقاومت و آزادی و بازگرداندن عزت و کرامت، عملی تروریستی شده است که باید آن را از ریشه کند. بنابراین، گمان ‌می‌کنم در این زمان، لازم شده است، کمیته‌ای برای دفاع و حمایت از وبگاه‌های اسلامی تشکیل شود تا از آنان در برابر وقاحت و حقد‌ هاگانای صهیونیستی که همه چیز را به خاطر اهداف پلید پیرو افکار صهیونیستی خود که «نابودی هر چه اسلام و مسلمین است» را ‌می‌خواهد حمایت کند. و تقاضا دارم که این کمیته، پیش از نابود شدن همه وبگاه‌های اسلامی که از جان و روح این امت و فکر و تاریخش و تمدن اسلام و مسلمین برخاسته است، برپا شود و اینترنت چراگاهی برای شبکه‌های مافیایی و تاجران جنسی و مواد مخدر و قاتلان نشود.
منبع : خبرگزاری آینده روشن


همچنین مشاهده کنید