پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا

آنها در جستجوی چه هستند؟


آنها در جستجوی چه هستند؟
آیا می دانید هنگامی كه مردم روی خط هستند در جستجوی چه می باشند و این كار راچگونه انجام میدهند؟ اگر در اینترنت تجارت می کنید، این اطلاعات برایتان بسیار مهم هستند. آگاهی از عادات جستجو و رفتار روی خط، در طرح استراتژی رقابتهای تجاری به شما كمك می كند.
تحقیقات جدیدی در تابستان ۲۰۰۲ در خصوص اینكه مردم روی خط چه می كنند انجام شده است. محققین دریافته اند كه جستجو برای اطلاعات، پس از پست الکترونیک، بیشترین کاربرد اینترنت است.
در كل ۸۰% از آمریكاییان برای یافتن اطلاعات در اینترنت از موتور جستجو استفاده می كنند.
۲۵% (۳۳ میلیون نفر ) روزانه از یك موتور جستجو استفاده می كنند.
مردان بیش از زنان از موتورهای جستجو استفاده می کنند. در یك روز آماری ۳۳% مردان و ۲۵% زنان از موتور جستجو استفاده كرده اند.
محصلین كالج بیش از محصلین دبیرستان به استفاده از موتور جستجو تمایل دارند.
۳۹% از مصرف كنندگان موتور جستجو، سابقه سه سال یا بیشتر كار با اینترنت داشته اند و تنها ۱۴% از كسانی كه كمتر از شش ماه با اینترنت كار كرده بوده اند از موتور جستجو استفاده كردند.
Google در میان موتورهای جستجو از نظر زمان جستجو، پر استفاده ترین است.
MSN بیشترین تعداد استفاده كنندگان را دارد. در می سال ۲۰۰۲ چهل وسه میلیون مخاطب داشته است. سپس Google، سی وشش میلیون بازدید كننده و Yahoo در طول همان ماه سی و هشت میلیون بازدیدكننده داشته اند.
جستجوی اطلاعات به چهار بخش كلی تقسیم می شود:
- جستجوی افراد
- سلامتی
- دولتی
- مذاهب
۶۶.۶% از جستجوها شخصی و ۳۳.۳% آنها تخصصی است.محصلین كالج بیش از محصلین دبیرستان به جستجوی افراد تمایل دارند و جوانان بین ۱۸ تا ۲۹ سال بیش از افراد مسن تر ۵۰ تا ۶۴ سال به اینكار تمایل نشان می دهند.
هفتاد و سه میلیون آمریكایی در جستجوی اطلاعات سلامتی بوده اند، نسبت به پنجاه و دو میلیون از پاییز ۲۰۰۰. خانم ها بیش از آقایان به دریافت اطلاعات سلامتی تمایل نشان می دهند. اما احتمالا از سایتهایی كه چیزی برای فروش دارند ویا سایتهایی كه تاریخ و منبع اطلاعاتشان را مشخص نمی کنند خارج می شوند. ۸۱% جستجوی خود را با یك موتور جستجو یا سایتهای اطلاع رسانی (Portal) مثل Yahoo،MSN ،AOL شروع كردند و بقیه مستقیما سراغ سایتهای مربوط به سلامتی رفته اند. ۴۵% از بالای لیست جستجو آغاز كردند و به سمت پایین لیست ادامه دادند و سایرین روی نامها یا كلماتی كه برایشان أشنا بود یا به مورد نظرشان مربوط بود كلیك كردند. گزارش شده است که ۸۲% از افراد از اطلاعات سلامتی كه یافته اند خوشنود شده اند. از هر سه نفر یك نفر می گوید شخصی را می شناسد كه اطلاعات سلامتی اینترنت به او كمك كرده است. از هر صد نفر دو نفر فردی را می شناسند كه از این اطلاعات آسیب دیده است. اغلب جستجوها برای اطلاعات سلامتی مربوط به بیماری های خاص، كنترل وزن واطلاعات در مورد دستور استفاده از داروها است. جستجو در خصوص سلامت روانی و مباحث حساس پزشكی رو به افزایش است.
گزارش شده است شصت و هشت میلیون آمریكایی از سایتهای سازمانهای دولتی استفاده كرده اند كه انسبت به چهل میلیون در مارس ۲۰۰۰ افزایش شگرفی داشته است. ۴۰% جستجویشان را با یك موتور جستجو مثل MSN یا AOL أغاز كردند. اغلب افراد لیست جستجو را برای سایت مورد نظر بررسی کرده اند و فقط ۲۱% از آنها بر اساس رتبه بندی موتور جستجو، سایتها را بازدید کرده اند.
۲۸ میلیون أمریكایی (نسبت به نوزده میلیون از اواخر سال ۲۰۰۰) از موتور جستجو برای یافتن اطلاعات مذهبی یا معنوی وهمچنین ارتباط با این سایتها استفاده كرده اند. تنها ۴% جستجویشان را از سایتهای اطلاع رسانی مذهبی آغاز كرده اند.
در اینجا آمارهای دیگری که مورد علاقه بازاریابها است آورده شده است:
▪ ۹۵% از آمریكاییان استفاده كننده از اینترنت برای استفاده از پست الكترونیكی روی خط می روند.
▪ ۸۰% جستجو انجام می دهند.
▪ ۸۰% در جستجوی اطلاعاتی هستند كه به سرگرمی مربوط می شود.
▪ ۳۷% روی خط بازی می كنند.
▪ ۷۵% روی خط می روند تا از یك فراورده و خدمات آن پیش از خریداری أگاه شوند.
▪ ۶۳% در جستجوی اطلاعاتی در مورد فیلم، كتاب وبرنامه های تفریحی هستند.
▪ ۴۴% جویای اطلاعات مالی هستند.
▪ ۲۰% در حراجی ها شركت می كنند.
▪ ۹% برای دیدن سایتهای قرار ملاقات و دوست یابی روی خط می روند.
▪ ۵% برای قمار كردن روی خط می روند.
تنها ۲۱% از آمریكاییها (بیست وچهار میلیون نفر ) در منازلشان توسط خطوط پر سرعت به شبكه جهانی اینترنت دسترسی دارند. این تعداد از سال ۲۰۰۰ چهار برابر شده است. استفاده كنندگان از خطوط پر سرعت بیشتر مردان متمول وتحصیل كرده هستند. شگفت انگیز نیست كه افرادی كه با سرعت بالا به شبكه دسترسی دارند بیش از کابران ارتباط تلفنی (Dial-up users) از منابع اینترنت بهره مند می شوند.
ارقام فوق می تواند شما را در توسعه فروش و دستیابی به اهداف كاری که برای سایت خود در نظر گرفته اید یاری دهد. البته توجه کنید که آمار فوق در جامعه ای خاص تهیه شده است و الزاما برای جوامع دیگر صادق نخواهد بود ولی تجربه نشان داده است که معمولا الگوی استفاده از اینترنت، در بسیاری از موارد، مشابه است.
برای نمونه، به دلیل عدم وجود روشهای انتقال پول از طریق اینترنت در کشور ما، قطعا رفتار کاربران ایرانی در ارتباط با سایتهای فروش کالا و خدمات، متفاوت است. از طرفی، علاقه مردم به دسترسی به اطلاعات سیاسی و اجتماعی، باعث شده تا دسترسی به سایتهای خبری در میان بازدید کنندگان ایرانی بیشتر باشد.
در هر حال، به نظر می رسد که بسیاری از اطلاعات آماری فوق می تواند برای تجارت شما و هدفگذاری های آینده برای سایت شما، مفید باشد.
منبع mbashash.com
منبع : سایت سلام مهدی


همچنین مشاهده کنید