جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

اقدامات تابستانی تولیدکنندگان WLAN


اقدامات تابستانی تولیدکنندگان WLAN
اکثر خبرهای مربوط به صنعت LAN بی‌سیم در تابستان امسال مربوط به انواع ارتقا محصولات بوده است، اما عرضه Bountiful WiFi یک خبر استثنایی محسوب می‌شود. این اولین محصول کارخانه یک ساله‌ای است که در واقع یک روتر ۸۰۲.۱۱b/g می‌باشد و شرکت می‌گوید می‌تواند ابزارهایی با دو تا چهار برابر قدرت متداول بسازد. Bountiful Router نقطه دسترسی را با یک سوئیچ اترنت چهار پورت جمع می‌کند، یک پورت WAN و یک مجموعه از گزینه‌های امنیتی را نیز ارائه می‌دهد که شامل Wi-Fi Protected Access با ۸۰۲.۱x و احراز هویت RADIUS می‌باشد. یک وجه تمایز اساسی، رادیو با مجوز FCC با قدرت ۲.۴ گیگاهرتز و مدل ۸۰۲.۱۱b/g می‌باشد که با ۸۴۰ میلی‌وات کار می‌کند و این میزان قابل قیاس با محصولات رقیب که با حداکثر ۸۰ میلی وات کار می‌کنند نمی‌باشد. دومین نکته مهم این محصول، رادیویی است که بر اساس یک چیپ‌ست نوع Atheros کار می‌کند، و از مجموعه‌ای متنوع از الگوریتم‌ها بهره می‌گیرد. و از فیلتراسیون امواج رادیویی مجزا و کد نرم‌افزار استفاده می‌کند. تا یک سیگنال ثابت و قدرتمند و در عین حال شفاف ارائه دهد.یک نقطه دسترسی ۸۰۲.۱۱b/g معمولی می‌بایست مجموعه‌ای در حدود ۳۰۰ پا داشته باشد اگر چه میزان داده‌ها ممکن است یک مگابیت بر ثانیه در این فاصله باشد. روتر Bountiful می‌تواند به ۱۲۰۰ پا دست بیابد. مدیر ارشد اجرایی شرکت Bountiful و موسس آن آقای David Egbert می‌گوید با آزمایشات نه چندان علمی این روتر میزان اطلاعات برابر ۸۰۲.۱۱g در با سرعت ۴۸ مگابیت بر ثانیه در ۶۰۰ پا احراز کرد.
قیمت روتر Bountiful تقریبا ۲۶۲۵ دلار برآورد شده است.
● Symbol ، سیسکو و غیره
در اخبار دیگری که در زمینه بی‌سیم به دست ما رسیده است، شرکت Symbol Technologies یک پل ۸۰۲.۱۱g با سرعت ۵۴ مگابایت بر ثانیه عرضه کرده است که می‌تواند به ابزارهای اترنت که قابل اتصال به آداپتورهای WLAN نیستند، متصل گردد. ابزارهایی نظیر ترمینال‌های point-of-sale تجهیزات پزشکی، ساعت‌های زمان سنج، انواع ترازو و پرینتر. محصول CB ۳۰۰۰ Client Bridge جدید، در واقع یک کارت شبکه بی سیم است که به نزدیکترین نقطه دسترسی اتصال برقرار می‌کند.CB۳۰۰۰ می‌تواند تا ۱۶ ابزار اترنت را از طریق یک هاب مجزا پشتیبانی کند، که به صورت پل متصل می‌شود. مدل قبلی این محصول که در سال ۲۰۰۱ عرضه شد، تنها از یک رادیوی ۸۰۲.۱۱b با سرعت ۱۱ مگابیت بر ثانیه استفاده می‌کرد و تا ۸ کلاینت را پشتیبانی می‌نمود ولی فاقد استانداردهای امنیتی جدید بود.
قیمت CB۳۰۰۰ حدود ۲۸۵ دلار تخمین زده شده است.
سیستم‌های سیسکو، به صورت مجزا اکنون هر کدام دارای یک کنترل کننده WLAN high-end دارند، یعنی همان سیسکو ۴۴۰۰. این ابزار در واقع اولین کنترل کننده WLAN است که به صورت مشترک توسط مهندسین شرکتهای سیسکو و شرکت Airespace ساخته شده است (Airespace به تازگی توسط سیسکو خریداری شده است).مدل ۴۴۰۲ دارای دو پورت اترنت گیگابایت است و با نقاط دسترسی ۱۲، ۲۵ و ۵۰ light Weight کار می‌کند. کنترل کننده ۴۴۰۲ با قیمت پایه ۹۹۹۵ دلار به فروش می‌رسد و برای حداکثر ۱۲ نقطه دسترسی Cisco ۱۰۰۰ Servies عرضه می‌شود.مدل ۴۴۰۴ چهار پورت اترنت گیگابایت دارد و می‌تواند با ۱۰۰ نقطه دسترسی کار کند. قیمت آن ۳۵۰۰۰ دلار است. هر دو محصول با یک منبع انرژی تکراری اختیاری قابل تنظیم هستند.سیسکو قرار است یک نسخه ماجولار را در پاییز امسال عرضه کند که شامل کد ساخته Aire Space است و دارای چند اسلات به داخل سوئیچ Catalyst ۶۵۰۰ LAN است.
به علاوه نرم‌افزاری ساخت Meru Networks نیز جدید محسوب می‌شود که تلفن‌های VoIP بی‌سیم را بهبود می‌بخشد و برای نقاط دسترسی ظریف و کنترل کننده‌های WLAN‌ این شرکت مناسب است. Meru Voice Service Pak یک برنامه انتخابی با سه ویژگی صوتی جدید است که برای تلفن‌های WLAN در انواع کارهای اداری فشرده مناسب است.اولا، می‌توانید تعداد تلفن‌های WLAN را که به یک نقطه دسترسی اتصال پیدا می‌کنند محدود کنید و به این طریق کیفیت تلفن را حفظ کنید. تماس‌های آن شماره قابل انتقال به نقطه دسترسی دیگر است و سیگنال اشغال دریافت می‌کند. دوما، این نرم‌افزار برای اولین بار به صورت اتوماتیک ترافیک تلفن را در میان نقاط دسترسی قابل دسترس متعادل می‌سازد. این نرم‌‌افزار می‌تواند خطاها را به صورت پویا اصلاح کرده و به این طریق، گفتگو کننده‌ها با از دست دادن پکت صوت‌های آزاردهنده و یا وقفه صوتی نخواهد داشت.
Voice Service Pak برای هر کلاینت صوتی ۲۰ دلار قیمت‌گذاری شده است نرم‌افزار جدیدی نیز از شرکت Net Montion در راه است. قرار است این شرکت نسخه ۶.۵ نرم ‌افزار Mobility XE خود را عرضه کند، که یک VPN برای کاربران موبایل را در انواع WLAN و شبکه‌های موبایل عرضه می‌کند. این محصول شامل کدی است که تصاویر را در یک جریان HTTP به ابزار کلاینت جستجو و سپس آنها را فشرده می‌کند تا download را سرعت بخشد. میزان فشرده‌سازی را می‌توان با صفحه اجرا کننده تنظیم کرد.تغییر دیگر افزایش گزینه‌ها و اقداماتی است که می‌توان از طریق Policy Management Module تنظیم کرد. به عنوان مثال، سطح سرعت بخشی تصویر را بر مبنای متغیرهایی‍ نظیر نسخه ابزار کلاینت یا سیستم عامل یا هر دو تنظیم کرد.قیمت‌ها تغییری نکرده‌اند و برای ۱۰۰ کاربر ۱۵۰۰۰ دلار است و قیمت Policy Management Module، شش‌هزارو پانصد دلار اعلام شده است.

نویسنده: John Cox
مترجم: زهره چکنی
منبع : علم الکترونیک و کامپیوتر


همچنین مشاهده کنید