چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

کاپیتانی که از صفر به اوج رسید/تری: برای یک کاپیتان، اولین جام قهرمانی زیبا و ارزشمند است


در حال حاضر وی منتظر لحظه ای است تا امشب و پس از شكست لیورپول كاپ قهرمانی جام حذفی باشگاه های انگلستان را بالای سر ببرد. كاپیتان ۲۴ ساله آبی پوشان می گوید: "بازیكنان زیادی در تاریخ فوتبال چلسی نبودند كه افتخار به دست گرفتن كاپ قهرمانی را داشته باشند و من واقعاً به این افتخار بزرگ می بالم. از زمان بچگی ام در باشگاه چلسی بوده ام و پله های موفقیت را از پایه طی كرده ام. یادم می‌آید زمانی در استمفوردبریج دستشویی می‌شستم، كفش های كاركنان را واكس می زدم و توپ جمع كن تمرین ستارگان چلسی بودم. از این رو است كه فكر می كنم طرفداران متعصب تیم چلسی از اینكه من كاپ را بالای سر ببرم، احساس رضایت می كنند.
كاپیتان آبی پوشان بودن برایم بالاترین پله موفقیت است. اینجاست كه همیشه آرزوی رسیدن به آن را داشتم."
تری هنوز هم خاطره دیدار غم انگیز چلسی در استادیوم میلینیوم را فراموش نكرده است. زمانی كه وی دیدار فینال جام اتحادیه انگلیس در سال ۲۰۰۲ را به خاطر بیماری ناشناس گوشش از دست داد.
وی با یادآوردن آن حادثه غم انگیز می گوید: "صبح روز بازی فینال در حالی از خواب برخواستم كه هیچ گونه تعادلی روی حركاتم نداشتم. هنگام بیرون آمدن از رختخواب تلو تلو می خوردم، سرم گیج می رفت و تعادلم را از دست داده بودم. تا آن روز صبح چنین مشكلی را تجربه نكرده بودم و اصلاً دلم نمی خواست با چنین مشكلی وارد زمین شوم كه نتیجه مهمی در آن رقم خواهد خورد. در نیمه دوم بازی بود كه به عنوان یار تعویضی وارد زمین شدم. اما ما با دو گل خورده بازی را باخته بودیم. مدال نقره ای كه آن روز به گردنم آویختنم زیاد برایم معنی نداشت، چرا كه سال ۲۰۰۰ با شكست استون ویلا مدال قهرمانی لیگ را به گردن آویخته بودم.
اكنون این شانس را دارم تا به استادیوم كاردیف ولز رفته، از دیدن جو پرشور داخل ورزشگاه لذت ببرم و اگر شانس یارمان باشد در پایان دیدار جام قهرمانی را بالای سرم ببرم.
هر كسی در باشگاه چلسی می داند برای یك كاپیتان، اولین جام قهرمانی چقدر زیبا و ارزشمند است. قرار دادن كاپ قهرمانی در كابینت شیشه ای و مشاهده هر روزه آن اعتماد به نفس و انگیزه ای اعجاز آمیز به یك بازیكن حرفه ای می دهد.
انگیزه ای كه او را برای به دست آوردن جام‌های بعدی به جلو می‌راند." تری به خوبی می داند كه پس از دو دیدار ناموفق تمامی چشم ها به آبی پوشان چلسی می نگرند.
او با جملاتی كه نشان دهنده تعصب خاص آبی پوشان چلسی است، می گوید: "پیروزی در دیدار فینال بهترین موقعیت است تا دهان كسانی را كه اعتقاد دارند دوران سقوط چلسی فرا رسیده است، كاملاً ببندیم. در فوتبال حرفه ای همیشه حسادت وجود دارد. مردم می‌خواهند درست در زمانی كه قله هستی تو را بكوبند. در این میان اینكه چطور در مقابل این انتقادها عكس العمل نشان بدهی وظیفه بسیار حساس و سنگینی است.
دو شكست پشت سر هم در رقابت های این فصل تجربه تلخی برایمان بود. با این وجود فینال كارلینگ كاپ فرصتی ایده آل است تا ناكامی های این فصل چلسی كاملاً جبران شود."
این در حالی است كه جان تری انگیزه دیگری برای پیروزی در دیدار امشب مقابل لیورپول دارد.
گل هایی كه فرناندو مورینتس مهاجم لیورپول در لیگ قهرمانی فصل گذشته وارد هنگامی كه در موناكو بازی می‌كرد، وارد دروزاه چلسی كرده بود باعث شد تا آبی ها در مرحله نیمه نهایی از دور رقابت ها حذف شود و حال برای تری فرصت آن پیش آمده تا با غلبه بر لیورپولی ها انتقام تجربه تلخ لیگ قهرمانان فصل گذشته را دست كم از مورو بگیرند.
مدافع شماره یك آبی پوشان با اشاره به مورینتس می گوید: "ما قرار است كه تمام راه را تا قهرمانی بپیماییم. پس بهتر نیست انتقام خود را هم از لیورپولی ها بگیریم. مورینتس بازیكنی سحرانگیز است. او توانایی آن را دارد تا به خوبی در هوا با توپ بازی كند و آن قدر توپ را مهار كند تا ستارگانی چون استیون جرارد از میانه زمین به او برسند."
در دیدار نهایی باید بتوانیم جلوی چنین حركت هایی را از یاران لیورپول بگیریم. برای رسیدن به این جام خیلی تلاش كرده ایم و اگر بازی مهم فینال را ببازیم، همه چیز را از دست خواهیم داد."


همچنین مشاهده کنید