جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

بالاک در صدربا ۳۵ میلیون پوند


بالاک در صدربا ۳۵ میلیون پوند
از زمانی كه مشخص شد قرارداد بالاك و بایرن در پایان فصل جاری به پایان می رسد، صبحت ها بر سر مقصد بعدی او شروع شد و هر بار خبر از مذاكره یك باشگاه با او یا بالعكس شنیده شد. از شروع این ماجرا یك سال می گذرد و هنوز میشائیل بالاك، كاپیتان توانای تیم ملی آلمان تیم آینده خود را انتخاب نكرده است. در این میان تیم چلسی از آنجایی كه به پایان قرارداد بالاك با بایرن توجه دارد بیش از دیگر تیم ها مایل است او را با یك انتقال آزاد به استمفورد بریج ببرد و در مطبوعات آلمان و انگلستان نیز عنوان شد كه این تیم با قراردادی چهار ساله به ارزش ۳۵میلیون پوند خواهان به خدمت گرفتن هافبك خوش نقش بایرن است و حتی در برهه ای از زمان اعلام شد كه بالاك و چلسی توافقات اولیه را انجام داده اند اما در نهایت خود او تمامی صحبت ها و انجام اقدامی از سوی خود را رد كرد. اولی هوینس، مدیر باشگاه بایرن در مورد شایعاتی كه درباره انتقال بالاك به گوش می رسید چنین اظهار نظر كرده است: «در ابتدا رئال بود و سپس اینتر و چلسی نیز به جمع علاقه مندان به جذب وی اضافه شدند اما به نظر می رسد چلسی اصلی ترین گزینه باشد.»
هر چقدر زمان گذشت، رقبای چلسی از گردونه رقابت كنار رفتند. تیم های اینتر و منچستر با وجود انبوه طرفدارانی كه دارند و اعلام كرده بودند كه به ترتیب با مبالغ ۲۵ و ۲۸میلیون پوند حاضرند بالاك را به خدمت بگیرند، اما در نهایت بالاك به هر دو جواب رد داد. دكتر میشائیل بكر، مدیر برنامه های بالاك در این مورد گفته است: «مشیائیل به باشگاهی خواهد رفت كه بیشترین شانس را برای كسب مقام نخست جام قهرمانان داشته باشد.»
در آغاز، رئال انتخاب اصلی به شمار می رفت اما پس از اخراج واندرلی لوكزامبورگو اوضاع در رئال بیش از پیش نابسامان شد و حتی فلورنتینو پرز نیز از سمت خود كناره گیری كرد، زیرا طاقت پایان فصلی بدون جام را برای رئال نداشت، پس این چنین شد كه رئال از میان گزینه ها كنار گذاشته شد. میشائیل بكر افزود: «بالاك تمركز خود را روی رئال قرار داده بود، اما با تغییر و تحولاتی كه در آنجا صورت گرفت ما از موفقیت در مادرید چندان خوشبین نبودیم.»
اگرچه در نوامبر گذشته بالاك با مسئولین بایرن بر سر میز مذاكره نشست اما آن جلسه نتیجه ای نداشت ولی خود بالاك احتمال تمدید قراردادش را رد نكرد. مدیران بایرن به خوبی می دانند كه احتمال ماندن ستاره تیم ملی آلمان در این تیم بسیار كم است و دیگر این واقعیت كه آنان در پایان فصل، خولیو دوسی سانتوز هافبك توانمند پاراگوئه ای را به خدمت خواهند گرفت داستانی دیگر است و آنها نیز از هم اكنون به فكر پیدا كردن جایگزینی برای بالاك هستند.
كارل هاینز رومینگه در این باره اظهار كرده است: «وقتی بازیكنی پس از شش ماه مذاكره قراردادی جدید امضا نكند، پس این اتفاق هرگز رخ نمی دهد. انگیزه بالاك برای جدایی از بایرن، اقتصادی نیست، بلكه او به دنبال كسب تجارب و افتخارات جدید است» . برای بایرن به وضوح آشكار است كه حتی در صورت اصرار و پافشاری نمی تواند بالاك را برای ماندن قانع كند.
عملكرد كاپیتان تیم ملی آلمان در فصل جاری بسیار عالی بوده، البته به جز بازی دور برگشت برابر میلان كه بایرن چهار بر یك بازنده شد، اما جدای گل های زیبا و حساسی كه در طول این فصل بوندس لیگا برای باوارایائی ها به ثمر رسانده و سهم بسزایی از گل های زده بایرن را به خود اختصاص داده است، گل تماشایی او در بازی رفت برابر میلان در جام قهرمانان نشان از توانایی فردی و فنی بالای او دارد تا هر باشگاه متمولی را در اروپا وسوسه كند تا او را به خدمت بگیرند. این گل تا مدت ها از ذهن هواداران بایرن و فوتبال پاك نخواهد شد. خود بالاك در مورد این گل گفته است: «می خواستم نشان دهم كه هنوز در بایرن هستم، به همین دلیل پس از به ثمر رساندن گل چندین بار به علامت باشگاه روی پیراهنم اشاره كردم.»
در این مورد باید گفت كه همین طور هم هست و او در بایرن حضور دارد، اما نه برای مدتی طولانی!
۲- آدریانو
در طول این فصل بارها شنیده شد كه به احتمال فراوان او خرید بعدی كهكشانی های مادرید برای فصل آینده است. خود وی نیز گفته كه دوست دارد در رئال بازی كند.
۳- سرجیو آگرو
بایرن و لیورپول رقبای اصلی به خدمت گرفتن این بازیكن جوان آرژانتینی تیم ایندپندنیته هستند. اگر چه به دلایلی اعم از زبان و فرهنگ، انتقال او به یكی از باشگاه های اسپانیایی (رئال، بارسلونا و یا رئال) بیشتر محتمل به نظر می رسد. باشگاه ایندپندنیته قیمت او را ۱۰میلیون پوند اعلام كرده است.
۴- ماتیو بودمر
تیم های بزرگ فرانسه مثل لیون و پاریس سن ژرمن خواهان جذب این هافبك میانی تیم لیل هستند، اما به احتمال فراوان او به سری آ یا لیگ برتر انگلستان منتقل می شود.
۵- جبرئیل سیسه
رافائل بنتیز حساب ویژه ای روی این مهاجم فرانسوی باز نكرده و زمانی كه او را در تركیب قرار می دهد از او به عنوان بال راست كه پست تخصصی او نیست، استفاده می كند. سیسه یكی از هواداران مارسی است و مایل است به ولودروم برود.
۶- اشلی كول
مدافع چپ تیم ملی انگلستان و باشگاه آرسنال یكی از گزینه های مناسب برای جایگزینی روبرتو كارلوس در رئال مادرید محسوب می شود. اما به دلیل مشكلاتی كه سال گذشته با چلسی به وجود آمد، این تیم می تواند كار انتقال او را دشوار كند.
۷- محمد دیارا
این بازیكن اهل مالی و عضو تیم لیون، قهرمان فرانسه، بسیار مورد توجه باشگاه میلان است. البته منچستر نیز تمایل خود را نشان داده است، اما ژان میشل اولاس - رئیس باشگاه لیون- تأكید دارد كه او فروشی نیست، البته چنین صحبت هایی هر از گاهی به گوش می رسد.
۸- دیدیه دروگبا
این مهاجم توانای ساحل عاجی وسوسه خروج از استمفورد بریج و حضور در سری آ و یا اسپانیا را در سر دارد. البته اولی هوینس علاقه باشگاه بایرن را برای به خدمت گرفتن او اعلام كرده و بسیار تمایل دارد او را به آلیانس آره نا ببرد.
۹-فرناندو تورس
به عنوان یكی از هواداران آتلتیكو مادرید، از همان دوران كودكی، تورس این باشگاه را به مقصد یك تیم میانه جدولی در لیگ برتر انگلستان مثل نیوكاسل ترك نمی كند، اما به احتمال فراوان به آرسنال یا چلسی می رود.
۱۰- ویلیام گالاس
این بازیكن تیم ملی فرانسه و تیم چلسی و قهرمان لیگ برتر انگلستان، احتمال دارد به دلیل اینكه مورینیو، مربی چلسی از او بیشتر در پست مدافع چپ استفاده می كند تا هافبك دفاعی، این تیم را ترك كند. او به دنبال دریافت دستمزدی معادل ۲ میلیون پوند در سال است ؛دو برابر دستمزد فعلی اش!
۱۱- جنارو گاتوزو
اگرچه این هافبك میلان نزد هواداران بسیار محبوب است و به نظر می رسد روسونری را ترك نكند اما خود او یكی از طرفداران فوتبال انگلستان است و ممكن است جانشین روی كین در منچستر شود.
۱۲- زلاتان ابراهیموویچ
در ابتدای فصل جاری، رئال مادرید تمایل خود را با ذكر مبلغ ۳۵ میلیون پوند برای جذب وی به یوونتوس برای به خدمت گرفتن این مهاجم سوئدی اعلام كرد. البته احتمال اینكه مسئولین این باشگاه ایتالیایی جواب مثبت را به مادریدی ها بدهند زیاد است.
۱۳- فرانك لمپارد
اگر چلسی، میشائیل بالاك را به خدمت بگیرد، آیا آن وقت فضا به اندازه كافی برای لمپارد و بالاك در میانه میدان در اختیار آنان خواهد بود؟ نشانه های زیادی وجود دارد كه هافبك تیم ملی انگلستان و چلسی راهی بارسلونا خواهد شد. صحبت های دوستانه او با رونالدینیو پس از دیدار در جام قهرمانان و تجربه بازی در اسپانیا انگیزه ای مناسب برای ترك چلسی است.
۱۴ لوكاس پودولسكر
برخی مطبوعات آلمان از انتقال احتمالی مهاجم تیم ملی آلمان و تیم كلن به باشگاههای اسپانیا خبر دادند اما احتمال اینكه او به یك تیم دیگر در بوندسلیگا مثل بایرن یا هامبورگ برود بیشتر است. حدس بزنید چه كسی در این دوئل برنده می شود؟
علی راد
منبع : روزنامه همشهری


همچنین مشاهده کنید