جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

SIORA چگونه فراگیر شد؟


SIORA چگونه فراگیر شد؟
بدون شک حجم گسترده تصادفات و سوانح کشور که در بسیاری از مواقع منجر به شکستگی‌های استخوانی می‌گردند، نیازهای بازار داخلی را جهت ایمپلنت‌های ارتوپدی پررنگ‌تر می‌نماید. در این میان، قشر آسیب‌پذیر جامعه نیز که بخش قابل توجهی از مصدومان را شامل می‌شوند، باید توانائی بهره‌گیری از این تسهیلات را داشته باشند. این در حالی است که قیمت بسیاری از ایمپلنت‌های ارتوپدی بسیار فراتر از امکانات مالی این افراد است.
به‌راستی چگونه نیازهای پزشکی قشر کم‌درآمد جامعه باید تأمین گردد و اقشاری که توانائی تهیه پیچ و پلاک‌های گران‌قیمت را ندارد، در موقع بروز سوانح چه راهی در پیش‌رو دارند؟ آیا باید وسایل زندگی خود را فروخته تا بتوانند مشکل درمانی خود را حل کنند یا متوسط به پیچ و پلاک‌های متفرقه و بدون نام و نشانی شوند که مشخص نیست چگونه به بازار پزشکی راه یافته‌اند و با استفاده از پیچ و پلاک‌های مذکور در انتظار عواقب استفاده از آن‌که همان احتمال شکستگی یا بروز عفونت است، باشند. این نه فقط باری از دوش مصدوم برنداشته، بلکه مشکلی بر مشکلات قبلی آنها نیز اضافه خواهد کرد.
شرکت ”پایان صبای امید“ با ۱۷ سال سابقه فعالیت در زمینه ارتوپدی، در حدود ۷ سال است که به‌صورت فعال در زمینه تخصصی ایمپلنت‌های ارتوپدی خدمات‌رسانی می‌نماید. دکتر محمدحسن نیکخواه، مدیرعامل شرکت با اشاره به سابقه تجاری شرکت ”شایان صبای امید“ گفت: ”در این سال‌ها با بسیاری از شرکت‌های خارجی همکاری داشتیم و در حدود چهار سال است که محصولات ارتوپدی SIORA را از کشور هند وارد می‌کنیم. این محصولات براساس استاندارد (A.O) ساخته شده‌اند و دارای گواهینامه CE تولید از اروپا هستند. علاوه بر این، شرکت ”شایان صبای امید“ برای اطمینان بیشتر از ویژگی کیفی محصولات، آنها را به‌دست محققان دانشگاه صنعتی شریف سپرده است تا پس از آنالیز فاکتورهای بیومکانیکی و بیوموادی تأیید دیگران بر کیفیت محصولات SIORA باشد. یادآوری می‌شود محصولات این شرکت دارای مجوز وزارت بهداشت و درمان نیز است. شایان ذکر است این شرکت توصیه نموده است که کلیه پزشکان یا مراکز درمانی که به مدت ۱ سال محصولات شرکت را مورد استفاده قرار دهند، باید نظرات خود را در خصوص کیفیت و کارائی کالا کتباً به شرکت ارائه نمایند که این‌کار را از سه سال گذشته تاکنون به شکل منظم صورت گرفته است.“ دکتر نیکخواه با تکیه بر این نکته که تقریباً سالیانه حدود ۴۰ تا ۵۰ تأییدیه از سوی پزشکان و جراحانی که محصولات ما را مکرراً استفاده می‌نمایند، دریافت می‌کنیم، افزود: ”حتی اگر مصرف‌کننده‌ای از محصولات ما رضایت مطلوبی نداشت، باید نظر خود را قطعاً به ما منتقل نماید تا در جهت رفع مشکلات و ارتقاء کیفیت کوشاتر باشیم.“
محصولات شرکت ”شایان صبای امید“ شامل کلیه پیچ و پلاک‌ها و پروتزهای درون اندامی است که آلیاژ ۹۰ درصد محصولات استیل و برخی به‌صورت تیتانیوم هستند. همچنین دارای کلیه ست‌های جاگذاری Interlocking، ست UTN، ست Supra Condyla، ست UHN و سیستم کنچرگذاری دلتا است و به همین دلیل پزشکان یا سایر مصرف‌کنندگانی که از پیچ و پلاک‌های SIORA استفاده می‌کنند، نیازی به تهیه ست‌های جاگذاری از منابع دیگر نخواهند داشت.
اکنون ”شایای صبای امید“ پس از ۴ سال توانسته است در بسیاری از اتاق‌های عمل جراحی ارتوپدی جائی برای خود بیابد و این مهم با پشت سرگذاشتن مشکلات و موانع بسیاری به‌دست آمده است. دکتر نیکخواه در خصوص این مطلب افزود: ”به‌رغم مشکلات گمرکی و ثبت سفارش جهت واردات کالا که گریبانگیر همه شرکت‌های واردکننده است، توانستیم با حضور فعال در سمینارها و کنگره‌های تخصصی، SIORA را به جامعه پزشکی بشناسانیم، چنانچه در حال حاضر بسیاری از بیمارستان‌های تأمین اجتماعی محصولات ما را مصرف می‌کنند.“ اما راز گسترش سریع SIORA و محبوبیت آن در جامعه پزشکی چیست؟
محصولات SOIRA علاوه بر داشتن استانداردها و گواهینامه‌های کیفیت، قیمت بسیار مناسبی دارد که کاربرد آن را در میان اقشار مختلف جامعه امکان‌پذیر می‌سازد. قیمت باورنکردنی این محصولات در مقایسه با سایر محصولات مشابه برای بسیاری افراد شگفت‌انگیز بود. اما ”شایان صبای امید“ رفته‌رفته توانست این اطمینان و اعتماد را در میان مشتریان خود ایجاد کند که محصولات SIORA کیفیت و قیمت مناسب، را با هم دارد.
از سوی دیگر، به منظور اعتمادسازی هر چه بیشتر میان تولیدکننده و مصرف‌کننده، محصولات این شرکت دارای پنج سال گارانتی و ۱۰ سال خدمات پس از فروش است و با وجود تمام استانداردها و تضمین‌هائی که این محصولات دارند، شرکت ”شایان صبای امید“ در یک اقدام ابتکاری تمام محصولات خود را تحت پوشش بیمه‌ای قرار داده است تا در هر شرایطی و به هر دلیلی، هزینه مضاعف متوجه بیمار یا بیمارستان و نهایتاً پزشک معالج نگردد. چنانجه بیمه موظف به پرداخت کلیه هزینه‌های مضاعف بیمار خواهد بود.
شرکت شایان صبای امید برای سهولت دستیابی مشتریان به محصولات در سراسر کشور نیز نمایندگی‌های فروش ایجاد نموده است. دکتر نیکخواه در این‌باره گفت: ”البته این نمایندگی‌ها، علاوه بر فروش محصولات ما محصولات سایر شرکت‌ها را نیز به فروش می‌رسانند که این مسئله موجب آزادی انتخاب برای مصرف‌کننده خواهد شد و مصرف کننده به‌راحتی می‌تواند از میان گزینه‌های مختلف محصولی را با کیفیت و قیمت مناسب بیابد.“
وی از عملکرد غیرحرفه‌ای برخی از رقبا گلایه نموده و گفت: ”در همه دنیا، شرکت‌های رقیب باعث پیشرفت یکدیگر هستند و اصول رقابت سالم باعث ارتقاء کیفیت و کاهش قیمت محصول می‌گردد، در حالی‌که در کشور ما متأسفانه برخی از همکاران با تبلیغات سوء به‌جای رقابت سالم سعی در بدنام کردن محصولات یکدیگر دارند که این عملکردها قطعاً در شأن صنف ما نیست. وارد کردن کالا و تجهیزات پزشکی تنها یک تجارت نیست، بلکه خدمت به سلامت و بهداشت جامعه است. بنابراین رقابت ناصحیح در این صنف نباید جائی داشته باشد و بهتر است به‌جای شایعه پراکنی درباره محصولات دیگران به تبلیغ محصول خود و کاهش قیمت جهت استفاده اقشار مختلف به‌خصوص قشر کم‌درآمد و نیازمند جامعه باشیم.“
واقعیت این است که نمی‌توان کیفیت محصولی را تنها به خاطر پائین بودن قیمت آن نسبت به سایر محصولات زیر سؤال برد. محصولات SIORA در کشوری تولید می‌شود که به‌دلیل ویژگی‌های صنعتی آن کشور و پائین بودن قیمت مواداولیه و نیروی کار، دارای قیمت تمام شده کمتری است و در عین حال از کیفیت و استانداردهای بین‌المللی و مجوزهای لازم نیز برخوردار بوده و به همین دلیل است که جامعه پزشکی ما آن‌را پذیرفته است.
منبع : ماهنامه تخصصی مهندسی پزشکی


همچنین مشاهده کنید