پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا


نقش تبلیغات بنری در معروف کردن نام شرکت‌ها


نقش تبلیغات بنری در معروف کردن نام شرکت‌ها
تبلیغات بنری با وجود حجم كم‏، وسیله‌ای كارآمد برای تحقق اهداف چند منظوره اند‏، زیرا:
▪بنرها در حقیقت بخشی از پیام‌های تبلیغاتی شركت‌ها/وب‌سایت‌ها هستند.
▪ این شیوه‌ تبلیغ‏، اسم، نشانه (logo) و تولیدات شركت‌ها را با روش های گوناگون و متنوعی به نمایش می ‌گذارد.
▪ بنرها، ابزاری برای افزایش میانگین كلیك‌ها به شمار می ‌آیند.
▪با كم‌ترین جزئیات، مشتری را به كلیك ترغیب می ‌كنند.
▪در صورت استفاده از برنامه‌های بازاریابی زنجیره ای، این روش كلیدی برای دنبال كردن مكانیزم این برنامه‌هاست.
●برسی وضعیت بنرها با توجه به كاهش كلیك‌ها
در اوایل قرن، با كاهش تعداد كلیك‌‌ها از ۲-۳ درصد در دهه‌ی ۹۰،به ۰.۵ درصد این‌ تصور را بوجود آورد که عمر بنرها به پایان رسیده‌است. خوشبختانه، در آن زمان تحقیقاتی انجام شد كه نشان می‌داد بنرها نقش مهمی در معروف كردن نام و نشان تجاری شركت‌ها در اینترنت به عهده دارند. در واقع، علیرغم كاهش میانگین تعداد كلیك‌ها، معیار دیگری وجود دارد كه بر مؤثر بودن بنرها تاكید دارد: روش های بازاریابی زنجیره ای. بدیهی است، روش های بازاریابی زنجیره ای تاكنون كمك‌های قابل توجهی به فروش از طریق شبكه‌ اینترنت كرده‌اند.
به این ترتیب، بنرها حتی با كاهش میانگین كلیك‌ها، هنوز در تبلیغات اینترنتی نقشی پررنگ داشته و حتی در سال‌های اخیر، با توجه به افزایش علاقه مردم به اینترنت، كارایی و نقش بیشتری در بازاریابی الکترونیکی پیدا كرده‌اند.
اگر تبیلغات بنری را با روش بازاریابی مستقیم از طریق پست مقایسه كنیم، در می‌یابیم كه انتظار ما از تعداد پاسخ‌ها باید توام با واقع‌بینی باشد. آمارها نشان می دهد پاسخ های حاصله از بسته های پستی فرستاده شده بسیار اندك و حتی كمتر از ۰.۵ درصد است. بنابراین، چندان مایه تعجب نخواهد بود اگر میانگین تعداد كلیك‌ها در هر صد كلیك در مورد بنرها نیز در همین سطح باشد.
نكته ای که به ذهن متبادر می‌شود است که بنر‌ها هنوز هم به‌طور مستقیم نیازهای شغلی را برآورده می ‌كنند. این امر شاید به توانایی بنرها در تبلیغات مربوط به آرم شركت‌ها و زنده نگه داشتن نامشرکت ها،محصولات و خدمات و همچنین یاد آوری مکرر نام آنها برمی ‌گردد.
●نقش بنرها در معروف كردن نام شركت‌ها چیست؟
پراستفاده‌ترین تبلیغات اینترنتی، بنرها هستند و استفاده از ابزارها و روش های نوین، علاوه بر افزایش تاثیر این روش تبلیغاتی، انقلابی در این نوع تبلیغ ایجاد كرده است. برای كسانی كه از ابزارهای سنتی تبلیغ مانند تلویزیون، رادیو یا تبلیغات چاپی استفاده می‌كنند، تبلیغات بنری نقش به‌سزایی در افزایش قابلیت‌های تصویری علامت‌های تجاری دارند و همین‌طور میانگین تعدا كلیك‌ها را افزایش می ‌دهند.مطابق گزارش تبلیغاتی فورستر، در شرایط یكسان تبلیغات online تاثیر به‌سزایی در افزایش معروفیت نام تجاری شركت‌ها (تا ۶۰ درصد) دارند. هزینه‌ این نوع تبلیغات بسیار كمتر از تبلیغات عادی است.
بیاد داشته باشیم که بازاریاب‌ها باید برای افزایش بازدهی، از فن‌آوری نوین در تركیب تبلیغات online و offline استفاده كنند. افرادی كه ابزارهای تبلیغاتی سنتی را برای محصولات خود مناسب نمی‌دانند، می‌توانند از تبلیغات بنری برای گسترش نام شركت خود بیشترین استفاده كنند. كلید موفقیت افرادی كه فعالیت‌هایشان ارتباط تنگاتنگی با شبكه اینترنت دارد، گنجاندن بنرها در وب‌سایت هایی است كه به‌نحوی به موضوع تبلیغ آن‌ها مرتبط هستند.
پس از اینكه مشتریان، تبلیغات بنری یك شركت را می ‌بینند، چه روی آن كلیك كنند و چه نكنند، این تبلیغ در معروف كردن نام شركت با هزینه‌ای اندك نقش به‌سزایی دارد. امروزه بنرها را حدود ۴ تا ۸ هفته در سایت قرار می‌دهند، اما برای دستیابی به نتیجه بهتر، به زمان بیشتری نیاز است. تبلیغات آرم شركت‌ها در اینترنت مانند موارد سنتی احتیاج به تلاشی بی وقفه دارد، اما در این مورد شما باید هر از چند گاهی مطالب را به‌روز كنید. در این صورت مطمئن باشید نام آرم تجاری مورد نظرتان را در ذهن‌ها ماندگار می‌كنید.حجم، فضا و مكان قابلیت‌های ارتباط دوسویه و شیوه‌های بیان گفتاری و شنیداری تبلیغات بنری در صفحات وب رو به افزایش است. اگر قبل از اینكه سایر بازاریاب‌ها خبردار شده و فرصت‌ها را از چنگ شما در‌آورند، به كسب درآمد از این منبع اقدام كنید، خواهید دید كه در مدتی كوتاه مزایای بسیاری به‌دست خواهید آورد و به سرعت معروف خواهید شد.
نویسنده: C.S. Roman
مترجم:eMarketingway.ir
ناشر: eMarketingway.ir


همچنین مشاهده کنید