جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

پوستی سالم داشته باشیم


بـیشتـر خانـم ها فقـط وقتی زحمت رسیدگی به پوستشان را به خود میــدهند که دیگر خیلی دیر شده است.وقتی چین و چروکها را روی پوستتان مـشاهـده کـردیـد، دیـگـر نمـی توانید از بالا رفتن سنتان جلوگیـــری کنید. بایـد مراقبت از پوستتان را از نـوجوانی آغـاز کنـد. از هـمـیـن امـروز شـروع کـنیـد و وقتی عادت کردید که هر روز به پوستتان رسیدگی کنید، کم کم بسیار سالم تر و شاداب تر به نظر خواهید آمد.

قدم اول — پاک سازی :
پاک سازی و زدودن آلودگی ها و آرایش از روی پوست بسیار ضروری است. باید روزی دو مرتبه با ماده پاک کننده خوب و ملایم پوستان را تمییز کنید. این پاک کننده نباید طوری باشد که تمام چربی های طبیعی پوست را هم از بین ببرد و باید به سهولت شستشو شود. همیشه نوع پوستتان را هنگام انتخاب شیر پاک کن مورد توجه قرار دهید. شیر پاک کن خوب پوستتان را طوری تمییز خواهد کرد که اثری از نا پاکی ها در آن باقی نماند. از شستشوی پوست صورت با صابون جداً خودداری کنید. این به این خاطر است که پوست اسیدی است، اما صابون خاصیت قلیایی دارد. شیر پاک کن هایی که خاصیت چربی دارند برای هر نوع پوست مناسب اند. پاک کننده هایی که حالت کرم دارند برای پوست های خشک بسیار مناسب است. شیر پاک کن را روی پوست صورتتان بمالید و بگذارید چند لحظه همانطور بماند تا آلودگی ها را کاملاً از بین ببرد. بعد به آرامی با دستمال آن را پاک کرده و بعد با آب شستشو دهید.

قدم دوم – تقویت کردن :
استفاده از تقویت کننده ها پوستتان را خنک و مرطوب کرده و باعث تازه شدن و تقویت آن می شود. تقویت کننده ها باعث از بین بردن باقیمانده های آلودگی، آرایش و چربی که شیر پاک کن نتوانسته پاک کند می شود. بهتر است از تقویت کننده ای استفاده کنید که فاقد الکل باشد چون ممکن است الکل باعث خشک شدن پوستتان شود.

قدم سوم – لایه برداری :
لایه برداری کمک می کند که پوستتان شفافیت بیشتری پیدا کند و شما را از شر خالهایی که باعث شده زشت تر به نظر برسید خلاص کند. لایه برداری سلول های مرده را که روی پوستتان جمع شده است را پاک می کند. دقت کنید که این ماده لایه بردارطوری نباشد که به پوست جدید هم صدمه بزند. این وسیله لایه بردار می تواند یک دستمال مخصوص صورت یا نوع پیشرفته آن انواع سرمهای حاوی AHA باشد.

قدم چهارم – مرطوب کردن :
همانطور که قسمت های دیگر بدن به آب نیازدارند، پوستتان هم همینطور است. در روز باید برای پوستتان از مرطوب کننده هایی که خاصیت ضد آفتاب هم دارند استفاده کنید و هنگام شب استفاده از مرطوب کننده ای قوی تر کمک می کند که پوستتان توازن خود را حفظ کند و هنگام خواب پوستتان را به حالت نرمال برگرداند. هیچ قانونی نمی گوید که شما باید همه پوستتان را با مرطوب کننده بپوشانید، ممکن است فقط لازم باشد کمی دور چشم و روی گونه ها را مرطوب کنید. در انتخاب مرطوب کننده باید بسیار دقت کنید تا حتماً با نوع پوستتان هماهنگی داشته بشد. همیشه قبل از استفاده از مرطوب کننده پوستتان را با آب شستشو دهید.
منبع : پورتال مردمان


همچنین مشاهده کنید