شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا

از درس‌های روحانی بارداری بهره جوئید


از درس‌های روحانی بارداری بهره جوئید
حاملگی، دعوت به یادگیری درس‌های روحانی است که شما را برای مسئولیت الهی پدر و مادری آماده می‌کند. در حالی‌که این درس‌ها را فرا می‌گیرید متوجه می‌شوید که همه اینها برکتی است که زندگی شما را پربارتر خواهد کرد. با این‌که بعضی از درس‌ها خیلی واضح هستند (مثل درد موقع زایمان) ولی بسیاری از آنها مرموز و اسرارآمیزند و لازم است که شما قلب و مغزتان را باز کنید تا معانی آنها را دریابید. اولین درس حاملگی این است که در جهت خلاف جریان آب حرکت نکنید. این درس به شما می‌آموزد که اجازه دهید نیروی حیات، زندگی شما را حمل کند بدون این‌که با فشار آن‌را به پایان برسانید. در کودکی من مواقع زیادی را در تابستان با دوستانم می‌گذراندم و با آنها روی تیوپ لاستیکی در رودخانه بازی می‌کردیم. پدر و مادرمان ما را در رودخانه می‌گذاشتند و ما در جهت آب به جلو می‌رفتیم و بعد از مدتی آنها ما را در مقصد ملاقات می‌کردند. روزهائی که هوا گرم بود رودخانه پر از قایق و تیوپ می‌شد.
من متوجه شدم که مردم از روش‌های مختلف استفاده می‌کنند تا روی رودخانه شناور باشند. بعضی از مردم با دست و پا خیلی سریع پارو می‌زدند و بعضی دیگر چشم‌هایشان را می‌بستند و راحت می‌خوابیدند و اجازه می‌دادند که جریان آب آنها را حمل کند ولی هر روشی که استفاده می‌کردند در نهایت همگی به یک مکان می‌رسیدند. تنها فرق این بود که بعضی‌ها زودتر و بعضی‌ها دیرتر می‌رسیدند. این قضیه برای حاملگی شما هم صدق می‌کند شما به آن‌جائی می‌رسید که دارید می‌روید. هر موقع که نگران هستید و یک احساس درونی به شما فشار می‌آورد که حاملگی‌تان را به سمتی ببرید که مورد تمایلتان نیست، احساس کنید که روی یک تیوپ نشسته‌اید و در رودخانه شناور هستید.
شما به مقصد خواهید رسید چه تلاش کنید و چه نکنید. اگر اجازه دهید که آن رودخانه الهی، حیات شما را حمل کند بیشتر لذت خواهید برد. شما می‌توانید از این درس در طول حاملگی‌تان و ایام پس از حاملگی استفاده کنید. دومین درس روحانی حاملگی پذیرش است. شما پذیرش را می‌آموزید. با گفتن بله، بله، بله، بله، به هدیه‌های زندگی که به شما داده می‌شود. ممکن است انتظار نوزاد پسر را داشته باشید ولی به شما یک نوزاد دختر هدیه شود. داستان‌های زیادی شنیده‌ایم از کودکانی که می‌دانستند پدر و مادرشان یک کودک از جنس مخالف می‌خواسته‌اند. در چنین مواردی موقعی‌که کودک رشد می‌کند احساس کمبود پیدا می‌کند، چون فکر می‌کند که نمی‌تواند انتظارات والدینش را برآورده سازد. موقعی‌که فرزندتان به‌دنیا می‌آید، باید از این فکرهائی که نوزادتان دختر است یا پسر به خاطر کودکتان بیرون بیائید. پذیرش، معنای عمیق‌تری دارد. همه می‌دانند که تمام والدین برای داشتن یک کودک سالم دعا می‌کنند و برای بیشتر آنها نیز همین‌طور خواهد بود. ولی تعداد بسیار کمی از والدین درگیر بچه‌های ناقص با اختلالات گوناگون خواهند شد. ممکن است این نقص خیلی ساده یا عمده باشد.
با این‌که این امر اوایل خیلی آزاردهنده و جانگداز است ولی والدینی که با این شرایط روبه‌رو هستند خداوند آنها را با میزان زیادی برکت و رحمت خود همراه می‌سازد. اگر این اتفاق برای شما افتاد بدانید که به شما منابع روحی و توانائی به اندازه کافی داده خواهد شد تا با مشکل روبه‌رو شوید و مقابله کنید. تمام درس‌های روحانی از ما می‌خواهند که پا را فراتر از تمایلات زمینی بگذاریم، شاید ناراحتی‌ها و غم‌ها لازم هستند که بتوانیم عاشق باشیم بدون این‌که چشم‌داشت و توقع به چیزی داشته باشیم. ما می‌خواهیم که کودکمان، زیبا، ایده‌آل، باهوش و سالم باشد ولی در آخر ما بچه‌مان را دوست می‌داریم فقط به خاطر خودش نه به خاطر کارهائی‌که می‌تواند انجام دهد. از امروز شروع کنید بگوئید: ”بله، بله، بله با تمام قلب و وجودتان شما می‌توانید برکات آسمانی و الهی را از طریق بچه‌ای که به شما داده شده است، دریافت کنید.“

منبع: ویتامین‌های عشق با حاملگی
منصوره آرام‌فرد
منبع : مجله موفقیت


همچنین مشاهده کنید