جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا


نقش تبلیغات بنری در معروف کردن نام شرکت‌ها


نقش تبلیغات بنری در معروف کردن نام شرکت‌ها
تبلیغات بنری با وجود حجم كم‏، وسیله‌ای كارآمد برای تحقق اهداف چند منظوره‌اند‏؛ زیرا:
- بنرها در حقیقت بخشی از پیام‌های تبلیغاتی شركت‌ها و وب‌سایت‌ها هستند.
- این شیوه‌‌ی تبلیغ‏، اسم،نشانه (logo) و تولیدات شركت‌ها را با روش‌هایی گوناگون و متنوع به نمایش می‌‌گذارد.
- بنرها، ابزاری برای افزایش میانگین كلیك‌ها به شمار می‌‌آیند.
- بدون پرداختن به جزییات، مشتری را به كلیك تشویق می‌‌كنند.
- در صورت استفاده از برنامه‌های بازاریابی زنجیره‌ای، این روش كلیدی برای دنبال كردن زنجیره‌ی این برنامه‌هاست.
● برسی وضعیت بنرها با توجه به كاهش كلیك‌ها
در اوایل قرن حاضر، با كاهش تعداد كلیك‌‌ها از ۲تا۳ درصد در دهه‌ی ۹۰، به ۰.۵ درصد، این‌ تصور به وجود آمد که عمر مفید بنرها به پایان رسیده ‌است. خوش‌بختانه، در آن زمان تحقیقاتی انجام شد كه نشان می‌داد بنرها نقش مهمی در معروف كردن نام و نشان تجاری شركت‌ها در اینترنت به عهده دارند. در واقع، با وجود كاهش میانگین تعداد كلیك‌ها، معیار دیگری وجود دارد كه بر موثر بودن بنرها تاكید می‌كند: روش‌های بازاریابی زنجیره‌ای.
بدیهی است، روش‌های بازاریابی زنجیره‌ای تاكنون كمك‌های قابل توجهی به فروش از طریق شبكه‌ اینترنت كرده‌اند.
به این ترتیب، بنرها حتا با كاهش میانگین كلیك‌ها، هنوز در تبلیغات اینترنتی نقشی پررنگ دارند و حتا در سال‌های گذشته، با توجه به افزایش علاقه‌ی مردم به اینترنت، كارآیی و نقش بیش‌تری در بازاریابی الکترونیکی پیدا كرده‌اند.
اگر تبیلغات بنری را با روش بازاریابی مستقیم از طریق پست مقایسه كنیم، درمی‌یابیم كه انتظار ما از تعداد پاسخ‌ها باید واقع‌بینانه باشد. آمارها نشان می‌دهد پاسخ‌های به دست آمده از بسته‌های پستی فرستاده شده، بسیار اندك و حتا كمتر از ۰.۵ درصد است. بنابراین، چندان مایه‌ی تعجب نخواهد بود اگر میانگین تعداد كلیك‌ها در هر صد كلیك، در مورد بنرها نیز در همین سطح باشد.
نكته‌ای که به ذهن می‌آید این است که بنر‌ها هنوز هم به‌طور مستقیم نیازهای شغلی را برآورده می‌‌كنند. این امر شاید به توانایی بنرها در تبلیغات مربوط به آرم و زنده نگه‌داشتن نام شرکت‌ها، محصولات و خدمات و هم‌چنین یادآوری پی در پی نام آن‌ها برمی‌‌گردد.
● نقش بنرها در معروف كردن نام شركت‌ها چیست؟
پراستفاده‌ترین تبلیغات اینترنتی، بنرها هستند و استفاده از ابزارها و روش‌های نوین، افزون بر افزایش تاثیر این روش تبلیغاتی، انقلابی در این نوع تبلیغ ایجاد كرده است. برای كسانی كه از ابزارهای سنتی تبلیغ، مانند تلویزیون، رادیو یا تبلیغات چاپی استفاده می‌كنند، تبلیغات بنری نقش به‌سزایی در افزایش قابلیت‌های تصویری علامت‌های تجاری دارند و همین‌طور میانگین تعداد كلیك‌ها را افزایش می‌‌دهند.
مطابق گزارش تبلیغاتی فورستر، در شرایط یكسان تبلیغات online تاثیر به‌سزایی در مشهور شدن نام تجاری شركت‌ها دارند(چیزی در حدود ۶۰ درصد). هزینه‌ی‌ این نوع تبلیغات بسیار كم‌تر از تبلیغات عادی است.
به یاد داشته باشیم که بازاریاب‌ها باید برای افزایش بازدهی، از فن‌آوری نوین در تركیب تبلیغاتonline و offline استفاده كنند. افرادی كه ابزارهای تبلیغاتی سنتی را برای محصولات خود مناسب نمی‌دانند، می‌توانند از تبلیغات بنری برای گسترش نام شركت خود بیش‌ترین بهره را ببرند. كلید موفقیت افرادی كه فعالیت‌هایشان ارتباط تنگاتنگی با شبكه اینترنت دارد، گنجاندن بنرها در وب‌سایت‌هایی است كه به‌نحوی به موضوع تبلیغ آن‌ها مرتبط هستند.
دیدن تبلیغات بنری یك شركت از سوی مشتریان، چه با كلیك بر روی آن‌ها همراه باشد و چه نباشد، در معروف كردن نام شركت با هزینه‌ای اندك، نقشی باورنكردنی دارد. امروزه بنرها را حدود ۴ تا ۸ هفته در سایت قرار می‌دهند، اما برای دست‌یابی به نتیجه‌ی بهتر، به زمان بیش‌تری نیاز است. تبلیغات آرم شركت‌ها در اینترنت مانند موارد سنتی مشابه، به تلاشی بسیار نیاز دارد، اما در این مورد شما باید هر از چند گاهی مطالب را به‌روز كنید. در این صورت مطمئن باشید نام آرم تجاری مورد نظرتان را در ذهن‌ها ماندگار می‌كنید.
حجم، فضا و مكان قابلیت‌های ارتباط دو سویه و شیوه‌های بیان گفتاری و شنیداری تبلیغات بنری در صفحات وب رو به افزایش است. اگر پیش از این‌كه سایر بازاریاب‌ها خبردار شوند و فرصت‌ها را از چنگ شما در‌آورند، به كسب درآمد از این منبع بپردازید، خواهید دید كه در مدتی كوتاه مزایای بسیاری به‌دست می‌آورید و به سرعت معروف خواهید شد.
منبع emarketingway.ir
منبع : سایت سلام مهدی


همچنین مشاهده کنید