جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

ورزشگاه المپیک آتن


ورزشگاه المپیک آتن
ورزشگاه المپیك آتن كه بزرگترین و مدرن ترین استادیوم این كشور است در خیابان كیفیسیای آتن كه یكی از طولانی ترین خیابان های پایتخت چهار میلیونی یونان می باشد، قرار گرفته است. این خیابان این روزها شاهد جنب و جوشی ناشی از آماده سازی این ورزشگاه به روز و زیبا است. این استادیوم در بعدازظهر روز ۱۳ ماه آگوست سال ۲۰۰۴ میلادی (۲۳ مرداد ۱۳۸۳) رسماً شاهد آغاز بزرگترین مسابقات ورزشی هزاره سوم خواهد بود. قرار است این استادیوم و مجموعه های ورزشی آن در ماه مه میلادی (اردیبهشت ۸۳) آماده شده و در ماه ژوئن نیز آزمایش نهایی این استادیوم انجام گیرد. در روز افتتاحیه این مراسم، تمام جهان نظاره گر استادیوم المپیك آتن خواهد بود. پیش بینی می شود چهار میلیارد نفر از مردم جهان به طور مستقیم نظاره گر آغاز این رویداد مهم ورزشی از طریق شبكه های گیرنده خود باشند.یكی از مهمترین نگرانی های موجود در خصوص این استادیوم و مجموعه های ورزشی اطراف آن، آزمایش استادیوم، رعایت اصول اولیه تكنولوژی و فناوری های مدرن آن، ایجاد فضای سبز در محوطه های اطراف آن، مركز پخش خبرهای مطبوعاتی، مركز كامپیوتری این استادیوم و بخش سرویس دهی آن خواهد بود. پیشرفت ساخت این استادیوم نه فقط به دلیل قرار گرفتن این مجموعه به عنوان مركز بازی های المپیك ۲۰۰۴ آتن خواهد بود بلكه برگزاری موفقیت آمیز مراسم افتتاحیه و اختتامیه این مسابقات از اهمیت بسزایی برخوردار است.
●شب های زیبای آتن
خانم داسكالاكی رئیس كمیته المپیك ۲۰۰۴ آتن معتقد است «ساخت و تكمیل سقف این استادیوم برای ما جایگاه ویژه ای دارد». آقای سانتیاگو گالاتراوا مهندس معمار اسپانیایی نیز در زمینه ساخت سقف این استادیوم مدعی است «سقف این ورزشگاه به یكی از نماد ها و بناهای زیبا و آراسته تبدیل می شود. طراحی سقف ساختمان این استادیوم ظاهر فوق العاده زیبا و جذابی را به آن خواهد بخشید و این سقف قادر است واقعیت و حقیقتی جذاب و حیرت انگیز از شهر آتن را منعكس نماید. بلورهای شفاف و آبی رنگ كه در این سقف استفاده شده همچون لامپ های درخشان نورافشانی خواهد كرد و شب های آتن را زیباتر خواهد ساخت. این ورزشگاه كه تا چندی پیش فاقد سقف بود هم اكنون تماشاچیان خود را زیر سقف خود جای خواهد داد. سیستم تهویه نیز برای این استادیوم پیش بینی شده است.»
به گفته این معمار برجسته اسپانیایی «همه مسئولان سعی دارند تا كارهای احداث این ورزشگاه براساس جدول زمان بندی شده پیش رود. بعد از اتمام این مجموعه، به انجام آن افتخار می كنم. من از كمك های مسئولان یونان برای اتمام این استادیوم تشكر می كنم. ۹۵ الی ۱۰۰ درصد كارهای این پروژه پیش از زمان تعیین شده به اتمام خواهد رسید. واقعیت این است كه پروژه ساخت این ورزشگاه بسیار سخت بود و به رغم مشكلات تلاش كردیم از تأخیر در اتمام این پروژه جلوگیری كنیم.»از دیگر نگرانی های كمیته برگزاركننده المپیك آتن، آماده شدن به موقع این مجموعه ورزشی در زمان مقرر و تا قبل از مراسم افتتاحیه است.
●شمارش معكوس در یونان
«تمام سازمان های دولتی، كمیته برنامه ریزی و پیمانكاران با برنامه ریزی خود با وحدت و یكپارچگی در اتمام این طرح همكاری دارند.» این وزیر یونانی همچنین مدعی است «كلیه طرح های المپیك و ساخت مركز رسانه ها تا پایان ماه آوریل ۲۰۰۴ (فروردین ۸۳ )آماده خواهد شد. همه تلاش ما هماهنگی میان تمامی بخش ها است و مطمئن هستیم این ورزشگاه تا ماه آوریل آماده خواهد شد. «این استادیوم به دلیل نقش محوری كه در المپیك ۲۰۰۴ خواهد داشت از اهمیت زیادی برای یونانیان برخوردار است و ما به طور مستمر چگونگی تكمیل این پروژه را پیگیری می كنیم.» وی همچنین تصریح كرد«میدان سرپوشیده مسابقات سواركاری و زمین مسابقات دو و میدانی المپیك آتن نیز تا زمان مقرر به اتمام خواهد رسید. همه تلاش ما برقراری هماهنگی میان بخش های مختلف است.»خانم داسكالاكی رئیس كمیته المپیك ۲۰۰۴ آتن كه بیش از همه مسئولان یونانی بر آمادگی به موقع این ورزشگاه تأكید دارد، معتقد است «تنها زمانی احساس آرامش می كنم كه بازی های المپیك آتن با نتیجه موفقیت آمیزی به پایان رسیده باشد.»تابلوی شمارش معكوس آغاز مسابقات المپیك آتن كه در نزدیكی این استادیوم و در خیابان كیفیسیا قرار دارد، همه روزه هشداری به مسئولان برگزاركننده المپیك آتن است كه زمان برای آغاز بیست و هشتمین دوره مسابقات المپیك، با شتاب زیادی در حال سپری شدن است!
منبع : پایگاه‌نشاط


همچنین مشاهده کنید