جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

امتیازهای ورزشگاه اختصاصی/فوتبال و اقتصاد


فوتبال به كمك اسپانسرهای موجود، حامی كالاهای خصوصی و دولتی است به گونه ای كه قادر است در برهه های مختلف در بازار اقتصاد كالایی را در اذهان مردم به عنوان یك نمونه تأیید شده رونق بخشد. فوتبال به كمك حامیان مالی خود كه در آن تلویزیون نیز نقش مهمی دارد، زندگی حرفه ای را ادامه می دهد. فروش امتیاز بازی ها به تلویزیون نیز یكی از بخش های قابل بحث در اقتصاد فوتبال است. فوتبال اگر چه یكی از پردرآمدترین رشته های ورزشی است، اما مخارج هنگفتی را نیز باید صرف نگهداری آن كرد. یكی از پرخرج ترین بخش های فوتبال ورزشگاه هاست، مكانی كه تابلوهای تبلیغاتی به زیباترین شكل در آن آذین شده است. خرید بازیكنان نیز یكی از پرخرج ترین و به نوعی پردرآمدترین قسمت های تیمداری و فوتبال است. زمانی كه در رشد سالیانه اقتصاد فرانسه فوتبال ۳ درصد تأثیرگذار است، نمی توان از كنار آن به راحتی گذشت. نگاه كنید به باشگاه های بزرگی چون منچستر یونایتد یا رئال مادرید كه نام باشگاه را برخود دارند و جزو كارخانجات و تراست های درآمدزا محسوب می شوند. در دنیای امروز نمی توان بدون حمایت شركت های بزرگ و تبلیغ كالاهای روز به ورزش به ویژه، به فوتبال ادامه داد و بخش فروش رایت بازیها به تلویزیون نیز یكی از راه های درآمدزا برای فوتبال است. گردش پول در فوتبال امروز به گونه ای سیستماتیك شده كه دیگر گریزی از آن نیست، فوتبال حرفه ای ما نیز بدون این نگاه هرگز قادر به ادامه زندگی نخواهد بود.


همچنین مشاهده کنید