جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا


چرا همسرم این گونه است


چرا همسرم این گونه است
اگرچه به نظر می رسد زنان به داشتن لحظات بد مشهورند اما مردان نیز دچار كج خلقی های بی دلیل می شوند، كه همین امر معمولاً باعث عدم درك آنچه ما آن را «روشهای زنانه» می نامیم می شود.
احتمالاً فهرست كلیشه ای رایج در مورد زنان برای بسیاری از آنها تا حدود زیادی عادی قلمداد می شود در حالی كه می توان شاهد شكایت مردان در مورد حداقل یكی از آنها بود، خواه در اوج جرو بحث باشد یا به صورت شوخی از طرف دوستان مرد عنوان شود. در اینجا به ذكر مواردی از این فهرست كلیشه ای كه اغلب باعث تغجب مردان می شود می پردازیم:
۱ – چرا همسرم به من غر می زند؟
اجازه دهید كه زن بودن ما بدان معنی نیست كه از وظایف خانه داری، خرده فرمایشها و كار بی وقفه در منزل لذت می بریم. اگر«وظایف روزانه» به طور مساوی تقسیم می شد این سؤال نیز به ندرت پیش می آید.
۲ – چرا همسرم زیاد با تلفن صحبت می كند ؟
اگر شما اسم همسرتان را به «همسر پرچونه» تغییر داده اید، مطمئناً رابطه میان آن را می دانید. مردان و زنان دارای روشهای كاملاً متفاوتی در صحبت كردن با تلفن هستند. بیشتر مردان خواه با دوست جدیدشان صحبت می كنند خواه رفیق قدیمی شان، مایلند به اصل مطلب بپردازند و با تلاش در به كارگیری واضح ترین كمترین كلمات تماس تلفنشان را تا حد ممكن مفید سازند.
اما زنان نه تنها دارای دامنه گسترده تری از موضوعات قابل حرف زدن مانند مد، تفریح، زندگی اجتماعی، سلامتی، خانواده و حتی شما هستید، همچنین مدت رفاقتهای آنان نیز طولانی تر است.
۳ – چرا همسرم غیبت می كند ؟
نه تنها آنها، اما برخی از زنان با شرمندگی بسیار تا حدودی شامل خود من هم می شود، نیاز دارند از آنچه تمام مدت در اطرافشان اتفاق می افتد با خبر شوند. الزاماً نه به خاطر فضولی بلكه این امر بیشتر به خاطر قرار گرفتن در جریان امور می باشد. بنابراین از آنجایی كه همسر شما در این امر زیاد منظم عمل نمی كند منجر به امری كاملاً خنده دار می شود.
۴ – چرا همسرم نسبت به من حسود است؟
اغلب مردان در درك دلواپسی و حسودی زنان دچار اشتباه می شوند. دلایل آشكار بسیاری برای حسودی زنان وجود دارد: عدم اطمینان او نسبت به شما، تحت كنترل قرار دادن شما و غیره. اما خوشبختانه او به خاطر همكار شما در اداره یا محل كار ناراحت نیست بلكه نگرانی او از وقتی است كه شما برای همكارتان صرف می كنید.
به هر حال، «حسودی» را می توان با كمی توجهات عاشقانه پر مهر درمان كرد. برای جبران لحظات از دست رفته با هم به دیدن فیلمی كه كرایه كرده اید بپردازید، یا نقشه آخر هفته ای شگفت انگیز را بكشید. از حسودی او به نفع خودتان استفاده كنید و مطمئن باشید ضرر نخواهید كرد.
۵ – چرا به محض ورود من به خانه بلافاصله همسرم بچه را به من می دهد؟
شكایت كارمندان بسیاری را مبنی بر تمایل همسران خانه دارشان در دادن بچه به محض ورود آنها به خانه شنیده ام. با این وجود تا زمانی كه مرد تمام روزش را به تنهایی می گذراند، نه تنها مراقبت از كودك بلكه مرتب كردن خانه، شستشوی لباسها، انجام خرده فرمایشها و آماده كردن شام توسط زن خود عواملی است تا او كاری را كه از همه خسته كننده تر است نشان دهد.
به جای اینكه شما و همسرتان مرتباً بر سر این كه چه كسی خسته تر است و چه كسی حق نگهداری بچه را دارد بحث كنید، یك روز را برای انجام دادن كارهای منزل مرخصی بگیرید تا همسرتان تمام روزش را در خارج از منزل بگذراند. این امر مسلماً مایه شگفتی خواهد بود و همسرتان نیز چیزی بیشتر از یك مرخصی نمی خواهد! به خاطر داشته باشید آنچه را كه حقیقتاً بر سرش جر و بحث می كردید تمام شده است. چه كسی می تواند وقتش را صرف كودك شما كند. آنها آنقدر كوچك و معصومند كه می توانید از هر دقیقه بودن با آنها لذت ببرید.
۶ – چرا همسرم زیاد پول خرج می كند ؟
ابتدا باید بگویم مردانی را می شناسم كه هنگام خرید مانند زنان ولخرج هستند و برای نشان دادن اشتیاقشان بلوزها و كتانیهای ماركدار را با بالاترین قیمت خریداری می كنند. همچنین به نظر می رسد خانمها نیز همیشه تعداد زیادی كفش، قرارهای آرایشگاه و ضروریاتی كه باید برایشان اسكناس پرداخت شود دارند. اما آنها تنها كسانی هستند كه ذخیره پولی خانه را نیز كه شامل پرداخت صورتحساب ها و خرید از فروشگاه می شود به عهده دارند.
همانطور كه خرید لباس، هدایای مناسبتها و به علاوه پول تو جیبی روزانه به عهده مادرهاست،معمولاً هزینه مدرسه كودكان را نیز تقبل می كنند. اگر زن در كنار پرداخت قبض برق،تلفن، بیمه و خرید لباس جدید در حراج، ۲۰ هزار تومان نیز خرج كند شوهرش او را مورد تمسخر قرار خواهد داد كه به نظر من كمی غیر منصفانه است. بنابراین دفعه بعد همسرتان را كه با بسته های زیادی به خانه برگشته مورد مواخذه قرار می دهید و این در حالی است كه تنها دو تا از آن بسته ها برای اوست و بقیه خرید منزل می باشد. به خاطر این كه او برای خرید چیزهای مورد علاقه اش خرج می كند از كوره در نرود. به علاوه زنان دوست دارند برای دیگران نیز خرید كنند بنابراین شاید یكی از آن بسته ها برای شما باشد.
۷ – چرا همسرم با خانواده ام به خصوص مادرم كنار نمی آید؟
به طور كلی هنگامی كه زنان با خانواده همسرشان دیدار می كنند بر خلاف بیشتر مردان بسیار نگران رفتارشان هستند و سعی در كنترل آن دارند. با این وجود مسلماً تنش حاصل از این رفتار باعث بوجود آمدن این احساس می شود كه او چیزی را كه به خانواده شما تعلق دارد از آنها به خصوص مادرتان دور می كند. اما هنگامی كه شما خانواده او را ملاقات می كنید چنین احساسی نخواهید داشت و تعارض بین شما و پدرزنتان بیشتر ناشی از رفتارهای غریزی مردانه است.
بدون تردید بیشتر مردان مایلند دختری را كه پسرشان انتخاب كرده ملاقات كنند و از این كه شما مردان را به سوی جنس مخالفتان سوق دهند و مسئولیت خودشان را به زن جوانی واگذار كنند بی نهایت خوشحال خواهند شد. اما هنوز برخورد اولیه منحصر به فردی بین عشق زندگی شما و عشقهای دیگر زندگیتان وجود دارد.
●كمی منصف باشیم
اگرچه بیشتر سؤآلات شما بدون جواب ماند اما خوشبختانه یكی از مهمترین قسمتهای این معما پیچیده برای شوهرتان در جای اصلی خود قرار گرفت. شاید حل همان تكه از معما باعث از بین رفتن جروبحث،عدم تفاهم یا صدمه زدن به احساس طرفین (به خصوص زنان) شود. دفعه بعد كه در صدد به كار بردن ناسزا به همسرتان شدید یك لحظه فكر كنید كه چرا زنان این گونه عمل می كنند. شاید بیرون آوردن زنان از كیشه های خاصی كه برای آنها ساخته اید به نفع شما باشد و در عوض سعی كنید بفهمید كه آنها از كجا آمده اند. به علاوه ما زنها می توانیم در شبهای بارانی بسیار گرم و صمیمی باشیم.
www.ranginkaman.com
منبع : شبکه خبری ورلد نیوز


همچنین مشاهده کنید