شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

ترفندهای لاغری را بیاموزیم


ترفندهای لاغری را بیاموزیم
تا به حال فكر كرده اید چرا آدم های لاغر با آنكه از رژیم خاصی نیز پیروی نمی كنند، همچنان لاغرند و كمتر دچار اضافه وزن می شوند. داشتن زندگی پر تحرك با رفتارهای غذایی سالم از مهمترین دلایل چاق نشدن افراد لاغر است.كنار گذاشتن غذاهای مطلوب و دوست داشتنی و انجام ژیمناستیك و دویدن های چند ساعته قادر نخواهند بود شما را به وزن دلخواه برسانند چرا كه اغلب آدم ها از ادامه چنین راه پرمشقتی باز می مانند و دوباره به وزن اول برمی گردند. برای لاغر شدن تنها كافی است ترفندهای افراد لاغر را به خرج دهید. پس از اینكه تصمیم گرفتید چقدر می خواهید وزن كم كنید یك برنامه مناسب كه شامل تغییر روش زندگی است برای خودتان طراحی كنید.
- از رختخواب یك راست به سراغ صبحانه نروید. همین كه چشم هایتان را باز كردید، بدون استفاده از دست ها به آرامی بلند شوید. عضلات پاهایتان را صاف كنید و شكمتان را به داخل ببرید. پس از ده ثانیه رها كنید. تمرین مداوم این نرمش ۱۰ كالری را می سوزاند.
- صبح ها پروتئین بخورید. تحقیقات نشان می دهد هر چه بیشتر صبح ها شیر و پنیر بخورید، هنگام عصرانه تمایل كمتری به خوردن عصرانه و مثلاً یك كیك مغزدار خواهید داشت.
- تعادل برقرار كنید. به جای اینكه حین مسواك زدن بیكار باشید پاهایتان را یك در میان جابه جا كنید و تعادل ماهیچه ای برقرار سازید. این نرمش كمك می كند ۱۰ كالری بسوزانید.
- صبح ها پنیر كرم چرب بخورید و به جای ریختن میزان زیادی شكر در قهوه، از شیر برای متعادل ساختن آن استفاده كنید.
- در ترافیك ورزش كنید. زمانی كه با ماشین جلویی سپر به سپر هستید، هر مرتبه كه پا روی ترمز می گذارید، با سن خود را سفت كنید و برای ۱۰ ثانیه نگه دارید. اگر این كار را ۱۰ تا ۱۵ بار انجام دهید ۱۰ كالری می سوزانید.
- در هر لحظه نرمش كنید. هر وقت در یك صف منتظر ایستاده اید، دست هایتان را از پشت قفل كنید و شانه ها را به طرف هم و به سمت بالا بكشید تا قفسه سینه باز شود. این یك تقویت جهت تحریك سیستم عصبی بر پایه یوگا است. شانه ها را برای ۱۰ تا ۲۰ ثانیه نگه دارید در حالی كه آرام نفس می گیرید بیرون دهید. این حركت ۵ كالری را می سوزاند.
- غذا را با سوپ شروع كنید. به جای سالادی كه دو قاشق سس چرب دارد، سوپ سبك سفارش دهید.
- برای نوشابه جایگزین پیدا كنید. نوشیدن آب میوه یا سودای رژیمی به جای نوشابه های گازدار به شما كمك می كند تا از رساندن ۶۰ كالری به بدنتان جلوگیری كنید.
- تا می توانید سیب بخورید. تحقیقات انجام شده در برزیل نشان می دهد افرادی كه حداقل ۳ سیب یا گلابی در روز مصرف می كنند، در مقایسه با سایرین از وزن كمتری برخوردار هستند. با خوردن یكی دو سیب در روز می توانید ۶۰ كالری ذخیره كنید.
- عادات غذایی را تغییر دهید. به جای یك شیرقهوه بزرگ، خامه و كیك پنیر خامه دار از شیرقهوه كوچك و بدون چربی و یا كیك هویج و كشمش استفاده كنید.
- هنگام فیلم دیدن، به جای خرید پاپ كورن بزرگ، بسته كوچكش را انتخاب كنید.
- قبل از طبخ غذا، چربی آن را بگیرید.
- غذاهای مورد علاقه را قطع نكنید. پیتزا را بدون پنیر سفارش دهید و حداقل نصف آن را برای هر وعده در نظر بگیرید. هات داگ را هم بد نیست نصفه بخورید، بدون پنیر و لوبیا چیتی. از هر چیزی با نام یا پسوند سرخ كرده دوری كنید. با نخوردن یك وعده سیب زمینی سرخ كرده، ۵۰۰ - ۴۰۰ كالری ذخیره كرده اید. اگر كارمندید و مجبور به بردن غذا، از ظرف غذای كوچك استفاده كنید.
لباس راحت بپوشید. اگر لباس راحت مثل شلوار جین، شلوار خاكی، تی شرت اسپورت و كفش راحت بپوشید، تحرك بیشتری خواهید داشت.
اصغر بارویی
منبع : روزنامه شرق


همچنین مشاهده کنید