شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

گامهای لرزان


چهارشنبه و پنجشنبه بسیاری از زمین های فوتبال به سختی برای برگزاری مسابقات آماده شدند اما همانطور كه هواداران علی رغم سرمای زیاد مشقت را به تن خریدند و به تشویق تیم های محبوب خود پرداختند اتفاقات و تحولات هفته بیست و دوم سری A نیز گرما و حرارت خاصی به این مسابقات بخشید.
درست چند روز پیش بود كه اختلاف ۸ امتیازی میلان و یووه باعث شد خیلی ها از سری A قطع امید كنند و از هم اكنون یك پسر طلایی دیگر برای یوونتوس رزرو كنند اما تنها سه روز بعد همه چیز تغییر كرد. رقابت در صدر جدول دوباره داغ شد تا بار دیگر گرما و هیجان، یخ های زمستان كوتاه مدت سری A را ذوب كند.
مسابقه یوونتوس سامپدوریا را می توان شوك بزرگ و آنتونیولی دروازه بان سامپدوریا را می توان مرد هفته بیست و دوم سری A دانست. بازیكنی كه به تنهایی توانست سرنوشت یكی از بزرگ ترین لیگ های جهان را در هاله یی از ابهام ببرد. شاگردان كاپلو در خانه شكستی را تحمل كردند كه حتی تصور آن را نیز نمی كردند. این هفته كاپلو با اعتماد به نفس كامل تصمیم گرفت به مهاجم سوئدی تیمش كه این فصل بیشتر بار خط حمله یوونتوس را به تنهایی به دوش كشیده، استراحت دهد اما بازی مقابل سامپدوریا ثابت كرد یوونتوس بدون ابراهیموویچ، یوونتوس همیشگی نیست. سرمربی یوونتوس تصور می كرد زوج دل پیرو ترزگه می تواند در این مسابقه تأثیرگذار باشد اما تیم او دقیقاً از همین نقطه و در حساس ترین لحظات بزرگ ترین ضربه را خورد به طوری كه سرمربی نیز در نیمه دوم به این نتیجه رسید كه جای ابراهیموویچ در تركیب خالی است و او را به میدان فرستاد. ترزگه و دل پیرو در طول نیمه اول به شدت تحت فشار بودند و كمتر توانستند به دروازه حریف نزدیك شوند اما در نیمه دوم و با آمدن زلاتان همه چیز تغییر كرد. بازیكن سوئدی هر چه در توان داشت برای فرار یووه از شكست به كار بست اما این بار نوبت آنتونیولی بود كه با درخشش فوق العاده خود مانع از پیشروی حریف شود. این هفته لوكزامبورگو سرمربی رئال مادرید نیز در دل آلپی حضور داشت و بازی حریف آینده لیگ قهرمانان را از نزدیك تماشا كرد و قطعاً درس های زیادی از این مسابقه گرفت اما سرمربی رئال نباید روی نمایش این هفته یوونتوس حساب زیادی باز كند چرا كه برق چشمان كاپلو در پایان مسابقه حكایت از تحولات بزرگ در این تیم می كرد. سرمربی یوونتوس با آرامشی خاص تنها گفت: «ما خوب بازی كردیم اما آنتونیولی فوق العاده بود.»
كاپلو درباره دومین شكست فصل تنها به همین چند كلمه اكتفا كرد و بعد در حالی كه می گفت: « من نگران نیستم» ورزشگاه را ترك كرد اما تیم او تنها سه روز بعد آزمایش سخت دیگری را این بار مقابل پالرمو پیش روی دارد. عملكرد ضعیف خط حمله یوونتوس باعث شد وكیلان این تیم كه از مدتی قبل تلاش های خود را برای كم كردن مدت محرومیت آدریان موتو آغاز كرده بودند بر تلاش خود بیفزایند. در حالی كه در این شرایط بدون شك كاپلو دیگر حاضر نیست ریسك كند و قطعاً امشب ابراهیموویچ از اولین دقیقه در میدان خواهد بود اما نگرانی بزرگ كاپلو برای بازی امشب خط هافبك است. با آسیب دیدگی الیور كان در مسابقه چهارشنبه، او نیز به جمع ندود و كامورانزی غایب پیوست و به این ترتیب امشب ضعف خط هافبك یكی از بزرگترین مشكلات كاپلو خواهد بود. به احتمال زیاد، او پسوتا را درون تركیب قرار خواهد داد و در این صورت زامبروتا فرصت خواهد داشت كمی جلوتر حركت كند.
بازی امشب به خاطر میزبانی پالرمو، مصدومیت بازیكنان یووه و همچنین رقابت سخت صدر جدول حساسیت مضاعفی دارد.
منبع : خبرگزاری ایپنا


همچنین مشاهده کنید