پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا


چگونه آرایش کنیم


چگونه آرایش کنیم
اینكه چگونه باید آرایش كنیم را همه ما از سنین خردسالی وقتی یواشكی به سراغ كیف لوازم آرایش مادرمان می رفتیم و سر و صورتمان را قرمز می كردیم بلدیم. آنچه اهمیت دارد طریقه صحیح آرایش و رفع عیب های صورت با استفاده از محصولات آرایشی است به عبارت دیگر یك آرایش ترمیم كننده. قبل از اینكه ببینیم چه رنگی به صورتمان می آید و چه رنگی مناسب تابستان است ابتدا باید به فكر ترمیم چاله های صورت بود. ابتدا صورت را با یك لایه كرم مرطوب كننده بپوشانید. سپس قلم مو را به پن كیك آغشته و روی صورت بزنید. در صورت استفاده از كرم پودر آن را روی اسفنج خیس مالیده و سپس روی صورتتان پخش كنید.
پس از مالیدن كرم پودر كمی پن كیك روشن را با قلم مو روی صورتتان بكشید تا كاملاً پخش شود و دیر عرق كند. اگر صورتتان پهن است از كشیدن یكنواخت پن كیك روی صورت خودداری كنید. نواحی كنار گوش محل رویش مو و زیر چانه را پررنگ بزنید تا صورتتان كوچك تر نشان داده شود. از پن كیك دو رنگ (تیره و روشن) نیز می توان برای این كار بهره گرفت. با پن كیك تیره می توان برای كوچك و كوتاه نشان دادن بینی، بزرگ نشان دادن چشمان گود رفته و گردن باریك، برجسته نشان دادن گونه و برطرف كردن لكه ها و زخم ها استفاده كرد. برای برجسته نشان دادن گونه یك خط از گوشه دهان به وسط گوش و یكی دیگر به صورت عمودی از گوشه خارجی چشم به طرف چانه فرض كنید. تلاقی این دو خط را در نظر گرفته و پودر تیره را به صورت هلالی روی صورت بكشید.
برای اینكه بدانید چه رنگ آرایشی به شما می آید به رنگ موهایتان توجه كنید. اگر موی گندمی یا زیتونی دارید، سراغ بنفش، قرمز و یاسی بروید. اگر موهایتان خرمایی است، سایه های براق، كرم و رژ لب نارنجی بسیار پیشنهاد می شود. موهای شرابی یا بلوطی نیز تمامی رنگ های تابستانی را می پذیرد. سبز با آبی انتخاب خوبی است. برای موهای بور نیز انتخاب اول رژ لب قرمز است. این افراد اگر بیشتر از خط چشم یا ریمل استفاده كنند زیباتر خواهند شد تا سایه های بنفش و صورتی. تیپ مشكی ها نیز پیشنهاد می شود سراغ طوسی، خاكستری، مشكی و سرمه ای بروند و از رژ لب های قرمز و نارنجی و سرخابی استفاده كنند.
اگر هم به مد فكر می كنید، سراغ رنگ های استوایی بروید. سایه های سبز (چمنی، فیروزه ای و مرجانی)، بنفش و آبی آسمانی توصیه متخصصان زیبایی برای تابستان ۲۰۰۶ است. در این مدل ریمل جایی ندارد و تنها از مداد مشكی و سایه برای آرایش چشم استفاده می شود.
اگر عینك می زنید، بیشتر از سایه های قهوه ای، آبی و بنفش استفاده كنید. استفاده از سایه های روشن و صدفی باعث گم شدن چشم پشت عینك می شود. اگر عینك تان فریم مشكی دارد حتی الامكان از ریمل استفاده كنید و تا می توانید خط چشم نكشید. این گونه چشم تان بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.
برعكس در عینك های گریف (بدون فریم) و یا عینك های پنسی هر چه سایه روشن تر باشد چشم بیشتر جلوه می كند. نكته مهم دیگر در آرایش های ترمیمی استفاده از سایه كمرنگ برای رفع گودی چشم است. سایه روشن را از گوشه داخلی تا كمی خارج چشم زده و سپس كمی سایه تیره دور چشم بزنید تا چشم بیشتر جلوه كند. در مدل های آرایشی كه امروزه طرفدار دارد، بیشترین تمركز روی چشم است. استفاده از دو رنگ سایه مات و تیره مثلاً آبی- سرمه ای در صورت سفید بودن چهره باعث زیباتر شدن چشم می شود.
برعكس استفاده از سایه تك رنگ چشم را كوچك نشان می دهد. مالیدن سایه بدون خط چشم باعث مریض حال نشان دادن فرد می شود.
حتماً از ریمل یا خط چشم برای تكمیل آرایش استفاده كنید. در این نوع آرایش برای بهتر جلوه كردن لب نیز از رژلب و مداد لب همزمان استفاده كنید. مداد لب می تواند فرورفتگی ها را بپوشاند و همانند ژل بوتاكس عمل كند.رژلب روشن و براق بیشتر برای لب های خیلی بزرگ و كشیدن مداد لب برای لب های باریك بسیار توصیه می شود.اینها دستورالعمل هایی بود كه برای آرایش ترمیمی به كار می رود.
برای یك آرایش طبیعی كه تنها صورت شما را از بی حالی و رخوت درآورد استفاده از پودر كمرنگ، ریمل رقیق و رژگونه آجری و رژ لب براق با تنالیه صورتی بسیار عالی است.
در آرایش طبیعی كشیدن خط چشم دور تا دور چشم و سایه های دو رنگ زیاد مطرح نیست، اصل مهم قرینه نبودن آرایش چشم و گونه است كه مهمترین ویژگی صورت طبیعی است.
منبع : روزنامه شرق


همچنین مشاهده کنید