جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا


حقایقی در مورد بیمه مشاغل کوچک در برابر خطرات


مشاغل كوچك سالانه صدها دلار از میلیون‌ها دلار را به جیب بیمه می‌فرستد اما هنوز بیمه نامه‌ها یشان به طور كامل خطرات جدی را پوشش نمی‌دهد. كنترل خطرات یكی از اصلی‌ترین آیتم‌ها، برای ادامه مشاغل كوچك است كه هنوز صاحبان و كارفرمایان مشاغل كوچك نسبت به آن بی‌توجه هستند و می‌گویند هنوز وقت برای این كار دست نداده است. هر شغلی روزانه با خطرات زیادی روبه روست و مشاغل كوچك بیشترین برخورد را با خطرات دارند. ورشكستگی كارگذار، ورشكستگی اكثر طلبكاران ، تغییر در نرخ ارز، دزدی كاركنان، ویروسی شدن كامپیوتر. بد بیاری زمانی است كه هنگام وقوع حادثه، هزینه‌ای كه بیمه برای شغل‌های كوچك پرداخت می‌كند از آنچه شما برای ادامه كار نیاز دارید ، كمتر است . در ۱۰ تا ۲۰ سال اخیر، از هر پنج شغل یك شغل ، دزدی‌های كلان و آتش سوزی را تجربه كرده است. كارفرمایان مشاغل كوچك بر روی لبه پرتگاه به راهشان ادامه‌ می‌دهند و هیچ منابع كمكی برای رویایی با این مسئله مهم ندارند. بنابراین در برابر بلایا و دیگر حوادث ناگوار بسیار آسیب پذیر هستند. بیمه مشاغل كوچك هزینه بیمه مشخص و كاملی را دریافت می‌كند اما عملا تمام رویدادها و پیشامدهای ناگوار را پوشش نمی‌دهد. از اطلاعات كامپیوتری كپی برداریدو برای مثال : فرض كنید تمام كارهایتان خوب پیش می‌رود . اما یك روز ناگهان دیسكتتان می‌شكند. وقتی به سیستم مراجعه می‌كنید تا دوباره اطلاعات را ذخیره كنید، در می‌یابید كه سیستم به اندازه كافی اطلاعات اخیر را كپی نكرده است و شما ایمیل‌ها و دیگر اطلاعات مهم را از دست داده‌اید و یا اینكه فایل‌هایی كه اطلاعات را در آن كپی كرده‌اید ، از بین رفته است. این نوع رویدادها اینقدر غیر عادی و غیر ممكن است كه حتی نمی‌توانید تصورش را بكنید. كامپیوترهای مشاغل بزرگ عمدتا از نقصان سخت افزاری و یا حمله‌های ویروسی در امان‌اند اما كامپیوترهای مشاغل كوچك بسیار آسیب پذیر هستند. سازمان‌های IT تخصصی از آنها حمایت نمی‌كند . اغلب وابسته به مجموعه‌های متنوع كامپیوتر هستند و كاركنان هم به طور كامل نمی‌فهمند چگونه از آنها استفاده كنند. یا بیمه شغل كوچكتان، شما را در برابر مسائل فوق تحت پوشش قرار می‌دهد؟ به دنبال اشتباه یكی از كاركنان در حین كوپی كردن، شغلتان به طور كلی نابود شود، از دست دادن سازمان دهنده شخصی خودتان و گم كردن سررسید كارتان به مدت ۶ هفته . آیا بخاطر گم كردن سفارشات، لیست نامه‌ها و صورت حساب‌ها، از دست دادن وقت، شرمندگی در برابر مشتری و سرانجام هرج و مرج در محل كار، بیمه مسئولیتی تقبل می‌كند. برخی تحقیقات بیان می‌كند ۷۰ % از مشاغل كوچك هنگامیكه اطلاعات مهم خود را از دست می‌دهند، سایت‌های بیمه‌شان بدین گونه است كه به ندرت هزینه‌‌ای را ، چه مستقیم ، به خاطر این مسئله می‌پردازند. ممكن است در خیابان CD نرم افزار، كه تمام اطلاعات روی آن كپی شده است، دزیده شود. این اتفاق خیلی راحت رخی می‌دهد. اما من همه این اطلاعات را بر روی CD-ROM دستگاه دارم. با دزیده شدن CD، حساب‌های تعداد زیادی از دوستانم را از دست داده‌ام (شاید حساب‌های ماه‌ها و سال‌ها) اما با داشتن CD-ROM دیگر هیچ نگرانی ندارم. ممكن است سیستم ؟ گسترده و كاملی در محل كارت داشته باشی، اما ممكن است بعد از یك ورشكستگی بزرگ، تمام اطلاعات كپی شده به روز شود و یا حتی ممكن است CD اطلاعات دزیده شود یا حتی بعد از یك آتش سوزی، تمام دستگاه‌ها و اطلاعات كوپی شده از بین برود. آیا برای رویدادهای بیشتر آمادگی دارید؟ آیا شما به اندازه كافی در برابر این مسائل بیمه هستید:
۱- از دست دادن كاربروب به مدت یك هفته
۲- آسیب‌هایی كه از طریق تماس‌های اینترنتی خارجی بوجود می‌آید.
۳- سیستم ایمیلیتان برای چند روز كار نمی‌كند
۴- صفحه تقسیم برقتان از كار افتاده است. می‌دانید چگونه مدیریت را در دست بگیرید؟ حقیقت آن است كه سایت بیمه مشاغل كوچك به طور كامل هیچ از یك موارد ذكر شده به طور كامل تحت پوشش قرار نمی‌دهد و حتی اگر یكی از موارد فوق رخ دهد، مشاغل كوچك توانایی فراهم آوردن مبالغ اضافی را ندارند، زیرا ریسك‌های فراوانی وجود دارد و هزینه آسیب بسیار هنگفت است. نمونهن دیگر آن است كه وقت زیادی لازم است كه بتوانیم با یك مورد قانونی به داد و ستد بپردازیم- شاید یك ادعا برای اخراج سازی غیر منصفانه یا ادعایی از طرف یك مشتری ناراضی- دوباره داستانی تكراری ، ممكن است بیمه مشاغل كوچك هزینه‌های قانونی مستقیم را تقبل كند اما تكلیف دیگر هزینه‌ها چه می‌شود . هزینه‌هایی كه مشاغل كوچك مجبورند تقبل كنند و شاید هفته‌های متمادی این هزینه‌ها تكرار شود. یا خساراتی كه مشاغل كوچك مجبورند به خاطر اتهامات دادگاهی وارده، بپردازند .ذكر این نكته ضروریست كه بر خلاف برنده شدن در این قضایا، باز هم مجبورند این خسارت را تقبل كنند. این لیست بالا بلند همچنان ادامه دارد. اگر كارفرمایی به خاطر تماس با هیئت منصفه دادگاه مجبور باشد هفته‌ها یا ماه‌ها بیرون از شركت به سر ببرد یا اگر یكی از سه یا چهار فرد مهم تیم به مدت طولانی بیمار شود، مشاغل كوچك لنگ می‌مانند. و در نهایت می‌رسیم به سلامتی خود شما : بیمه زندگی یك مسئله و بیمه مشاغل كوچك مسئله‌ای دیگر است. اما واقعیت وجود بیماری‌های جدی اغلب رویدادی مهم برای رشد و نمو محسوب می‌شود. برآورد خطرات ، امری مهم می‌باشد . یك دور به دور دفتر كارتان بزنید و تمام قوانین مشاغل كوچك را بخاطر آورید. زمان‌هایی را به خاطر آورید كه هر چیزی می‌تواند بد از آب در بیاید، اما در بدترین شرایط می‌توان آن را به بهترین نحو انجام داد و به پایان رساند. از شغلتان حمایت كنید: برنامه ریزی كنید كه چگونه می‌توانید آینده شغلیتان را در برابر این خطرات حفظ كنند. خطراتی كه اگر بخواهید شغلتان را در برابر آنها بیمه كنید، مجبور به پرداخت هزینه‌ای هنفگت هستید. دائما از اطلاعاتتان كپی تهیه كنید، كپی‌هایتان را در جایی مطمئن نگهداری كنید، سرمایه خود را در تكنولوژی‌های مختلف در گردش بگذارید، همه چیز را مرتب نگه دارید ، اگر بدترین چیزها را تصور كنید، همیشه واقعیت‌های زندگی چیزهای زیبا و خوشحالی كننده‌ای برای شما به ارمغان می‌آورد. هر كاری كه انجام می‌دهید، مطئمن باشید كه سیاست بیمه شغل كوچكتان مناسب است. این بیمه تمام خطرات عمده را تحت پوشش قرار می‌دهد. برد این پوشش باید بردی معقول باشد.
فهرستی از خطرات مشاغل كوچك
- طرح‌های احتمالی برای هر رویدادی . فرض كنید جلسه مهمی با یكی از مشتریان كله گنده داشته‌اید و حضور قدرتمندی را به نمایش گذاشته‌‌اید اما با وجود این تفاسیر اگر پروژه خوب كار نكند چه می‌شود؟
- به كیفیت كنترل توجه كنید- خطرات مرافعه‌های دادگاهی را به حداقل برسانید.
- به طور جدی مراقب سلامتی و ایمنی خود باشید چرا كه آیندتان بدان وابسته است.
- هنگامیكه علیه كارمند دست به اقدام قانونی حساب شده‌ای می‌زنید یا هنگامیكه می‌خواهید وجود فردی را زاید تلقی كنید، مطمئن باشید كه تمام جنبه‌ها را در نظر گرفته‌اید و تمام راه‌ها و چاه‌ها را آموخته‌اید.
- دزدگیر مناسبی وصل كنید و سفارشات تلفنی را آن طور كه روند كاریتان است، دریافت كنید
- امكانات ضد حریق مهیا كنید و ایمنی همیشگی را در محیط كارتان تضمین كنید.
- كپی اطلاعات مهم را به طور چرخشی هر روز در دستگاه‌های مختلف ذخیره كنید و همه اطلاعات را تنها در محیط كارتان نگه ندارید.
- به توافقات قرض دهنده توجه كنید، كه طبق قرار امضاء شده یا صورتحساب‌های نوشته شده ، پول نقد باید در جریان باشد.
- به فاكتورهای توافق توجه كنید ، جائیكه شما بر اساس صورت حسابتان پولی را به بیمه پرداخت می‌كنید آنها موظف به تقبل بعضی خطرات هستند و در صورت عدم وقوع هیچ حادثه‌ای ، پول دریافت شده، مسترد نمی‌شود
- مطمئن شوید كه بیمه مشاغل كوچك مناسبی دارید و هنگام خواندن بندهای قرارداد به تمام استثناها هم توجه كرده‌اید.
خطرات مشاغل كوچك را كاهش دهید
- همه فعالیت‌ها رات همه با هم حذف كنید.
- آنچه باری كاهش خطرات انجام می‌دهید،تغییر دهید.
- سرمایه گذاریهایتان را محدود كنید.
- برنامه‌های احتمالی را طرح ریزی كنید.
- بطور فعالانه‌ای مدیریت را دست گیرید تا خسارتا به حداقل خود برسد.
سیاست های بیمه مشاغل كوچك
- اكثر مشاغل نیازمند سیاست‌های متنوع یا انواع پوشش‌ها هستند.
- بیمه خسارت‌های كارگران یا مسئولیت‌های كارفرمایان .
- بیمه خودكار
- بیمه متعلقات بازرگانی
- بیمه خرابی تجهیزات و توافقات خدماتی
- بیمه مسئولیت‌های بازرگانی عمومی (مسئولیت كلی)
- بیمه مسئولیت‌های تخصصی
- بیمه جرم و جنایت (دزدی ، حریق عمومی، سوء نیت‌های شخصی)
- بیمه وقفه در كار

مرجع: روزنامه تفاهم
منبع : مركز توسعه كارآفرینی


همچنین مشاهده کنید