جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

تکنولوژی ذخیره کم‌کم بالغ می‌شود


تکنولوژی ذخیره کم‌کم بالغ می‌شود
متخصصین و کاربران در Storage Networking World اعلام کردند که وعده‌های تکنولوژی سازندگان بالاخره در این سال‌های اخیر به حقیقت بدل می‌شود و حاصل کار، ابزارهایی است که ذخیره را یکپارچه می‌کند، از Internet Protocol استفاده می‌نماید تا شبکه‌های حوزه ذخیره را بسازد (و مجموعه‌هایی می‌سازد که مدیریت بهتر با با قیمت پایین‌تر ارائه می‌دهند). Greg Schulz، از تحلیلگران Evaluator در شهر انگل‌وود ایالت کلروادو می‌گوید، تکنولوژی‌هایی نظیر پشتیبانی دیسک به دیسک برای اصلاح اطلاعات سریع و بازیابی سریع‌تر به کار می‌روند و حفاظت مداوم اطلاعات اکنون برای ارتقا زمان جبران و اصلاح و اهداف recovery point در محیط‌های main stream به کار می‌روند. آقای Schulz می‌گوید، اساس مطلب کار با همان فرضیه سابق است، اینجا محتوای واقعی وجود دارد. با Storage Virtualization... بازار از "می‌خواهیم داشته باشم" به "نیاز به آن دارم" تغییر می‌کند. چه این تغییر سبب افت سرور باشد یا نه، در شبکه یا در سیستم ذخیره در حوزه بازار تغییری به حساب می‌آید. در عرضه Storage Virtualization تعداد تازه‌کارها چندان زیاد نیست. وعده قبلی دیگر سازندگان که امروزه به سرعت تحقق می‌یابد کاربرد Internet SCSI یا اترنت در ایجاد شبکه‌های ذخیره است.
Kyle Ohme، مدیر بخش IT در شرکت Freeze.com LLC در وایت پارک ایالت مینه سی‌تا می‌گوید که شرکت وی یک سال ونیم پیش یک iSCSI SAN را نصب کرد که به وی امکان داد با Web Serving و برنامه‌های فایل در یک ساختار ذخیره همپا شود. این معماری، که اخیرا در خدمت بخش داده‌های اصلی این شرکت است، سال آینده به نیم دوجین مرکز داده دیگر در امریکا نیز عرضه خواهد شد. Ohme می‌گوید، ISCSI ارزان است، می‌توانیم یک مرکز blade را عرضه کنیم یک جعبه [iSCSI Storage] را عرضه کنیم و پیش از عرضه تمامی پیکربندی‌های لازمه را انجام دهیم. Ohme از سوئیچ‌های iSCSI و آداپتورهای host bus ساخت شرکت Qlogic Corp واقع در Alisoviejo ایالت کالیفرنیا استفاده می‌کند و middleware ساخت Sanbolic Inc را به کار می‌برد. Sanbolic در واتر تاون ایالت ماساچوست واقع است. او این ابزارها را برای ایجاد یک سیستم فایل مشترک در میان ساختار سرور blade آی‌بی ام و ظرفیت ذخیره ۸ تریلیون بایت در دو رشته از چیزهای متصل به شبکه استفاده می‌کند. که این آرایه‌ها (arrays) ساخته شرکت Blue Arch Corp واقع در سن‌خوزه می‌باشد. Ohme می‌گوید، پیش از نصب iSCSI وی مشکلات پیچیده زیادی را با باند پهن داشت، بخصوص با سوئیچ‌های متعدد اتصالگر در یک محیط ذخیره. او می‌گوید، ما همواره مجبور می‌شدیم کسی را برای سرکشی بخش اطلاعات بفرستیم.
اکنون Ohme در نمایش SNU به دنبال تکنولوژی پشتیبانی می‌گردد که به وی کمک کند چند بک‌آپ را در یک سایت از شش مرکز داده دور از محل خود اجرا کند، و احتمالا بتواند این کار را از طریق یک کتابخانه Virtual tap صورت دهد. David Hussain مدیر سیستم‌های اطلاعات شرکت Cardinal Health Systems Inc در شهر Muncie ایالت ایندیانامی‌گوید، وی یک ماموریت سه مرحله‌ای داشته است: یکپارچه سازی سیستم‌های ذخیره، یافتن یک تکنولوژی بازسازی داده‌ها و ساخت یک سیستم تداوم کاری. او می‌گوید، واقعا در مرحله اول به دلیل قیمت‌های بالا دوران سختی را گذراندم. ممکن است به همین دلیل به مرحله سوم نرسم. Hussain می‌گوید، امیدوار است که Virtualization به او کمک کند تا دو SAN را یکپارچه‌سازی نماید. یکی از این SAN از آرایش‌های EMC Clarion و دیگری از آرایش‌های HP Co.EVA ساخته شده‌اند. وی جهت کاستن از قیمت و پیچیدگی سیستم‌های back-end خود خواستار این Consolidation (یکپارچه سازی) است.
او می‌گوید، صنایع بیمارستانی به طور کلی کلا یک محل محسوب می‌شوند. بخصوص وقتی بحث ذخیره اطلاعات باشد، زیرا این محل سعی می‌کند تمام مطالب از سابقه بیمار تا گزارش رادیولوژی را به صورت دیجیتالی ثبت کند. او می‌گوید دیگر از اینکه فقط مجبوربه خرید از یک سازنده وسیله ذخیره است احساس خستگی می‌کند و این حس ناخوشایند بخصوص زمانی بیشتر است که نیم دوجین ترابایت ذخیره را از شرکتی نظیر EMC Corp می‌خرد که بیش از ۱۰۰۰۰۰ دلار خرج برمی‌دارد. او می‌خواهد مسائل مدیریتی هر چه ساده‌تر شوند و سیستم‌های دیسک ارزان‌تری را به SAN‌ خود اضافه نماید. Hussain می‌گوید، فرقی نمی‌کند که من ذخیره‌ام را از آی‌بی‌ام یا سان گرفته باشم، می‌خواهم آنها را در یک جا جمع کنم و از قیمت آن بکاهم. او می‌گوید، فکر نمی‌کند که Virtualization بتواند مسائل عملکرد دو جانبه را در ساختارهای ذخیره با چند سازنده بکلی از بین ببرد. او می‌گوید: "همه می‌گویند ما با هر کسی دیگر هم می‌توانیم کار کنیم، اما این افراد فقط فروشندگان هستند. من باید در این مورد تحقیق بیشتری کنم و اگر این وسیله مناسب نباشد، من باید باز گردم و ببینم که چه چیزی را می‌توانم در این گوشه و یا آن گوشه پیدا کنم".
نمایشگاه SNW توسط Computer World ‌و Storage Network Industry Association برگزار شد.

نویسنده: Lucas Mearian
مترجم: زهره چکنی
منبع : علم الکترونیک و کامپیوتر


همچنین مشاهده کنید