جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

درباره مهمترین دیدار لیگ آرژانتین


درباره مهمترین دیدار لیگ آرژانتین
با برد ۱۷ مقابل سن لورنزو، بوكاجونیورز تاریخ را به سخره گرفت، در جواب آرشیو بازی های گذشته كه برتری سن لورنزو را گواهی می دادند، این تیم با نتیجه ای مقتدرانه كه در تاریخ ثبت خواهد شد، حریفش را درهم شكست.
غیر از تداوم نوار پیروزی های این تیم ۱۱ مسابقه پیاپی، خود این نتیجه نیز غیرقابل باور است، سن لورنزو تورنمنت را با برد ۵ بر صفر مقابل كولون شروع كرده بود و به نظر، تدبیر اسكار روگری سرمربی، در بازسازی خط میانی این تیم موفق و كارساز می آمد كه ناگهان ضربه های پتك وار بوكا پی ریزی این بنای تازه ساز را منهدم كرد.آریگو ساچی می گوید: «فوتبال یك بازی گروهی با لحظاتی انفرادی است و نه بالعكس.» بوكا تجسم این تعریف است: در قالب یك تیم منسجم بوده و افرادی را در اختیار دارد كه سرنوشت بازی را تعیین می كند پالاسیو و پالرمو، یا به بازی شكل می دهد گاگو و یا روح جدیت و قوام را در آن می دمند سیلوستره و كاتادیاس.كمی بعد از پانزده دقیقه اول، با مصدوم شدن آدریان گونسالس، آسودوی جوان جای او را گرفت و نیز ریورو به راست رفت و این همان پیشامد غیرمنتظره ای بود كه كار دست آنها داد حتی با اینكه ریورو در منطقه خودش خیلی فعال بود ولی اصولا نظم میانه میدان دچار تلاطم شده بود.
در حالی كه سن لورنزویی ها نه توانستند و نه حتی فهمیدند چطور با این تعویض های اجباری سازگاری حاصل كنند، بوكا بدون هیچ زحمتی با نبود دو بازیكنش یعنی ایبارا و باتالیا كنار آمد و این نقیصه را جبران كرد: كالوو و لدسما را به میدان فرستاد كه با درخشش خود كار تیم را تحت پوشش قرار دادند و این همان راه حل مسئله بود. روگری كه فكر می كرد هنوز فرصت جبران دارد، یك مهاجم یعنی سیلورا را به كمك آسودو فرستاد. همین موقع پالرمو از توپی كه لاوتسی خراب كرد و نیز از اشتباه ساخا كمال استفاده را برد.
سن لورنزو از تركیب همیشگی پنج هافبكی خود سود می برد كه مهار گاگو به فكر هیچ كدام از آنها نرسید و این یك اشتباه تاكتیكی بود. قبل از اخراج مندز از سن لورنزو، شماره پنج بوكا نمایشی خیره كننده را اجرا كرد و یكی از آن پاس های طلایی خود را داد، او قبل از این حركت، طعم حسادت بازیكنان حریف را با لگدها و ضرباتشان چشید.
كاردوسو هم تعداد گل ها را با یك شوت از بیرون محوطه جریمه افزایش داد. قدرت كمرشكن بوكا آنقدر بالا رفته بود كه صرف نظر از تك گلی كه ارسیگ با ضربه سر به ثمر رساند، دل انسان برای سن لورنزو به رحم می آمد. نسیم خوشی كه بر بوكاجونیورز می وزید باعث شد كه فرانسو یای جوان بخواهد اولین گلش در یك تیم دسته یكی آرژانتین را جشن بگیرد و پالرموی كاركشته صدو پنجاهمینش را.
حالا بازیله می تواند با خیال راحت روز یكشنبه به سراغ سرمربیگری تیم ملی خود برود و لاوولپه سرمربی سابق مكزیك در جام جهانی آلمان و سرمربی جدید بوكا می داند باید تیم را در راستای رسیدن به سومین عنوان قهرمانی خود در رقابت های اپرتورا رهنمون سازد. نتیجه ای بیشتر از یك نتیجه غیر از تثبیت صدرنشینی بوكا و هبوط سن لورنزو. این نتیجه پرگل پیامدهای دیگری هم داشت: دیگر تیم سیكلون دارای بالاترین گل زده این جام نیست، حالا این عنوان را بوكاجونیورز با سیزده گل زده در اختیار دارد
. سن لورنزویی كه مقابل خوخویی و كولون گلی دریافت نكرده بود، اكنون با ۹ گل در كیسه اش عملكردی بهتر از نشستن بالای دست خیمناسیا لاپلاتا با ۱۰ گل خورده و كولون با ۱۴ گل خورده ندارد.
منبع: AS
ترجمه : سید محمد حسینی
منبع : روزنامه شرق


همچنین مشاهده کنید