جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

برای دوم شدن لیگ را شروع نمی کنم


برای دوم شدن لیگ را شروع نمی کنم
فكر می كنم هر تیمی برای رشد و جهش كردن نیاز به انجام یك بازی كلیدی دارد. این بازی برای ما در فصل گذشته بازی یك هشتم نهایی جام باشگاه های اروپا بود كه در آن موفق شدیم تیم رئال مادرید را یك بر صفر شكست دهیم. از آن به بعد تیم ما عوض شد و ما به این باور رسیدیم كه می توانیم در برابر تیم های خوب نتایج عالی كسب كنیم.
تیری آنری، كاپیتان تیم آرسنال لندن، در مصاحبه با كیكر از توانایی تیم خود برای رسیدن مجدد به فینال لیگ قهرمانان اروپا و رقابت با تیم چلسی برای كسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر انگلیس و همچنین از استادیوم جدید آرسنال و ستاره جدید تیم یعنی «فابرگاس» كه در این فصل قلب تپنده آرسنال خواهد بود، صحبت كرده است.
● آقای آنری، شما با بارسلونا، تیمی كه در فینال لیگ قهرمانان اروپا آرسنال را ۲ بر ۱ شكست داد، در حال مذاكره بودید. چه شد كه قرارداد خود را با تیم لندنی برای ۴ سال دیگر تمدید كردید
▪ این شهر مانند وطن من شده است. من همیشه اینجا خواهم ماند و از اینكه توانسته ام به عنوان یك خارجی در این شهر موفق باشم احساس افتخار می كنم. علاوه بر آن هنوز یك ماموریت من در آرسنال تمام نشده است.
● چه ماموریتی
▪ من تصمیم قطعی خود را گرفته ام كه امسال هم مجددا همراه تیم به فینال جام قهرمانان اروپا بروم و این دفعه عنوان قهرمانی را نیز كسب كنم.
● آیا این توقع زیادی نیست
▪ من هیچ گاه برای دوم شدن وارد مسابقه نمی شوم.
● ولی آیا توقعات شما واقع بینانه هم هست
▪ بله، كاملا مطمئن هستم. من احساس می كنم كه تیم آرسنال امسال متحول شده است، شاید هم این تحول به خاطر استادیوم فوق العاده زیبا و جدید ما باشد. تصمیم گرفته ایم كه با آوردن جام های قهرمانی زیاد به این استادیوم آن را مانند استادیوم هایبری كاملا معروف كنیم.
● آیا تیم جوان امسال برخلاف سال گذشته ثبات لازم را هم خواهد داشت
▪ مطمئن هستم كه اینطور خواهد بود. وقتی كه در سال گذشته پاتریك ویرا تیم را ترك كرد، پیدا كردن جانشین برای او كار بسیار بسیار سختی بود. ولی در حال حاضر فابرگاس جای او را كاملا پر كرده است. برای مثال یك بار دیگر بازی انتخابی ما را در لیگ قهرمانان در زاگرب كه ما ۳ بر صفر پیروز شدیم نگاه كنید. در آن بازی بازیكنان تیم ما عالی كار كردند ولی فابرگاس چیز دیگری بود.
● مگر او چه كار كرد
▪ توانایی ها و قابلیت های او واقعا عجیب است. من فكر می كردم او هنوز یك بچه است ولی تا به حال ندیدم كه فوتبالیستی اینگونه پیشرفت كند. او الان تبدیل به قلب تیم آرسنال شده است. او علاقه زیادی به بر عهده گرفتن مسئولیت دارد و با توجه به اینكه ۱۹ساله است كاملا باتجربه شده است. علاوه بر آن، فصل گذشته باعث شد كه تیم آرسنال پیشرفت بیشتری داشته باشد.
● آرسنال از چه نظر پیشرفت كرده است
▪ فكر می كنم هر تیمی برای رشد و جهش كردن نیاز به انجام یك بازی كلیدی دارد. این بازی برای ما در فصل گذشته بازی یك هشتم نهایی جام باشگاه های اروپا بود كه در آن موفق شدیم تیم رئال مادرید را یك بر صفر شكست دهیم. از آن به بعد تیم ما عوض شد و ما به این باور رسیدیم كه می توانیم در برابر تیم های خوب نتایج عالی كسب كنیم.
● ولی آیا به نظر شما تیم چلسی با بالاك و شوچنكو در لیگ برتر شكست ناپذیر به نظر نمی رسد
▪ ما می توانیم با آنها رقابت كنیم. آنها بازیكنان بی نظیری را به خدمت گرفته اند ولی لزوما همراه آنها قهرمان نخواهند شد. در فوتبال هر پیروزی با همكاری مجموعه تیم به دست می آید.
● آیا ضعف تیم چلسی را در این می بینید
▪ باید اعتراف كنم موفقیت تیم چلسی فقط حاصل پول و ستاره های این تیم نیست. آنها واقعا یك تیم واحد را تشكیل می دهند و برای همین هم برای آنها احترام زیادی قائل هستم. ولی ما هم می توانیم به عنوان یك تیم از بعد از بازی با رئال مادرید با هر تیمی رقابت كنیم.
● اشلی كول می خواهد آرسنال را به مقصد چلسی ترك كند. آیا از دست او ناراحت هستید
▪ اگر او برود من ناراحت می شوم. اشلی شاید بهترین مدافع چپ دنیا باشد و پیدا كردن جانشین برای او كار بسیار سختی است. علاوه بر آن او دومین بازیكن كلیدی در طول دو سال است كه بعد از ویرا ما را ترك خواهد كرد. ولی اگر اشلی برود جای او فقط به عنوان یك بازیكن برای من خالی نخواهد بود.
● چطور
▪ او برای من یك دوست خوب است. بسیاری از مردم در حال حاضر نظر كاملا اشتباهی در خصوص او دارند. می خواهم در اینجا به تمام آنها بگویم: اشلی یك مرد جوان صادق و دوست داشتنی است و من همیشه برای او احترام زیادی قائل خواهم بود.
منبع: kicker
گلزن تیم آرسنال در گفت وگو با كیكر
تیمو مولر
ترجمه: علی بوذری
منبع : روزنامه شرق


همچنین مشاهده کنید