جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

تبدیل IT به یک مرکز سودآور


تبدیل IT به یک مرکز سودآور
کاربرد IT برای صرفه‌جویی در هزینه‌های فوق‌العاده است ولی انتظار مردم از IT این است که چطور از آن برای افزایش در‌آمد شرکت خود استفاده کنند؟
چطور از طریق IT می‌توان شرکت خود را از شرکتهای مشابه دیگر تفکیک کرد؟ و چطور می‌توان بوسیله آن رضایت خاطر افراد را از سازمان خود فراهم نمود؟ به این موضوع فکر کنید: چطور می‌توانید با افزودن ویژگیهای دیگری که برای مشتریان شما حائز اهمیت هستند، از IT برای افزایش اعتبار و ارزش محصولات یا خدمات شرکت خود استفاده کنید؟ بگذارید مطلبی را بگویم. من برای شرکتی کار می‌کنم که محصولات مفید و کاملا ابتدایی را بفروش می رساند مثل ظروف یکبار مصرف غذا‌خوری، فنجانها و دستمالهای کاغذی، قاشقهای پلاستیکی و لوازم نظافتی مثل زمین شویها، واکس ( براق کننده) کف زمین و حوله‌های کاغذی. مشتریان ما می‌توانند این وسایل را از تمامی عرضه کنندگان خریداری نمایند.
یکی از دلایل اصلی خرید آنها از ما این است که برای افزایش چشمگیر اعتبار محصولات خود از IT استفاده می‌‌کنیم. وقتی مشتریان از ما خرید می‌کنند از یکسری بسته‌های با ارزش بخصوص خدمات ما بهره‌مند می‌شوند که مطابق با نیازهای کاری مخصوص به آنها است. آنها می‌توانند با استفاده از سیستم دریافت سفارش مبتنی بر وب ما یا سیستمهای EDI خود به سفارش اجناس مورد نظرشان بپردازند، همچنین می‌توانند از XML یا FTP استفاده نمایند. یا اینکه با فاکس یا تلفن با ما تماس بگیرند. آنها از طریق سایت وب ما می‌توانند بطور روزانه گزارش فروش‌های جدید ما را دریافت کنند که کاربرد محصولات ما را تحت هر شرایط و در هر موقعیتی که باشند به آنها نشان می‌دهد. از جمله اطلاعات مربوط به تولید کننده محصول و مقدار آن در هر دوره زمانی از یک روز گرفته تا ۳ سال.
برای ارسال صورتحساب به مشتریان نیز هم می‌توانیم یکسری فاکتورهای الکترونیکی برایشان ارسال کنیم یا اینکه ریز حسابشان را به آنها گزارش دهیم تا به هر صورتی که تمایل دارند بطور خودکار درون سیستمهای پرداخت از حسابشان وارد شود.
سپس فاکتورها یا صورتحسابهای گزارش شده را جهت وارد کردن کدهای دفتر حساب مخصوص یا دیگر اطلاعاتی که ممکن است سیستمهای حسابداری آنها به آن نیاز داشته باشد، فرمت و از قبل پردازش می‌کنیم. همه این خدمات، اعتبار محصولات ما را بالا می‌برند. ما حتی به مشتریان امکان می‌دهیم تا شخص سفارش دهنده محصولات ما را کنترل و از نوع محصولاتی که می‌توانند سفارش دهند، مطلع شوند. سپس اطلاعات فروش را در اختیارشان می‌گذاریم که به آنها امکان می‌دهد کار برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی طبق خریدهای خود و نمایش روزانه کاربرد محصولات ما را بهتر انجام دهند و به آنها کمک می‌کنیم تا روشهای حسابداری در دفتر کار خود را بهینه نمایند. حتی بطور هفتگی یا ماهانه کارنامه‌ای را برای مشتریان خود ارسال می‌کنیم که نشانی از نحوه عملکرد استاندارد و موفقیت ما دارد.
این نوع خدمات به ما امکان می‌دهد تا بطور واقعی و با ارائه مدرک به مشتریان خود نشان دهیم که با انجام اینکار به کاهش هزینه آنها کمک می‌کنیم و برای واقعی بودن این خدمات به IT‌ نیاز داریم. به همین دلیل، نیازی نداریم که بر سر قیمت رقابت کنیم. قیمتهای ما باید نزدیک به قیمت رقیبانمان باشد ولی لازم نیست که برای موفقیت در تجارت جدید خود قیمتها را به حداقل برسانیم. بدین طریق IT قسمتی از کل محصولاتی را که ما می‌‍‌فروشیم ارائه می‌نماید و به شرکت من کمک می‌کند تا فعالانه عوامل سودآور خود را کنترل نماید.
● اینگونه عمل کنید:
درباره خدمات مهم و با ارزش دیگری که ساختار IT‌ موجود شما می‌تواند به محصولات یا خدماتی که سازمان شما به مشتریان خود ارائه می‌دهد، اضافه نماید، توضیح بدهید. جهت آموزش این خدمات اضافی به فروشندگان و اینکه چطور باید از فرصتها برای ارائه این خدمات به مشتریان استفاده کنند، با مدیریان بخش فروش خود همکاری کنید. اگر طبق درخواست فروشندگان با مشتریان دیدار کرده و به آنها جهت موفقیت در تجارت جدید خود کمک کنید، متوجه خواهید شد که در حرفه سخت خود موفق گردیده‌اید. به هر حال، هر چه اعتبار محصولات خود را بالا ببرید و به شرکت خود کمک کنید، به ارزش و اعتبار خود افزوده‌اید و بر خلاف فنجانهای کاغذی بی‌ارزش شرکت من، طولی نمی‌کشد که شرکت شما نیز سودآور و از اجناس مفید و با ارزشی برخوردار خواهد شد.
نویسنده: Michael H.Hugos
مترجم: شراره حداد
منبع : علم الکترونیک و کامپیوتر


همچنین مشاهده کنید