شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

۵۸ بازی حاصل ۳۷ سال نبرد سرخ و آبی


۵۸ بازی حاصل ۳۷ سال نبرد سرخ و آبی
بار دیگر شاهد نبرد سنتی سرخابی‌های فوتبال ایران یعنی پرسپولیس و استقلال در دهمین هفته از پنجمین دوره لیگ برتر ایران هستیم؛ دیداری كه همواره در فوتبال ما پر سر و صدا و پر حاشیه بوده است، اگر چه به نظر می‌رسد غروب قطب‌های فوتبال ما و ظهور قطب‌های تازه از این حساسیت كه نزد هواداران پر شمار دو تیم وجود دارد بكاهد تا بلكه برای یك بار هم كه شده در سالیان اخیر شاهد یك بازی كاملا منطقی و به دور از احساس باشیم.نبرد این هفته سرخ و آبی‌ها پنجاه و نهمین بازی این دو تیم از فرودین سال ۱۳۴۷ است، یعنی سی و هفت سال پیش. بنابراین دربی ۵۹ در سی و هفت سالگی نبرد این دو تیم شاید بتواند هواداران فوتبال را راضی كند، اما برای آنهایی كه علاقمند به بهره‌مندی از آمار ۵۸ دیدار قبلی این دو تیم هستند به نتایج این رقابت ها خواهیم پرداخت تا كاملا با وضعیت دو تیم در ۵۸ دیدار قبلی آشنا شوند.
۱- استقلال(تاج) صفر- پرسپولیس صفر
اولین دیدار دو تیم استقلال و پرسپولیس ۱۶ فروردین سال ۱۳۴۷ در ورزشگاه شهید شیرودی برگزار شد. این بازی دوستانه بود و قضاوت آن را عبدالرضا موزون به عهده داشت. مربی استقلال علی دانایی فرد و مربی پرسپولیس پرویز دهداری بود.
۲- استقلال صفر- پرسپولیس صفر
دومین بازی در تاریخ ۲۰ دی ۱۳۴۷ برگزار شد كه این بازی انتخابی جام باشگاه های آسیا بود. قضاوت این بازی به عهده بهادر خان پاكستانی بود.
۳- استقلال ۳- پرسپولیس یك
سومین دربی سرخابی‌ها در تاریخ ۳۱ مرداد ۱۳۴۷ از رقابت های فوتبال قهرمانی باشگاههای تهران بود كه قاضی آن ابوالقاسم حاج ابوالحسن بود. این بازی را استقلال ۳ بر یك و با گل‌های احمدی منشی زاده(۸) علی جباری (۴۴)و كارو حق وردیان (۸۸) در مقابل تك گل گنجاپور (۷۲) به سود خود به پایان برد.
۴- استقلال -۳ پرسپولیس صفر(حكم كمیته انضباطی)
چهارمین بازی این دو تیم در تاریخ ۷ بهمن ۱۳۴۷ از سری پیكارهای باشگاه های تهران برگزار شد و در آن استقلال با گل دقیقه ۹ غلامحسین مظلومی از پرسپولیس پیش بود كه در ادامه بازیكنان پرسپولیس به رای داور بازی، حاج ابوالحسن معترض شدند و زمین را ترك كردند تا بازی نیمه تمام باقی بماند، اما پس از آن كمیته انضباطی فدراسیون فوتبال بازی را ۳ بر صفر به سود استقلال اعلام كرد.
۵- استقلال ۳- پرسپولیس ۲
بازی پنجم این دو تیم سوم مهر ماه ۱۳۴۹ برگزار شد كه دیداری دوستانه بود و قضاوت آن را ارتوگرول ولمك اهل تركیه به عهده داشت.این بازی پرهیجان با گل‌های دقایق ۷ علی پروین و ۲۳ حسین كلانی دو بر صفر به سود پرسپولیس بود كه استقلالی‌ها در دقایق پایانی طوفانی به پا كردند و ۳ بار توسط جواد قراب (۷۳) كارو حق وردیان (۸۷) و عباسی مژدهی (۸۸) دروازه پرسپولیس را باز كردند تا از شكست به پیروزی ۲ بر ۳ برسند.
۶- استقلال ۳- پرسپولیس صفر
بازی ششم سرخابی‌ها ۲۷ دی ۱۳۴۹ از رقابت های لیگ منطقه‌ای با قضاوت ارشد برازنده برگزار شد. حسین كلانی برای پرسپولیس و عباس مژدهی برای استقلال گل زدند، اما در ادامه پرسپولیس‌ معترض شد و زمین را ترك كرد تا در نهایت این بازی ۰-۳ به سود استقلال اعلام شود.
۷- استقلال یك- پرسپولیس یك
هفتمین بازی دو تیم در مسابقات فوتبال قهرمانی باشگاه های تهران و در ۲۸ خرداد ۱۳۵۰ و به قضاوت بهرام اف(شوروی سابق) برگزار شد كه حاصل آن تساوی یك بر یك بود. غلامحسین مظلومی (۳۰) برای استقلال و صفر ایرانپاك (۹۰) برای پرسپولیس گل زدند.
۸- استقلال یك- پرسپولیس ۴
پرسپولیس اولین پیروزی خود را مقابل استقلال در هشتمین بازی به دست آورد. این بازی را داود حیدری قضاوت كرد و مربوط به لیگ منطقه‌ای بود كه در تاریخ ۱۵ بهمن ۱۳۵۰ برگزار شد. حسین كلانی (۴۶ و ۹۰)، صفر ایرانپاك (۵۶) و محمود خوردبین (۷۵) زننده گل‌های پرسپولیس بودند و تك گل استقلال در دقیقه ۷۵ توسط علی جباری به ثمر رسید.
۹- استقلال صفر- پرسپولیس ۲
نهمین بازی دو تیم روز سوم فرودین سال ۱۳۵۱ از سری رقابت های لیگ منطقه ای و به قضاوت پاپا واسیلی از یونان برگزار شد كه پرسپولیس با گل های صفر ایرانپاك (۵۰) و حسین كلانی (۸۹) به پیروزی رسید.
۱۰- استقلال ۲- پرسپولیس صفر
دهمین دیدار سرخ و آبی ۱۱ اسفند ۱۳۵۱ در رقابت های قهرمانی باشگاههای تهران برگزار شد كه استقلال با قضاوت داود نصیری با دو گل علی جباری (۴۰ و ۸۷) به پیروزی رسید.
۱۱- استقلال یك- پرسپولیس صفر
دیدار بعدی دو تیم ۲۵ خرداد ۱۳۵۲ در جام اتحاد و با قضاوت داود حیدری برگزار شد كه استقلال با تك گل محمد رضا عادلخانی (۳) به برتری دست یافت.
۱۲- استقلال صفر- پرسپولیس ۶
در دوازدهمین بازی پرسپولیس و استقلال كه به قضاوت تپری چیانو رومانیایی و در تاریخ ۱۶ شهریور ۱۳۵۲ برگزار شد، یك پیروزی تاریخی و تاكنون جاودانه برای پرسپولیسی‌ها به ثبت رسید. این بازی را پرسپولیس ۶ بر صفر و با گل‌های هایون بهزادی (۵۰، ۸۶، ۹۰) حسین كلانی (۳۲) و دو گل ایرج سلیمانی (۴۵ و ۵۶) به سود خود به پایان برد. این بازی در نخستین دوره لیگ تخت جمشید سابق بود.
۱۳- استقلال یك- پرسپولیس یك
در تاریخ ۱۸ آذر ۱۳۵۲ دو تیم برای سیزدهمین بار و در لیگ تخت جمشید به قضاوت رودلف شودر سوئیسی به مصاف هم رفتند كه تساوی ۱-۱ خود همایون بهزادی ۴۶ برای پرسپولیس و علی جباری ۷۰ برای استقلال گل زدند.
۱۴- استقلال یك پرسپولیس صفر
چهاردهمین بازی سنتی ۴ خرداد ۱۳۵۳ در لیگ تخت جمشید و به قضاوت رودلف شودر سوئیسی انجام شد كه استقلال با گل دقیقه ۸۸ حسن روشن به پیروزی رسید.
۱۵- استقلال یك- پرسپولیس ۲
۲۷ آذر ۱۳۵۳ دو تیم در لیگ تخت جمشید و به قضاوت محسن زمانی پانزدهمین دیدار خود را برگزار كردند كه پرسپولیس با گل‌های صفر ایرانپاك (۵۰) و اسماعیل حاج رحیمی پور (۶۵) و در مقابل تك گل استقلال كه غلامحسین مظلومی (۶۰) به ثمر رساند، ۲ بر یك به پیروزی دست یافت.
۱۶- استقلال ۳- پرسپولیس یك
شانزدهمین دیدار در لیگ تخت جمشید و در تاریخ ۵ اردیبهشت ۱۳۵۴ به قضاوت هاشم حلیم (هندوستان) برگزار شد كه به پیروزی ۳ بر یك استقلال انجامید. غلامحسین مظلومی (۱۳ و ۶۴) و مسعود مژدهی (۴۷) زننده سه گل استقلال و صفر ایرانپاك (۵۵) زننده تك گل پرسپولیس بود.
۱۷- استقلال صفر- پرسپولیس ۲
۲۵ مهر ماه ۱۳۵۴ پیت آندرسون مجارستانی در لیگ تخت جمشید قاضی هفدهمین دیدار بود كه ۲ بر صفر و با گل های جهانگیر فتاحی (۲۰) و اسماعیل حاجی رحیمی (۳۶) به سود پرسپولیس به پایان رسید.
۱۸- استقلال یك- پرسپولیس یك
۲۷ اسفند ۱۳۵۴ هجدهمین دیدار سرخ و آبی لیگ تخت جمشید و به قضاوت محمد صالحی برگزار شد كه حاصل آن تساوی یك بر یك بود. مسعود مژدهی (۲۰) برای استقلال و محمد خوردبین (۸۵) برای پرسپولیس گل زدند.
۱۹- استقلال یك- پرسپولیس یك
۲ مهر ماه ۱۳۵۵ جك تیلور انگلیس در لیگ تخت جمشید قضاوت بازی نوزدهم را بر عهده داشت كه در نهایت با گل های هادی نراقی (۲۴) از استقلال و علی پروین (۳۹) از پرسپولیس یك بر یك خاتمه یافت.
۲۰- استقلال ۳- پرسپولیس صفر
شوایلر آلمانی در لیگ تخت جمشید قضاوت دیدار بیستم استقلال و پرسپولیس را بر عهده داشت كه در نهایت و در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ۱۳۵۶ سه بر صفر و با گل های محرم عاشری (۴۵)، حسن روشن (۸۳) و سعید مراغه چیان (۸۸) به سود استقلال به پایان رسید.
۲۱- استقلال یك- پرسپولیس ۲
۱۸ آذر ۱۳۵۶ و در لیگ تخت جمشید پرسپولیس با گل های صفر ایرانپاك (۱۲ و ۳۵) و تك گل حسن روشن ۲ بر یك از سد استقلال گذشت. آدلف پوركاپ آلمانی قاضی این میدان بود.
۲۲- استقلال یك پرسپولیس صفر
بیست و دومین دیدار سنتی در تاریخ ۲۵ آبان ۱۳۵۸ در پیكارهای بزرگداشت یاد مرحوم علی دانایی فرد برگزار شد كه با تك گل غلامرضا فتح آبادی (۴۳) به سود استقلال به پایان رسید. هروس باغومیان این بازی را قضاوت كرد. این اولین بازی دو تیم بعد از انقلاب شكوهمند اسلامی بود.
۲۳- استقلال صفر- پرسپولیس صفر
محمد صالحی قاضی بیست و سومین بازی دو تیم بود كه به مناسبت خداحافظی صفر ایرانپاك، گلزن پرسپولیس صورت گرفت كه حاصل آن تساوی بدون گل بود. این بازی ۱۳ تیر ماه ۱۳۵۹ برگزار شد.
۲۴ - استقلال صفر- پرسپولیس صفر
۱۶ مهر ماه ۱۳۶۰ در رقابت های قهرمانی باشگاه های تهران محمد صالحی قاضی بیست و چهارمین دیدار سنتی بود كه گلی در بر نداشت.
۲۵- استقلال یك- پرسپولس یك
در مسابقات قهرمانی باشگاه های تهران و در روز هفدهم دی ۱۳۶۱ دو تیم با قضاوت محمد صالحی به میدان رفتند كه این بازی یك بر یك خاتمه یافت. غلامرضا فتح آبادی (۹) برای پرسپولیس و بهتاش فریبا (۸۷) برای استقلال گل زدند.
۲۶- استقلال یك- پرسپولیس صفر
در تاریخ ۱۵ مهر ۱۳۶۲ و در مسابقات قهرمانی باشگاه های تهران تیم استقلال با گل دقیقه ۶۰ پرویز مظلومی رقیب سنتی خود را شكست داد. حمید خوشخوان این بازی را قضاوت كرد.
۲۷- استقلال صفر- پرسپولیس ۳
در مسابقات قهرمانی باشگاه های تهران و در تاریخ ۲۵ خرداد ۱۳۵۶ منوچهر نظری قاضی بیست و هفتمین بازی این دو تیم بود كه پرسپولیس در پایان با گل های شاهرخ بیانی (۱۲ پنالتی و ۵۲) و ناصر محمد خانی (۶۰) سه بر صفر بازی را به سود خود پایان داد.
۲۸- استقلال صفر- پرسپولیس صفر
در پیكارهای قهرمانی باشگاه های تهران بهمن بهلولی قاضی بیست و هشتمین دیدار دو تیم بود كه به تساوی بدون گل انجامید. این بازی ۱۷ فروردین ۱۳۶۶ برگزار شد.
۲۹- استقلال یك- پرسپولیس یك
۱۸ شهریور ۱۳۶۷ محمد صالحی داور دیدار بیست و نهم سرخابی‌ها در رقابت های قهرمانی باشگاه های تهران بود كه یك بر یك و با گل های فرشاد پیوس (۴۶) برای پرسپولیس و جعفر مختاری فر (۶۰) برای استقلال مساوی خاتمه یافت.
۳۰- استقلال صفر- پرسپولیس صفر
با ضربات پنالتی ۲ بر ۴ به سود پرسپولیس
۱۹ اسفند ۱۳۶۷ در رقابت های جام حذفی باشگاه های ایران هادی دزفولی قاضی سی‌مین بازی دو تیم بود كه حاصل آن تساوی بدون گل پس از ۱۲۰ دقیقه بود، اما در ضربات پنالتی پرسپولیس ۲بر ۴ به پیروزی رسید. گل‌های پرسپولیس را محرمی، كرمانی مقدم، یوسفی و عاشوری به ثمر رساندند و ضربات استقلالی‌ها توس حسن زاده و مختاری فر به گل تبدیل شد. امیر قلعه نوعی سرمربی فعلی استقلال یك ضربه پنالتی را هدر داد.۳۱- استقلال صفر- پرسپولس یك
در رقابت های قهرمانی باشگاه های تهران حمید خوشخوان در تاریخ ۱۷ آذر ۱۳۶۳ داور سی و یكمین بازی دو تیم بود كه در نهایت با گل دقیقه ۱۸ رضا عابدیان به سود پرسپولیس خاتمه یافت.
۳۲- استقلال ۲- پرسپولیس یك
در دیدار نهای جام باشگاهی ایران تحت نام لیگ قدس دو تیم برای سی و دومین بار به مصاف هم رفتند كه در این بازی استقلال ۲ بر یك و با گل های سرخاب (۴۶) و مرفاوی (۷۲) و تگ گل نادر میراحمدیان (۱۲) پرسپولیس را شكست داد. این بازی ۴ خرداد ۱۳۶۹ انجام شد.
۳۳- استقلال یك- پرسپولیس یك
هادی دزفولی در تاریخ ۲۸ دی ۱۳۶۹ داور سی و سومین بازی سرخ و آبی در پیكارهای قهرمانی باشگاه های تهران بود كه به تساوی یك بر یك انجامید. شاهرخ بیانی (۶۲ پنالتی) برای استقلال و فرشاد پیوس (۷۵) برای پرسپولیس گل زدند.
۳۴- استقلال صفر- پرسپولیس صفر
محسن زمانی در تاریخ ۴ بهمن ۱۳۷۰ در رقابت های قهرمانی باشگاه های تهران داور دیدار سی و چهارم بود كه بدون گل مساوی خاتمه یافت.
۳۵- استقلال ۲- پرسپولیس صفر
۱۵ اسفند ۱۳۷۰ در لیگ آزادگان احمد ابهران قاضی سی و پنجمین بازی سرخ و آبی بود كه این بار ۲ بر صفر و با گل های صمد مرفاوی (۸) و صادق ورمزیار (۱۵) به سود استقلال به پایان رسید.
۳۶- استقلال یك- پرسپولیس صفر
۸ خرداد ۱۳۷۱ در پیكارهای لیگ آزادگان مهدی اخوان بازی سی و ششم استقلال و پرسپولیس را سوت زد. این بازی با گل‌های صمد مرفاوی به سود استقلال خاتمه یافت.
۳۷- استقلال صفر- پرسپولیس صفر
بازی سی و هفتم سرخ و آبی در رقابت های جام برتر فوتبال تهران و با قضاوت حسین خوشخوان برگزار شد كه به تساوی بدون گل انجامید. این بازی ۱۱ دی ماه ۱۳۷۱ انجام شد.
۳۸- استقلال ۳- پرسپولیس صفر
۳۰ دی ۱۳۷۳ احمد ابهران داور دیدار سی و هشتم دو تیم در مرحله نیمه نهایی لیگ آزادگان بود كه نیمه تمام باقی ماند، اما در نهایت كمیته انضباطی فدراسیون فوتبال نتیجه این بازی را كه با یورش تماشاگران به داخل میدان نیمه كاره مانده بود ۳ بر صفر به سود استقلال اعلام كرد، در حالیكه بازی ۲-۲ در حال جریان بود. گل های این بازی را فرشاد پیوس (۵۱ پنالتی) و بهزاد داداش زاده (۵۶) برای پرسپولیس و صادق ورمزیار (۷۹ پنالتی) و ادموند اختر (۸۷) برای استقلال به ثمر رساندند.
۳۹- استقلال صفر- پرسپولیس صفر
۱۷ بهمن ۱۳۷۳ مهدی اخوان در لیگ آزادگان قاضی سی و نهمین بازی دو تیم بود كه گلی در برنداشت.
۴۰- استقلال ۳- پرسپولیس یك
۶ مرداد ۱۳۷۴در لیگ آزادگان و با قضاوت ساندر پل مجارستانی دو تیم برای چهلمین بار به مصاف یكدیگر رفتند كه این بار استقلال با گل های ادموند اختیر (۷) صادق ورمزیار (۱۶ پنالتی) و محمد تقوی (۳۶) در مقابل تك گل مرتضی كرمانی مقدم (۴۹) به پیروزی رسید.
۴۱ - استقلال صفر- پرسپولیس صفر
در تاریخ ۸ دی ۱۳۷۴ در لیگ آزادگان معان كیالی اهل سوریه چهل و یكمین بازی پرسپولیس و استقلال را قضاوت كرد كه بدون گل خاتمه یافت.
۴۲- استقلال صفر- پرسپولیس یك
جمال الشریف داور سرشناس سوری در روز ۲۷ مهر ۱۳۷۵ در لیگ آزادگان بازی دو تیم را قضاوت كرد كه با تنها گل ادموند بزیك (۸۷) به سود پرسپولیس پایان پذیرفت.
۴۳- استقلال صفر- پرسپولیس ۳
جمال الشریف سوری در روز ۲۰ تیر ۱۳۷۶ برای دومین بار متوالی قاضی دیدار سنتی پرسپولیس و استقلال بود كه در آن پرسپولیس با گل های ادموند بزیك (۳۰)، مهدی مهدوی كیا (۷۱) و بهنام طاهرزاده (۸۷) موفق به شكست استقلال شد.
۴۴- استقلال صفر- پرسپولیس یك
محمود الرفاعی اهل سوریه در روز ۲۲ آبان ۷۷ داور دیدار دو تیم در لیگ آزادگان بود كه با تك گل مهدی هاشمی نسب (۴۵) به سود پرسپولیس خاتمه یافت.
۴۵ - استقلال یك- پرسپولیس یك
بازی چهل و پنجم سرخ و آبی در تاریخ ۲۰ فروردین ۱۳۷۸ در لیگ آزادگان و با قضاوت عبدالرحمن الزید (عربستان) برگزار شد كه حاصلی جز تساوی یك بر یك نداشت. مهدی هاشمی نسب (۳) برای استقلال و فرد ملكیان (۴۳) برای استقلال گل زدند.
۴۶- استقلال یك- پرسولیس ۲
۲۰ تیر ماه ۱۳۷۸ چهل و ششمین بازی دو تیم به قضاوت محمد كوسا از سوریه در فینال جام باشگاه‌های ایران انجام شد كه به پیروزی پرسپولیس ختم شد. مهدی هاشمی‌نسب (۱۲ پنالتی) و افشین پیروانی (۸۵) برای پرسپولیس و سهراب بختیارزاده (۵۰) برای استقلال گل زدند.
۴۷- استقلال صفر- پرسپولیس صفر
عبدالمهنامی عربستانی در تاریخ ۲ مهر ماه ۱۳۷۸ بازی چهل و هفتم پرسپولیس استقلال را در لیگ آزادگان قضاوت كرد كه گلی در بر نداشت.
۴۸- استقلال صفر- پرسپولیس ۲
دیدار چهل و هشتم تیم‌های پرسپولیس و استقلال در تاریخ ۸ اسفند ۱۳۷۸ با قضاوت ماركوس مرك از آلمان همراه بود كه با گل های مهدی هاشمی نسب (۷) و پایان رافت (۸۰) دو بر صفر به سود پرسپولیس خاتمه یافت.
۴۹- استقلال ۲- پرسپولیس ۲
۹ دی ماه ۱۳۷۹ كیم یونگ جو از كره جنوبی قضاوت دیدار چهل و نهم پرسپولیس و استقلال را برعهده داشت كه ۲-۲ خاتمه یافت.
بهروز رهبری‌فرد (۵۸ پنالتی) و علی كریمی (۸۹) برای پرسپولیس و محمد نوازی (۶۷) و مهدی هاشمی نسب (۸۵) برای استقلال گلزنی كردند
۵۰- استقلال یك- پرسپولیس صفر
در روز ۷ اسفند ۱۳۷۰۹ و در لیگ آزادگ ان پاسكوال رودو مونتی از ایتالیا پنجاهمین دربی سنتی را سوت زد كه در پایان با نتیجه یك بر صفر و با گل دقیقه ۷۴ علیرضا اكبرپور به سود استقلال خاتمه یافت.
۵۱- استقلال یك- پرسپولیس یك
پاسكول رودو مونتی از ایتالیا دومین دربی متوالی سرخابی‌ها را در اولین دوره لیگ برتر ایران در تاریخ ۲۸ دی ماه ۱۳۸۰ قضاوت كرد كه حاصلی جز تساوی یك بر یك نداشت. رضا جباری (۲۵) برای پرسپولیس و محمد نوازی (۳۸ پنالتی) برای استقلال گل زدند.
۵۲- استقلال صفر- پرسپولیس صفر
۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۱ و در لیگ برتر ایران پائلو گومز كاستا، داور پرتغالی قاضی پنجاه و دومین دربی سرخ و آبی بود كه بدون گل به پایان رسید.
‌۵۳- استقلال یك- پرسپولیس یك
۲۰ دی ۱۳۸۱ روبرتو روزتی داور ایتالیایی قضاوت بازی پنجاه و سوم دو تیم را برعهده داشت كه یك بر یك مساوی خاتمه یافت. علی سامره (۱) برای استقلال و علی انصاریان (۷۰ پنالتی) برای پرسپولیس گل زدند.
۵۴ - استقلال یك- پرسپولیس ۲
ولادمیر رنیاك اسلواكی داور دربی پنجاه و چهارم دو تیم تهرانی در لیگ برتر بود. این بازی ۲۳ خرداد ۱۳۸۲ انجام شد كه پرسپولیس ۲ بر یك به پیروزی رسید. یحیی گل محمدی (۱۲) و بهنام ابوالقاسم پور (۵۰) برای پرسپولیس و علیرضا اكبرپور (۶۰) برای استقلال گلزنی كردند.
۵۵- استقلال ۲- پرسپولیس یك
۲۵ مهر ۱۳۸۲ پائلو گومز كاستا از پرتغال قاضی دیدار پنجاه و پنجم دو تیم در لیگ برتر بود كه ۲ بر یك به سود استقلال خاتمه یافت.علی سامره (۸) و محمود فكری (۵۵) برای استقلال و عیسی ترائوره (۷۰) برای پرسپولیس گل زدند.
۵۶- استقلال یك- پرسپولیس یك
سیزده بهمن ۱۳۸۲ در لیگ برتر استقلال و پرسپولیس با قضاوت مصطفی گوجلو تركیه‌ای به تساوی یك بر یك دست یافتند. داود سید عباسی (۳) برای استقلال و حامد كاویانپور (۱۹) برای پرسپولیس گلزنی كردند.
۵۷- استقلال صفر - پرسپولیس صفر
در لیگ برتر و در تاریخ یك آبان ۱۳۸۳ فلورین میر آلمانی دربی پنجاه و هفتم را قضاوت كرد كه به تساوی بدون گل منتهی شد.
۵۸- استقلال ۳- پرسپولیس ۲
۷ اسفند ۱۳۸۳ والنتین ایوانف روسی در دیدار برگشت چهارمین دوره لیگ برتر داور بازی استقلال و پرسپولیس بود كه به پیروزی آبی‌پوشان منتهی شد. استقلال این بازی را ۳ بر ۲ و با گل های رضا عنایتی (۶۸)، محمود فكری (۸۳) و پیروز قربانی (۲+ ۹۰) در مقابل دو گل شیث رضایی (۷۵) و سهراب انتظاری (۷۷) به سود خود خاتمه داد.
* ۵۹- استقلال؟- پرسپولیس؟
منبع : خبرگزاری فارس


همچنین مشاهده کنید