جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا
کمپین بازاریابی
درک هانسون، بنیانگذار انجمن مرکزی آمریکا، میگوید: شما در تجارت نیاز مشتری را برآورده میکنید و بایستی نسبت به مشتریان حساس باشید. بدانید مشتریان شما چه کسانی هستند و چطور باید به آنها دسترسی یافت؛ از همه مهمتر اینکه آنها برای خرید کالا و خدمات شما چه خواهند کرد.
یک برنامهٔ بازاریابی مؤثر با کسب اطلاعات جاری دربارهٔ محل بازار شروع میشود. سپس بایستی سری به آرشیو بزنید و با مشتریان صحبت کنید و تبلیغات سایر بازارها را که در جامعهٔ شما هستند مطالعه کرده و با انجمنهای صنعتی مشورت کنید. این ابزارهای تعاملی، شما را در یافتن قوتها و ضعفهای بازاریابیتان کمک خواهند کرد.
حالا شما اطلاعات لازم را برای نوشتن برنامهتان دارید.
الف) تعریف تجارت:
۱. کالا یا خدمات شما
۲. وضعیت جغرافیائی شامل ناحیهٔ همسایگی، منطقهای...
۳. اینکه چه چیز شما را نسبت به رقبا متفاوت و ویژه میکند
۴. روش قیمتگذاری شما
۵. روشهای ترفیع رقبا
۶. روشهای ترفیع شما
۷. روشهای توزیع شما و موقعیت مکانی تجارت شما
ب) تعریف مشتریان:
۱. اطلاعات اولیهٔ مشتریان جاری شامل سن، جنس، درآمد و محیط زندگی
۲. مشتریان شما چگونه دربارهٔ محصولات و خدمات شما اطلاعات کسب میکنند؟ تبلیغات، پست مستقیم، شیوههای دهان به دهان یا صفحات آگهی
۳. الگوها و عادات مشتریان فعلی و بالقوه، شامل اینکه آنها کجا خرید میکنند، چه چیز میخوانند، چه چیز تماشا میکنند و چه چیز گوش میدهند.
۴. شاخصهای مشتریان شما برای انتخاب محصولات یا خدمات شما. تمایز، راحتی، خدمات، اعتبار یا دسترسی.
ج) تعریف بودجه و برنامه:
۱. شیوههائی که پیشتر برای ارتباط با مشتریان در زمینهٔ بازاریابی استفاده کردهاید.
۲. روشهائی با اثربخشی بالاتر
۳. سایر روشهای ممکن برای جذب مشتریان بیشتر در آینده
۴. درصد سودی که برای برنامهٔ بازاریابی میتوانید اختصاص دهید
۵. ابزارهای بازاریابی که میتوانند بودجهٔ شما را صرف کنند مانند روزنامه، مجله، رادیو، تلویزیون، تبلیغات پست مستقیم، بازاریابی تلفنی و فعالیتهای روابط عمومی
۶. روشهای آزمودن ایدههای بازاریابی
۷. روشهائی برای اندازهگیری نتایج حاصل از برنامهٔ بازاریابی
۸. روشهای خاص بازاریابی که شما میتوانید آنها را فوراً اجرا کنید.
در نهایت اینکه اجزاء برنامهٔ بازاریابی شما باید چندین هدف ترفیعی را به همراه بیاورند: پیام شما را با مخاطب ارتباط بدهد، یک آگهی مناسب دربارهٔ کالا یا خدمات شما بهوجود آورد، برای خرید در مشتریان ایجاد انگیزه کند و...
در واقع طراحی یک کمپین تبلیغاتی مؤثر هدفها را آسانتر میکند و کمک میکند به شما که برنامهٔ بازاریابی را در مسیر درست نگهدارید.
الکس زیمن
ترجمه: امیرحسین شفقیزاده
(کارشناس ارشد بازاریابی)
یک برنامهٔ بازاریابی مؤثر با کسب اطلاعات جاری دربارهٔ محل بازار شروع میشود. سپس بایستی سری به آرشیو بزنید و با مشتریان صحبت کنید و تبلیغات سایر بازارها را که در جامعهٔ شما هستند مطالعه کرده و با انجمنهای صنعتی مشورت کنید. این ابزارهای تعاملی، شما را در یافتن قوتها و ضعفهای بازاریابیتان کمک خواهند کرد.
حالا شما اطلاعات لازم را برای نوشتن برنامهتان دارید.
الف) تعریف تجارت:
۱. کالا یا خدمات شما
۲. وضعیت جغرافیائی شامل ناحیهٔ همسایگی، منطقهای...
۳. اینکه چه چیز شما را نسبت به رقبا متفاوت و ویژه میکند
۴. روش قیمتگذاری شما
۵. روشهای ترفیع رقبا
۶. روشهای ترفیع شما
۷. روشهای توزیع شما و موقعیت مکانی تجارت شما
ب) تعریف مشتریان:
۱. اطلاعات اولیهٔ مشتریان جاری شامل سن، جنس، درآمد و محیط زندگی
۲. مشتریان شما چگونه دربارهٔ محصولات و خدمات شما اطلاعات کسب میکنند؟ تبلیغات، پست مستقیم، شیوههای دهان به دهان یا صفحات آگهی
۳. الگوها و عادات مشتریان فعلی و بالقوه، شامل اینکه آنها کجا خرید میکنند، چه چیز میخوانند، چه چیز تماشا میکنند و چه چیز گوش میدهند.
۴. شاخصهای مشتریان شما برای انتخاب محصولات یا خدمات شما. تمایز، راحتی، خدمات، اعتبار یا دسترسی.
ج) تعریف بودجه و برنامه:
۱. شیوههائی که پیشتر برای ارتباط با مشتریان در زمینهٔ بازاریابی استفاده کردهاید.
۲. روشهائی با اثربخشی بالاتر
۳. سایر روشهای ممکن برای جذب مشتریان بیشتر در آینده
۴. درصد سودی که برای برنامهٔ بازاریابی میتوانید اختصاص دهید
۵. ابزارهای بازاریابی که میتوانند بودجهٔ شما را صرف کنند مانند روزنامه، مجله، رادیو، تلویزیون، تبلیغات پست مستقیم، بازاریابی تلفنی و فعالیتهای روابط عمومی
۶. روشهای آزمودن ایدههای بازاریابی
۷. روشهائی برای اندازهگیری نتایج حاصل از برنامهٔ بازاریابی
۸. روشهای خاص بازاریابی که شما میتوانید آنها را فوراً اجرا کنید.
در نهایت اینکه اجزاء برنامهٔ بازاریابی شما باید چندین هدف ترفیعی را به همراه بیاورند: پیام شما را با مخاطب ارتباط بدهد، یک آگهی مناسب دربارهٔ کالا یا خدمات شما بهوجود آورد، برای خرید در مشتریان ایجاد انگیزه کند و...
در واقع طراحی یک کمپین تبلیغاتی مؤثر هدفها را آسانتر میکند و کمک میکند به شما که برنامهٔ بازاریابی را در مسیر درست نگهدارید.
الکس زیمن
ترجمه: امیرحسین شفقیزاده
(کارشناس ارشد بازاریابی)
منبع : ماهنامه عصر تبلیغات و بازاریابی
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
اصفهان اسرائیل ایران حمله ایران به اسرائیل ایران و اسرائیل انفجار گشت ارشاد حجاب استان اصفهان ارتش جمهوری اسلامی ایران دولت وعده صادق
سیل زلزله تهران هواشناسی دبی سازمان هواشناسی سیلاب فضای مجازی قتل شهرداری تهران پلیس سلامت
فرودگاه قیمت خودرو قیمت طلا بانک مرکزی بازار خودرو خودرو قیمت دلار ایران خودرو تورم حقوق بازنشستگان بورس دلار
مجلس تلویزیون سینمای ایران احسان علیخانی کتاب تئاتر سریال موسیقی
رژیم صهیونیستی فلسطین غزه آمریکا سازمان ملل جنگ غزه عملیات وعده صادق روسیه شورای امنیت چین اسراییل حماس
فوتبال پرسپولیس استقلال صنعت نفت آبادان لیگ برتر علی دایی لیگ قهرمانان اروپا رئال مادرید بازی بارسلونا کشتی فرنگی سپاهان
هوش مصنوعی گوگل سامسونگ فناوری تلگرام اپل آیفون وزیر ارتباطات ناسا
خواب چاقی پیاده روی پزشک چای دیابت