جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا


فیلم های سینمایی فصل پائیز به روایت شیکاگو تریبیون


فیلم های سینمایی فصل پائیز به روایت شیکاگو تریبیون
سینما تابستان بدی را پشت سر گذاشت، اما ناامید نباشید- فصلی تازه در پیش است. معلوم است دیگر، روزها كوتاه تر می شوند، بلوزهای آستین كوتاه جای خود را به یقه اسكی می دهند و ما یك عالمه برنامه های تازه و بد تلویزیونی می بینیم. اما این زمانی است كه امید در سالن های سینما جوانه می زند، چیزی كه بعد از تابستان افت فروش در گیشه و شكست فیلم هایی كه قرار بود پرفروش باشند (بیچاره مایكل بی) سخت به آن نیاز داریم. پس بشتابید خوره های فیلم، كه رقبای اسكاری («مونیخ»، «الیزابت تاون»)، موزیكال های برادوی («تهیه كننده ها»، «اجاره») و دو تا جنیفر آنیستون در پیش دارید! وای خدا، چه خبر است، فانتزی («آرامش»)، مسیحیت («شیر، جادوگر و گنجه لباس») و پوچی (۵۰ سنت در «پولدار شو یا تا حد مرگ تلاش كن»)! و البته پائیز بدون اعجوبه جادوگری، هری پاتر، پائیز نمی شود. حالا زمان آن رسیده كه اخم هنگام دیدن «هربی: كاملاً مجهز» را از ابرویتان پاك كنید. اما به یاد داشته باشید كه احتمال تغییر زمان های اعلام شده، وجود دارد؛ من هم بیشتر این فیلم ها را ندیده ام؛ و هر چه تعداد فیلم هایی كه این روزها می بینید، بیشتر باشد، احتمال برنده شدن شما در مسابقه پیش بینی نتایج اسكار بیشتر است.

• سپتامبر
•۹ سپتامبر (۱۸ شهریور)
یك زندگی ناتمام
كارگردان: لاسه هالستروم. بازیگران: رابرت ردفورد، جنیفر لوپز، مورگان فریمن. بار دیگر فریمن نقش یك زیردست خردمند را برعهده دارد؛ این بار كارگر مزرعه ردفورد در وایومینگ است و عروس او را كه از پسرش طلاق گرفته- لوپز- و دختر كوچك لوپز را در خانه می پذیرد.
دفع شیاطین از امیلی رز
كارگردان: اسكات دریكسون. بازیگران: لارالینی، تام ویلكینسون، كمپبل اسكات.فیلم ترسناك پرهزینه ای درباره محاكمه كشیشی كه پس از مرگ زن جوانی در جریان مراسم دفع شیاطین، به سهل انگاری در انجام وظیفه متهم می شود.
مرد
كارگردان: لز میفیلد. بازیگران: ساموئل ال. جكسون، یوجین لوی.برخورد فرهنگ ها در كمدی اشتباه گرفته شدن هویت سیاه پوست و سفیدپوست. جكسون نقش یك مامور فدرال را دارد و لوی فروشنده لوازم دندانپزشكی ، یا برعكس؟
اراذل و اوباش خیابان گرین
كارگردان: لكسی آلكساندر. بازیگران: الیجاوود، چارلی هانام، كلر فورلانی.در این داستان پرخشونت گروه های زیرزمینی آشوبگر فوتبال دوست لندن، «باشگاه مشت زنی» با «فوتبال شائولین» تلاقی می كند.
بكستر
كارگردان: مایكل شوالتر. بازیگران: شوالتر، مایكل ویلیامز، الیزابت بنكز.مرد همیشه بازنده دوست داشتنی، دو هفته پیش از ازدواج احساس می كند كه در محراب عقد تنها خواهد بود. چرا؟ مگر نه اینكه او مناسب ترین مرد است؟
• ۱۶ سپتامبر (۲۵ شهریور)
اثبات
كارگردان: جان مدن. بازیگران: گوینت پالترو، آنتونی هاپكینز، جیك گیلنهال. اقتباسی سینمایی از نمایشنامه برنده جایزه پولیتزر دیوید اوبورن. گوینی در نقش دختر یك ریاضیدان برجسته و در عین حال دیوانه ظاهر می شود كه با بدجنسی های خودش سروكله می زند و با پیشرفت های یك دانشجوی درسخوان و خوش تیپ رشته ریاضیات (گیلنهال) مسئله دارد.
درست همچون بهشت
كارگردان: مارك واترز. بازیگران: ریز ویترسپون، مارك روفالو.یك داستان عاشقانه فراطبیعی با بازی روفالو در نقش مستاجر جدید آپارتمانی در سان فرانسیسكو كه ملاقاتی غیرمنتظره در پیش دارد: زنی كه شاید مرده باشد به دیدارش می آید تا بگوید آن مكان متعلق به او است. آدم برای یك جای خوب چه دردسرهایی باید تحمل كند.
ارباب جنگ
كارگردان: اندرو نیكول. بازیگران: نیكلاس كیج، جیرد لتو، ایتان هاوك.یك دلال اسلحه (كیج) در تلاش برای رودست زدن به یك مامور اینترپل (هاوك) و چند دیكتاتور خونخوار- كه در غیر این صورت مشتری او محسوب می شدند- راهی مناطق جنگی می شود.
زهر
كارگردان: جیم نیگسپی. بازیگران: اگنس بروكنر، متدمن، بیژو فیلیپس. كارگردان «می دانم تابستان گذشته چه كرده ای» با این فیلم ترسناك كه در آن نوجوان ها برای نجات جان خود در باتلاق های لوئیزیانا با نیرویی شیطانی می جنگند، بازگشتی پیروزمندانه برای خود تدارك دیده است.
چیزی درباره والدینم
كارگردان: ریموند دوفلیتا. بازیگران: پل رایزر، پیتر فالك، اولیمپیا دوكاكیس.بعد از آنكه همسر فالك از زندان می گریزد، او و پسرش باید بی وقفه جاده ها را بپیمایند. این اولین تجربه فیلمنامه نویسی رایزر است.
• ۲۳ سپتامبر (اول مهر)
عروس مرده تیم برتون
كارگردان: مایك جانسون و تیم برتون. صدا: جانی دپ، هلنا بونهام كارتر، امیلی واتسون.دپ و برتون سرمست از موفقیت «چارلی و كارخانه شكلات سازی» در این فیلم بلند انیمیشن قاب به قاب درباره مرد جوانی كه می پندارد زنی از سرزمین مردگان می خواهد عروس او شود، به همكاری با یكدیگر ادامه می دهند.
الیور توئیست
كارگردان: رومن پولانسكی. بازیگران: بن كینگزلی، بارنی كلارك.پولانسكی سرمست از پیروزی در دعوای «ونیتی فیر»، برداشت خودش را از پسر یتیم دیكنز، كه گرفتاردسته جیب برها می شود و كمی بیشتر آش می خواهد، روی پرده برده است.
نقشه پرواز
كارگردان: رابرت شوئنكه. بازیگران: جودی فاستر، پیتر سارسگارد، شان بین.داستانش را با این فرض تعریف می كنم كه شما تنها كسی هستید كه در آمریكا پیش پرده این فیلم را ندیده اید: فاستر نقش مادری را بازی می كند كه دخترش در ارتفاع سی هزارپایی گم می شود. آیا گم می شود؟
همه چیز روشن شده است
كارگردان: لیو شرایبر. بازیگران: الیجا وود، یوجین هوتز.شرایبر در اولین تجربه كارگردانی خود به اقتباس رمان جاناتان سافرون فوئر دست زده كه درباره جست وجوی مردی آمریكایی برای یافتن زنی است كه پدربزرگ او را در جریان جنگ جهانی دوم در اوكراین نجات داده است. گوش به زنگ باشید: اقتباس های ادبی تازه ای قرار است روی پرده بزرگ بیایند. می خواهید بدانید اقتباس بعدی از یك نویسنده مشهور كدام است؟ «ماجراهای شگفت انگیز كاوالیه و كلی» مایكل شیبان.
تاریخچه خشونت
كارگردان: دیوید كراننبرگ. بازیگران: ویگو مورتنسن، اد هریس، ماریا بلو.صاحب رستورانی در شهری كوچك هنگامی كه یك گروه از تبهكاران برای نوشیدن قهوه پا به رستوران او می گذارند، به دردسر می افتد و درگیر یك درام خانوادگی سیاه كراننبرگی می شود.
پرش با اسكیت
كارگردان: مالكوم دی. لی. بازیگران: بو وو، نیك كانن، مایك اپس.اسكیت بورد بازی دیگر بس است. این فیلم درباره زمانی است كه به پیست اسكیت می رفتیم و در دنیای آن غرق می شدیم. بو وو با داستانی كه تعریف می كند ما را به آن دنیا باز می گرداند، به دهه هفتاد، زمانی كه انبوه جمعیت به پیست اسكیت هجوم می برد.
او شستش را می مكد
كارگردان: مایك میلز. بازیگران: لو تایلور پوچی، تیلدا سوینتون، وینسنت دونفریو.نوجوانی برای آنكه عادت شست مكیدنش را كنار بگذارد به روش های درمانی ادامه می دهد و مادرش در فكر استفاده از خرافه های قدیمی است. كیانو ریوز در نقش یك دندانپزشك هیپی دیدنی است.بهشت حلقه های فیلم
كارگردان: استیو جیمز. بازیگران: جان، جنت، جورجیا، وایات پیرسون.مستندی از كارگردان «رویاهای تسمه» درباره جان پیرسون پیر خردمند فیلم های مستقل كه هالیوود را ترك می كند و به فیجی می رود تا یك فیلمخانه متروكه را فعال سازد.
وندی عزیز
كارگردان: توماس وینتربرگ. بازیگران: جمی بل، بیل پولمن، نوولا نلسون.رفیق گرمابه و گلستان دوره «دگما ۹۵» وینتربرگ، لارس فون تریر، این داستان را درباره پسری نوشته كه به یك باشگاه مخفی اسلحه متعلق به طرفداران صلح وارد می شود. صلح طلبان مسلح؟ جالب است.
• ۳۰ سپتامبر (۸ مهر)
به آبی دریا
كارگردان: جان استاكول. بازیگران: پل واكر، جسیكا آلبا.آب، كشتی شكستگی، جست وجوی گنج، غواصان جوان، ستاره های پرطرفدار در لباس شنا- دیگر چه مشكلی می تواند وجود داشته باشد؟ (چه كسی ممكن است با مایو غواصی كند؟)
آرامش
كارگردان: جوس ودون. بازیگران: آدام بالدوین، ناتان فیلیون.اقتباس از سریال تلویزیونی محبوب و متوقف شده ودون به نام (Firefly)، كه در پانصد سال آینده و در عرصه سفینه ای پر از جنگجویان طرف بازنده یك جنگ كهكشانی می گذرد. حتی در آنجا هم این جنگجویان را «دموكرات» می نامند.
اوهایو، برنده جایزه نافرمانی
كارگردان: جین اندرسون. بازیگران: جولین مور، وودی هارلسون.یك زن خانه دار و مادر ۱۰ فرزند در دهه ۵۰ برای آنكه خانواده اش را بگرداند وارد یك مسابقه مشهور و پرسود در برنامه های عامه پسند می شود.
نقاب آینه ای
كارگردان: دیو مك كین. بازیگران: استفانی لئونیداس، جینا مك كی، راب برایدون.یكی از فیلم بازهای همیشه آن لاین، این فیلم فانتزی گروه دو نفره كمدی ساز نیل گایمن و مك كین را «بچه زاده شده از مادر كوكائینی در هزارتو و آلیس در سرزمین عجایب» نامیده كه درباره این فیلم گویای همه چیز است.
• بقیه فیلم های ماه سپتامبر
آدمكش حرفه ای كه با وجدان خودش و با آلزایمر دست و پنجه نرم می كند در «خاطره یك قاتل»، همدردی برای آقای انتقام یك اكشن كره ای از كارگردان «پیرپسر»، یك كمدی اشتباهات تعطیلات تابستانی به نام «گوشه آسمان»، دختربچه ای ایتالیایی در «كاترینا در شهر بزرگ» كه وقتی خانواده اش از شهری كوچك به رم نقل مكان می كند، از ریشه هایش جدا می شود. اتفاقات ناخوشایندی در جنگل های اطراف یك مدرسه دخترانه در حوالی سال ۱۹۶۵ در «جنگل»، بچه هایی كه در «گرگ گریان» یك قاتل زنجیره ای به وجود می آورند، فقط و فقط برای اینكه احساس كنند چقدر واقعی است، علاقه ای كه به مزاحمت منجر می شود در «پسرك احمق»، «مصمم»، فیلمی انتقادی با شخصیت هایی كه بوی اسكار می دهد. درامی كه در زمین گلف اتفاق می افتد به كارگردانی بیل پلكستون با نام «بزرگترین بازی همه دوران ها» درباره مسابقات ۱۹۱۳ ایالات متحده، علاقه بیمارگونه زنی به لباس های یك طراح در «تونی تاكیتانی»، براساس داستانی از هاروكی موراكامی، به تراژدی منجر می شود. در «بالزاك و دخترك خیاط چینی» عشق در یك اردوگاه بازپروری مائوئیستی جوانه می زند.
• اكتبر
• ۵ اكتبر (۱۳ مهر)
ماهی مركب و نهنگ
كارگردان: نوآ باومباخ. بازیگران: جف دنیلز، لارا لینی، اس ایزنبرگ.این كارگردان كه بارها همكار وس اندرسون بوده، با ساختن این فیلم نیمه اتوبیوگرافیك و نگاهی به طلاق والدینش در بروكلین دهه ۱۹۸۰ اندكی تسكین یافته است.
• ۷ اكتبر (۱۵ مهر)
والاس و گرومیت: نفرین خرگوش سابق
كارگردان: استیو باكس، نیك پارك. صداها: پیتر سالیس، هلنا بونهام كارتر، رالف فاینس.والاس و سگش گرومیت قدمی فراتر از انیمیشن های كوتاه خمیری برداشته اند و اكنون باید از مسابقه «سبزیجات غول آسا» مراقبت كنند و روزی را با سرویس كنترل آفات خود به نام «آنتی پستو» بگذرانند.
به جای خودش
كارگردان: كرتیس هنسن. بازیگران: كمرون دیاز، تونی كولت شرلی مك لین.هنسن بعد از كارگردانی امینم در «ایت مایل» به سراغ قهرمان كتاب داستان های پرفروش مورد علاقه دختران -آثار جنیفر وینر- رفته و دیاز را برای نقش مگی برگزیده، دختری اهل پارتی كه دائم با خواهر خود كلنجار می رود.
دروغ های جورواجور
كارگردان: جولین فلووز. بازیگران: امیلی واتسون، تام ویلكینسون، روپرت اورت.واتسون و ویلكینسون كه فیلم هایی مانند «شكستن امواج» و «در اتاق خواب» را در كارنامه خود دارند، با اطمینان می توانند در این درام نقش زوج درنده خویی را برعهده بگیرند كه بعد از ازدواج ساده و عاشقانه آنها، اوضاع روستایشان به هم می ریزد.
انتظار
كارگردان: راب مك كیتریك. بازیگران: رایان رینولدز، آنا فاریس، جاستین لانگ.«نگاهی به پشت صحنه صنعت رستوران داری» البته از زاویه دید كمدی و با بازی رینولدز در نقش پیشخدمتی در رستوران زنجیره ای شنانیگان. باید دید آیا به قدر كافی استعداد در این فیلم به كار رفته یا نه.
دو پول دوست
كارگردان: دی جی كاروزو. بازیگران: آل پاچینو، متیو مك كاناهی، رنی روسو.در دنیای پرمخاطره ورزش و در فضای حقه بازی و كلاهبرداری این فیلم، پاچینو كه یك مشاور است و همیشه كاروبارش سكه، در مقابل مك كاناهی قرار می گیرد، ستاره سابق فوتبال كالج كه حالا فقط به فكر پول درآوردن است. چه كسی سردیگری كلاه می گذارد؟
الیزابت تاون
كارگردان: كمرون كرو. بازیگران: اورلاندو بلوم، كرستن دانست، سوزان ساراندون.بلوم بالاخره شمشیر را كنار گذاشته و در نقش یك جوان معمولی امروزی ظاهر شده است كه سعی می كند با مرگ پدرش كنار بیاید. او در مسیر منتهی به محل تشییع جنازه، الیزابت تاون كنتاكی، با مهمانداری (دانست) آشنا می شود كه جان تازه ای در كالبدش می دمد. حواس تان به موسیقی فیلم باشد: كرو همیشه از نوای موسیقی بیشترین بهره را می برد اما این بار با رفتن به سراغ گروه كانتری- راك My Morning jacket گویا قرار است اعصابمان را خرد كند.
• ۱۴ اكتبر (۲۲ مهر)
سرزمین شمالی
كارگردان: نیكی كارو. بازیگران: شارلیز ترون، فرانسیس مك دورماند، سیسی اسپیسك.ترون یك معدنچی مونث و تازه كار در معادن مینه سوتا است كه باید در این برداشت داستانی از یك رخداد واقعی هم با كار كمرشكن كنار بیاید و هم با مزاحمت ها. بازیگران زن قدرتمند دور هم جمع شده اند.
دومینو
كارگردان: تونی اسكات. بازیگران: كایرا نایتلی، لوسی لیو، كریستوفر واكن.تازه ترین اكشن پرماجرای اسكات براساس زندگی دومینو هاروی ساخته شده، یك مدل لباس ثروتمند كه همزمان یك جایزه بگیر امور جنایی بود كه در لس آنجلس فعالیت می كرد و در ماه ژوئن درگذشت.
• ۱۸ اكتبر (۲۶ مهر)
دختر فروشنده
كارگردان: آناند تاكر. بازیگران: استیو مارتین، كلر دنیس، جیسون شوارتزمن.یك نویسنده پركار و نفهم قصد دارد داستان كمیك خود را به فیلمنامه تبدیل كند، داستانی درباره دختر فروشنده ای در یك فروشگاه بزرگ كه باید میان دو مرد، یكی پولدار و طلاق گرفته و دیگری موسیقیدانی همیشه گرفتار، یكی را انتخاب كند.
• ۲۱ اكتبر (۲۹ مهر)
كاپوتی
كارگردان: بنت میلر. بازیگران: فیلیپ سیمور هافمن، كاترین كینر.یكی از دو فیلمی كه قرار است ترومن كاپوتی را روی پرده بیاورند. این فیلم بیشتر بر دوران تحقیق آن نویسنده برای نوشتن «در كمال خونسردی» و روابطش با قاتلی به نام پری اسمیت متمركز است.
بمان
كارگردان: ماكر فارستر. بازیگران: نیامی واتس، اوان مك گرگور، رایان گازلینگ.در این فیلم دلهره آور روانكاوانه از كارگردان «یافتن ناكجاآباد» یك روانپزشك سعی می كند بیماران جوانش را از خودكشی بازدارد.از خط خارج شده
كارگردان: میكائیل هافستروم. بازیگران: كلیو اوون، جنیفر آنیستون .آنیستون و اوون مدیران اجرایی بخش تجاری هستند كه با هم پیوندی دارند و زمانی كه نامه ای بدون امضا به خانه های آنها فرستاده می شود، مجبورند با كمك یكدیگر خانواده های خود را از فروپاشی نجات دهند. هر چه باشد خانواده از همه چیز مهمتر است. (نكته را گرفتی، براد؟!)
دوم
كارگردان: آندرژی بارتكوویاك. بازیگران: كارل اوربان، د راك.حالا دیگر بچه ها می توانند به جای بازی در نقش تیرانداز بازی كامپیوتری خشن «دوم»، دزدكی وارد سالن مجموعه ای سینمایی شوند و فیلمش را تماشا كنند!
رویابین
كارگردان: جان گاتینز. بازیگران: كرت راسل، داكوتا فانینگ.سواركار بزرگ سابق و بازنده درهم شكسته فعلی با دختر كوچكش از مادیان مجروحی مراقبت می كنند تا او را در مسابقات جام كلاسیك پرورش دهندگان اسب شركت دهند.
بوس بوس، بنگ بنگ
كارگردان: شین بلك. بازیگران: رابرت داونی جونیور، وال كیلمر، مایكل موناگهان.داونی جونیور دزد خرده پایی است كه تظاهر می كند بازیگر است و كیلمر كارآگاهی عجیب وغریب كه به او آموزش می دهد تا نقشی در یك معمای جنایی سیاه و مضحك ایفا كند.
• ۲۸ اكتبر (۶ آبان)
هواشناس
كارگردان: گور وربینسكی. بازیگران: نیكلاس كیج، مایكل كین، هوپ دیویس.كمدی درام وربینسكی در شیكاگو رخ می دهد، جایی كه كیج هواشناس است و هر روز صبح چند لحظه در یك برنامه پرطرفدار تلویزیونی حاضر می شود و باید با مشكلات طلاق و پدر علیلش كنار بیاید.
افسانه زورو
كارگردان: مارتین كمپبل. بازیگران: آنتونیو باندراس، كاترین زیتا جونز.هنگامی كه نیرو های شر ایالت محبوب زورو- كالیفرنیا- را تهدید می كنند، زورو در تلاش است تا هویت پنهان خود و ماجرا های بسیار توام با آن را كنار بگذارد.
اره ۲
كارگردان: دارن لین بوسمن، بازیگران: دانی والبرگ، توبین بل.به یاد دارید كه در «اره» شماره ۱ دو نفر در یك اتاق دربسته گیر افتاده بودند و سعی می كردند در مقابل یك آدمكش دیوانه جانشان را نجات دهند؟ حالا آنها هشت نفر شده اند.
عنفوان شباب
كارگردان: بن یانگر، بازیگران: مریل استریپ، اوماتورمن، برایان گرینبرگ. تورمن نقش زن كاركشته ای را دارد كه عاشق پسری نقاش شده كه بسیار جوان تر از خود او است.روان درمانگر او چه می گوید؟ برو به دنبالش... البته روان درمانگر (استریپ) تا وقتی به این گفته اش اعتقاد دارد كه متوجه می شود آن نقاش پسر خودش است.
بقیه فیلم های ماه اكتبر
در «انجیل» یك ستاره موسیقی B&R هنگامی كه می فهمد پدر اسقفش بیمار و زمین گیر شده به خانه بازمی گردد. در «جنگ درونی» یك پاكستانی كه نقشه عملیاتی تروریستی در نیویورك را می پروراند، سوداهای دیگری در سر دارد. بازسازی مه آلودی از فیلم ترسناك سال ۱۹۸۰ جان كارپنتر درباره یك مه فراطبیعی این بار نیز «مه» نام دارد. «جایی كه حقیقت دروغ می گوید» ساخته آتوم آگویان، كوین بیكن و كالین فرث را به عنوان بازیگر و درجه بندی ۱۷- NC دارد. آمی اسمارت و هوراشیو سانتز در «به ندرت قانونی» كاركنان یك فروشگاه نوارهای ویدئویی هستند كه فیلم های غیراخلاقی خودشان را می سازند. نه زن، داستان نه رابطه كوتاه و هر داستان در یك نمای بلند، با نام «نه زندگی» . پسری كه در «صداهای بی گناه» باید بین پیوستن به ارتش و چریك های دهه ۱۹۸۰ السالوادور یكی را انتخاب كند. یك عروس جوان روس كه با یكی از مشاهیر موسیقی ممفیس ازدواج كرده و به پسرخوانده بزرگسال خود علاقه مند می شود، در «چهل درجه از رنگ آبی» . «سه حد نهایی» تریلوژی ترسناك آسیایی سه فیلمساز مستقل است. «شب بخیر. و، موفق باشی» فیلمی است به كارگردانی جورج كلونی و درباره كوشش ادوارد آر.مارو برای به پایین كشیدن [سناتور] جوزف مك كارتی.
•نوامبر
•۴ نوامبر (۱۳ آبان)
ماتادور
كارگردان: ریچارد شپارد. بازیگران: پیرس برازنان، گرگ كینیار، هوپ دیویس.برازنان نقش آدمكش مزدور به آخر خط رسیده ای را بازی می كند كه درگیری او با یك فروشنده دوره گرد اهل غرب میانه، زندگی هر دو آنها را برای همیشه تغییر می دهد.
جوجه كوچولو
كارگردان: مارك دیندال. صداها:زاخ براف، جوان كیوزاك، استیو زان.در تازه ترین انیمیشن دیزنی، جوجه كوچولو یك تكه پارچه آكرون را با تكه ای از آسمان اشتباه می گیرد و همه را به وحشت می اندازد، بعد كه آسمان راست راستی به زمین می افتد، سعی می كند آرامش را برقرار سازد.
خانواده استون
كارگردان: تامس بزوچا. بازیگران: سارا جسیكا پاركر، درموت مالرونی، دایان كیتن.پسر خانواده استون دوستش (پاركر) را به خانه می آورد تا با مادرش (كیتن) ملاقات كند.
كله كوزه ای
كارگردان: سم مندیز. بازیگران: جیك گیلنهال، پیتر سارزگارد، جمی فاكس.این اقتباس از خاطرات جنگ خلیج فارس تفنگداری دریایی به نام آنتونی سووفورد سویه دیگر نبرد صحرا را به تصویر می كشد و «سووف» گیلنهال را از اردوگاه آموزشی تا عملیات دنبال می كند. توجه كنید: «گیلنهال». با توجه به وجود دو فیلم دیگر «اثبات» و «كوه شكسته پشت» قرار است در این فصل ستاره ای به نام گیلنهال ساخته شود یا درهم بشكند. جودلا یادتان هست؟
• ۹نوامبر (۱۸ آبان)
پولدار شو یا تا حد مرگ تلاش كن
كارگردان: جیم شریدان. بازیگران: كرتیس جكسون، ترنس هاوارد، جوی برایانت.داستان یك كودك یتیم خیابانی كه خود را تا حد یك ستاره موسیقی رپ بالا می برد. راستی، جكسون در مقام ستاره با نام دیگری مشهور است: ۵۰ سنت.
• ۱۱نوامبر (۲۰ آبان)
فصل زنبور
كارگردان: اسكات مك گی و دیوید سیگل. بازیگران: ریچارد گر، فلورا كراس، جولیت بینوش. مادر جیك و مگی گیلنهال این فیلمنامه را براساس رمانی از مایلا گلدبرگ نوشته كه درباره دختری معمولی است كه در مسابقات سالیانه ۳ مقام می آورد.
زاثورا
كارگردان: یان فاورو، بازیگران: جاش هاچرسون، یوناه بوبو.این «جومانجی» نیست. تكرار می كنم: این «جومانجی» نیست. اما در این فیلم بچه هایی هستند كه با بازی مرموزی كه در زیرزمین كشف كرده اند، مشغول می شوند و بعد به اعماق فضا پرتاب می شوند.
•۱۸ نوامبر (۲۷ آبان)
هری پاتر و جام آتش
كارگردان: مارك نیول، بازیگران: دانیل رادكلیف، اما واتسون، رالف فاینس. سالی دیگر، كارگردانی دیگر برای «هری پاتر». ببینیم نیول با چهارمین قسمت كتاب جی كی رولینگ كه كتاب قطوری هم هست، چه می كند. در این كتاب هری در یك مسابقه جادوگری شركت می كند و احساسات دختر ها را برمی انگیزد.
روی خط راه برو
كارگردان: جیمز منگولد، بازیگران: یواكین فونیكس، ریز ویترسپون.آیا این فیلم همان كاری را برای فونیكس می كند كه «ری» برای جمی فاكس كرده بود؟در فیلم زندگینامه ای پر ازموسیقی امسال فونیكس نقش جانی كش را بازی می كند و ویترسپون نقش زنی كه سرانجام همسر او شد و جون كارتركش نام گرفت.
غرور و تعصب
كارگردان: جو رایت، بازیگران: كایرا نایتلی، برندا بلتین، دانالد ساترلند.اقتباسی سینمایی از كتاب جین آستین مشهور. اما آیا این بار لیزی عاشق آقای دارسی می شود؟
نهر گرگ
كارگردان: گرگ مك لین، بازیگران: كاساندرا ماگراث، كستی موراسی، جان جارات.سه نفر آدم بیست و چندساله حین یك سفر جاده ای در نقاط پرت استرالیا بعد از خراب شدن اتومبیل شان از كمك مهربانانه یك محلی استقبال می كنند.
• ۲۳نوامبر (۲ آذر)
سوری
كارگردان: استیون گیگان. بازیگران: جورج كلونی، مت دیمن، جفری رایت.این تریلرسیاسی حول و حوش صنعت انرژی دور می زند. كلونی نقش رابرت بائر را دارد، یك مامور سازمان سیا در خاورمیانه كه شبكه های تروریستی (و نویسنده كتابی كه الهام بخش این فیلم شده) را ردیابی می كند.
مال تو ، مال من و مال ما
كارگردان: راجا گازنل. بازیگران: دنیس كواید، رنی روسو.یك پدر مجرد و یك مادر مجرد قصد دارند زیر یك سقف زندگی كنند، اما با ۱۸ بچه ای كه بین آنها وجود دارد، این كار آسانی نیست. نشان به این نشان كه مدام آواز «Brady Bunch» به گوش می رسد.خرمن یخ
كارگردان: هارولد رامیس. بازیگران: جان كیوزاك، بیلی باب تورنتون، كانی نیلسن.شب كریسمس و هنگامی كه یك وكیل محلی كه پول زیادی از یكی از گردن كلفت های كانزاس بالا كشیده، قصد دارد از شهر كوچك ویچیتا بیرون بزند توفان یخ به سوی این شهر می آید.
مردن برای دالی
كارگردان: ران آندروود، بازیگران: آشر، چز پالمینتری، امانوئل چریكی.پالمینتری بار دیگر نقش یك تبهكار را بازی می كند، این بار از یك دی جی سرشناس نیویوركی (چریك... نه بابا شوخی كردم، آشر) می خواهد كه از دختر عزیزتر از جانش مراقبت كند.
فقط دو دوست
كارگردان: راجر كامبل. بازیگران: رایان رینولدز، آنا فاریس، آمی اسمارت. یكی از دانش آموزان بی دست و پای دوره دبیرستان كه حالا از بزرگان موسیقی لس آنجلس شده، به همكلاسی ای برخورد می كند كه همیشه توی سرش زده است. به او می گوید: تا چشمت در بیاد!
اجاره
كارگردان: كریس كلمبوس. بازیگران: آنتونی رپ، آدام پاسكال، جس ال. مارتین. بازیگران اجرای اصلی برادوی در فیلم بزرگ موزیكال سال بازی می كنند. توجه: این هم مسئله ای است كه اپرای راك دهه ۱۹۹۰ درباره ایدز كه در روستای نه چندان آباد آن روزهای شرق نیویورك می گذشت، امروز كه این روستا رونق گرفته و ایدز در نیویورك همه گیری كمتری دارد تا در آفریقا، چقدر قابل قبول به نظر می رسد.
بقیه فیلم های ماه نوامبر
سارا سیلورمن كمدین در «عیسی مسیح معجزه است» روی پرده نقره ای می درخشد. دو دوست در «اكنون بهشت» برای بمب گذاری انتحاری در تل آویو در نظر گرفته می شوند. مارك لوین مستند ساز در «تفاهم نامه های صهیون» به دنبال سردرآوردن از نظریه دست داشتن یهودی ها در یازدهم سپتامبر است. رویكرد مستند به ازدواج دو مرد و یك زن «سه قلب: یك ازدواج پست مدرن». اوپرا [وینفری] راوی مستندی به نام «موهبت امانوئل» درباره جمعیت معلولان كشور غنا است. «اوشپیزین» نگاهی از درون به راست كیشی افراطی در اورشلیم دارد.اكران مجدد نسخه اصلی كوتاه نشده «مسافر» میكل آنجلو آنتونیونی كه سال ۱۹۷۵ با بازی جك نیكلسون روی پرده رفته بود در سالن. «همراه با مری پاپینز آواز بخوان» نیز در روی پرده می رود. «هری پاتر و جام آتش: تجربه» و «قطار سریع السیر قطبی سه بعدی» با سیستم IMAX به نمایش درمی آیند.
•دسامبر
•۲ دسامبر (۱۱ آذر)
شار نامتناهی
كارگردان: كارین كوساما. بازیگران: شارلیز ترون، فرانسیس مك دورماند، جانی لی میلر. هی شارلیز، حالا كه اسكار گرفته ای چه كار می خواهی بكنی؟ «دارم به چهارصد سال آینده می روم تا نقش یك مامور مخفی زیر زمینی را بازی كنم كه اولین بار در یك سریال انیمیشن MTV پا به عرصه گذاشته است!»
ترنس امریكا
كارگردان: دانكن تاكر. بازیگران: فلیسیتی هافمن، كوین زگرس.هافمن نقش بری را بازی می كند، البته نه آن بری كه یك زن خانه دار سرخورده بود، بلكه این یكی بری كه یك زن تغییر جنسیت داده است و می فهمد زمانی پدر پسری بوده و حالا آن پسر به زندان افتاده است. بری پسرش را به قید ضمانت از زندان بیرون می آورد و سرتاسر عرض قاره را در كنار او رانندگی می كند، بدون اینكه هویتش را فاش كند. عجب!
•۹ دسامبر (۱۸ آذر)
خاطرات یك گیشا
كارگردان: راب مارشال. بازیگران: زی ژانگ، كن واتانابه، میشله یووه.سیریك كودك بی نوای ژاپنی از خدمتكار بودن تا بدل شدن به یك گیشای مشهور به كارگردانی راب مارشال «كهنه كار جاز» كه به خاطر «شیكاگو» شهرتی به هم زده است.
وقایع نامه نارنیا: شیر، جادوگر و گنجه لباس
كارگردان: اندرو آدامز. بازیگران: جورجی هنلی، ویلیام موزلی، شاندار كینز، آنا پاپل ول.در اثر كلاسیك سی اس لوئیس، چهار برادر و خواهر خانواده پونسیو گنجه ای جادویی كشف می كنند كه آنها را به سرزمینی از آن هم جادویی تر راهنمایی می كند.
• ۱۴دسامبر (۲۳ آذر)
كینگ كنگ
كارگردان: پیتر جكسون. بازیگران: نیامی واتس، جك بلك، آدرین برودی. جكســون- كارگردان چند شاهكار درباره یك حلقه- بار دیگر به سراغ یك داستان كوچك و ناگفته می رود. این بار عدسی دوربینش را رو به یك میمون كوچولو می گیرد.
• ۱۶دسامبر (۲۵ آذر)
كوه بروك بك
كارگردان: آنگ لی. بازیگران: جیك گیلنهال، هیث لجر، میشل ویلیامز نویسنده برنده جایزه پولیتزر، لاری مك مارتری، داستان كوتاه ای.آنی پروكلس درباره ماجرای عاطفی مربوط به دو كاوبوی را برای پرده بزرگ اقتباس كرده است.
كنتس سفید
كارگردان: جیمز آیوری. بازیگران: رالف فاینس، ناتاشا ریچاردسون، ونسا رد گریو.فاینس نقش یك دیپلمات كور آمریكایی را دارد كه در شانگهای دهه ۱۹۳۰ خود را درگیر رابطه ای غیر عادی با یك آواره جوان روس می یابد.
تمام مردان شاه
كارگردان: استیو زیلیان. بازیگران: شون پن، جودلا، كیت وینسلت.بیش از پنجاه سال از نخستین اقتباس رمان برنده جایزه پولیتزر رابرت پن وارن گذشته و اكنون بار دیگر آن را روی پرده می بینیم. توجه: پن نقش پلیس فاسد جنوبی- ویلی استارك- را بازی می كند. آیا می تواند در حد و اندازه بازی برادریك كرافورد كه جایزه اسكار گرفت، ظاهر شود.
• ۲۱دسامبر (۳۰ آذر)
شایعه شده كه...
كارگردان: راب راینر. بازیگران: جنیفر آنیستون، كوین كاستنر، شرلی مك لین.آنیستون یك روز نامه نگار آرزو به دل است كه كار و بارش بدجوری كساد شده- آی گفتی، ما می دانیم كه این یعنی چه- كشف می كند كه خانواده اش می تواند منبع الهام «فارغ التحصیل» باشد.
تهیه كننده ها
كارگردان: سوزان استرومن. بازیگران: ناتان لین، متیو برادریك، اوماتورمن.فیلم كلاسیكی كه بعداً به یك موزیكال برادوی تبدیل شد، اكنون فیلم موزیكالی است كه دلش می خواهد كلاسیك باشد. این را ۱۰ بار به سرعت تكرار كنید. لین و برادریك، كه معمولاً روی صحنه های برادوی تیم دو نفره ای را تشكیل می دهند، در این فیلم نقش دو تبلیغاتچی تئاتر را دارند كه سعی دارند نمایش مزخرفی را تهیه كنند.
تفریح با دیك و جین
كارگردان: دین پارسیوت. بازیگران: جیم كری، تئا لئونی، آلك بالدوین.این كمدی ایام تعطیلات مانند آن است كه فیلم «شركت» در صحنه های ایس ونچورا بگذرد. بازسازی یك فیلم قدیمی به همین نام كه در آن یك رسوایی مالی از نوع ورلدكام گنجانده شده و كری شخصیتی است كه همه كاسه و كوزه ها برسرش شكسته و نقشه می كشد تا از مدیر برنی ابرس مانند خود انتقام بگیرد.
یك دوجین ارزان تر است
كارگردان: آدام شنكمن. بازیگران: استیو مارتین، بانی هانت، هیلاری داف.خانواده بزرگ بیكر بازگشته است. این بار آنها در تعطیلات به سر می برند و دعوایی دسته جمعی با یك قبیله بزرگ دیگر دارند كه رئیس آن یوجین لوی است.
•۲۳ دسامبر (۲ دی)
مونیخ
كارگردان: استیون اسپیلبرگ. بازیگران: اریك بانا، دانیل كریگ، جفری راش.تریلر تاریخی به قلم تونی كاشنر كه نگاهی به ماجرای گروگان گیری المپیك ۱۹۷۲ دارد.
مسابقه دهنده قلابی
كارگردان: بری بلوستین. بازیگران: جانی ناكسویل، برایان كاكس، كاترین هیگل.در این كمدی با فیلمنامه برادران فارلی، شخصیت ناكسویل سعی می كند یك ناتوانی ذهنی دروغین برای خود دست و پا كند تا در المپیك معلولان با تقلب قهرمان شود.
صبحانه در پلوتو
كارگردان: نیل جوردن. بازیگران: سیلیان مورفی، لیام نیسون، استفان ره آ.یك بچه یتیم از شهر كوچكی در ایرلند خود را به روشنایی صحنه های لندن دهه ۱۹۷۰ می كشاند و با لباس جنس مخالف در كاباره آواز می خواند.
۲۵ دسامبر (۴ دی)
خانم هندرسون تقدیم می كند
كارگردان: استفن فریزر. بازیگران: جودی دنچ، باب هاسكینز.این فیلم زندگینامه ای كه در لندن پیش از جنگ جهانی دوم می گذرد، داستان لورا هندرسون را بازگو می كند كه زنی نامتعارف است و سالن تئاتر مشهوری را بنیانگذاری می كند كه «نمایش های بی پرده» در آن به اجرا می گذارد.
كازانوا
كارگردان: لاسه هالستروم. بازیگران: هیث لجر، سی ینا میلر، جرمی آیرونز.لجر در دومین فیلم این فصل هالستروم نقش شخصیتی را دارد كه فیلم به نام او است و به دنبال معنای عشق واقعی می گردد.
بقیه فیلم های ماه دسامبر
«اولین نسل» درام مستندی است درباره پیدایش اسكیت بورد و «تعهد» حماسه شمشیر بازی كارگردان چینی، چن كایگه و سرانجام یك فیلم خانوادگی زیبا: مرد بزرگسالی كه با دختر نوجوانی از طریق اینترنت در تماس است، در «آبنبات سخت».

آلیسون بندیكت
ترجمه:ساسان گلفر
منبع : روزنامه شرق


همچنین مشاهده کنید