جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

تجویز داروهای مسکن و فشار خون بالا


تجویز داروهای مسکن و فشار خون بالا
مصرف بیش از اندازه مسكن ها مثل ادویل ممكن است با برخی از داروهای فشارخون بالا ، تداخل كند. مسكن ها در گروه داروهای غیر استروییدی و ضد التهابی NSAID قرار می گیرند كه این گروه داروها با مسدود كردن تولید prostaglandin ماده ای كه در تب و التهاب نقش مهمی ایفا می كند در بدن اثر می گذارند.
اما prostaglandin در تنظیم فشار خون نقش مهمی دارد . مسكن های NSAID با انسداد تولید prostaglandin مانع فعالیت داروهای فشار خون می شوند .
بیشتر داروهایی كه برای فشارخون بالا تجویز می شوند شامل ادراآورها و بازدارنده های درد می باشنند كه با ریلکس كردن رگها و كاهش مقدار مایع سیال درون آنها ، عمل می كنند. مصرف مسکن های NSAID ها این عمل را خنثی می كنند.
تیلنول به نحو متفاوتی عمل می كند چون اجزای تركیبی آن استامینوفن است . تا كنون استامینوفن اثر بدی روی داروهای فشار خون نداشته ، برای مصرف بیش از ۱۰ روز هرگونه داروی مسكن حتما با پزشك خود مشورت كنید .
● تنظیم فشار خون
پزشك برای پایین آوردن فشار خون به روشهای مختلفی می تواند عمل كند بیشترین معالجه ایی كه به كار می رود ، تجویز دارو می باشد .
ضروری است پزشك رادر مورد داروهای و مكمل های دیگری كه مصرف می كنید ، مطلع كنید . اثر داروها بر روی هم ممكن است روی تاثیر داروهای فشار خون تداخل کرده و با افزایش سن احتمال این تداخل بیشتر می شود .
به خاطر داشته باشید كه فشار خون وضعیت بالقوه جدی و مزمنی است كه فشار اضافه ای بر قلب و شاهرگها و رگهای خونی وارد می كند و بدون كنترل منجر به تصلب شرایین و بیماریهای قلبی و سكته می شود .
پایین آوردن فشار خون : آنچه در مورد این كشنده آرام و موذی باید بدانیم
گاهی اوقات در هر چكاپ ممكن است آزمایش شوید ولی بالواقع دلیل آن را ندانید یا متوجه اهمیت آن نباشید اما با در دست داشتن آمار ، ۱/۴ افرادی که فشار خون بالادارند و با اصطلاح پزشكی " هایپر تنشن " هستند ،احتمال بیماریهای قلبی و سكته در آنها بالا بوده و ۳/۱ این افراد منجربه مرگ می شود .
دكتر جوزف دایموند رئیس بیماریهای قلبی در مركز پزشکی لانگ آیلند جویش نیویورك اعلام كرد : افراد متوجه خطر فشار خون بالا نیستند چون افرادی كه فشار خون بالا دارند اغلب احساس نمیكنند و علایمی ندارند ، چنین افرادی بیشتر در معرض خطر هستند به همین دلیل سالانه با تست ورزش باید آنها را چك كرد .
● فشار خون بالا چیست؟
دكتر آرئون فینگلو Aaron Feingold همراه رارتن بی Raritan Bay متخصصین قلب در ادسون و نیوبریج نیویورك گفتند: فشار خون ، فشار اضافی خونی است كه از قلب بیرون می آید و به جدار رگها وارد می شود .
او گفت : مقدار مشخصی از این مقاومت طبیعی است ولی اگر خیلی بالا برود خطرناك است و می تواند صدمه بزند او به این صورت تشریح كرد : فشارخون بالا همانند هوای طوفانی است كه اگر بارانی شود یا تند باد به آن اضافه گردد، وضعیت نگران كننده می شود. او گفت : رگها ماهیچه های نازك و كوچكی هستند كه منقبض می شوند كه تحمل فشار مشخص و معینی را دارند بیش از آن مقدار می تواند به آنها لطمه بزند.
فشار خون بالا می تواند عاملی برای بیماریهایی همچون سكته ، بیماریهای فلبی و كلیوی و همچنین نابینایی باشد.
فشار خون بادو کمیت اندازه گیری می شود .
فشاری كه نمایان انقباض قلب می باشد و سیستولیك یا فشار انقباضی نامیده می شود ، فشار دیگری كه در رگهای خونی است مربوط به انبساط قلب یا دایستولیك می باشد .به طور كلی برای تشخیص بیماری هر دو لازم هستند معمولا سیستولیك بالا و دایستویك پایین قرار می گیرد .


همچنین مشاهده کنید