جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

کاریستیاس فرشته یونان در آژاکس


چندی پیش كلاوس آلوفس مدیر باشگاه وردربرمن در مصاحبه با روزنامه بیلد كشورش ضمن ستایش از وی به عنوان بازیكنی توانا و با استعداد نام برد و آمادگی این باشگاه را برای انتقال وی به سایر باشگاه های اروپایی مورد تاكید قرار داد. وی چند روز بعد اعلام داشت: «مبلغ قرارداد جدید چهارساله وی با آژاكس ۹/۴ میلیون پوند است.» اما مطبوعات یونانی كه از این انتقال بسیار هیجان زده به نظر می رسیدند، مدعی اند كاریستیاس با یك قرارداد ۵/۳ ساله و به ارزش ۳ میلیون یورو به عضویت آژاكس به عنوان یكی از تیم های پرافتخار اروپا درآمده است.
خودش معتقد است سال ۲۰۰۴ میلادی سال خوب و پرباری برای وی در آلمان و یورو ۲۰۰۴ بوده است. بازی در یك تیم بزرگ آلمانی و بازی های درخشان وی به عنوان «فرشته یونان» در پرتغال و در نهایت آغاز همكاری وی با تیم آژاكس مجموعاً سال خوبی را برای وی به دنبال داشته است. كاریستیاس در این زمینه می گوید: «بی تردید آژاكس تیم بزرگ و صاحب نامی در جهان است و دوستداران زیادی در جهان دارد.»
او پس از بازی های یورو ۲۰۰۴ راهی وردربرمن آلمان می شود اما آن طور كه خود انتظار داشت در آنجا با موفقیت زیادی روبه رو نبود و در فصل گذشته فقط ۵ گل برای این تیم به ثمر رساند. وی قهرمانی با تیم ملی یونان در یورو ۲۰۰۴ را بهترین لحظات عمر ورزشی اش می داند. مطبوعات یونانی مدعی اند «مسئولان آژاكس از وی استقبال گرمی كردند و قرارداد وی را به ثبت رساندند.» وی همچنین می گوید: «شهر آمستردام را دیدم و باید بگویم زیبایی آن وصف نشدنی است. آنها از من به خوبی استقبال كردند. هدف اول من كسب نتایج خوب از روز اول حضورم در این تیم است. چرا كه كسب هرگونه پیروزی برای من یك موفقیت بزرگ محسوب می شود. وقتی قراردادم را امضا كردم احساس كردم شادترین لحظات عمر من است.» گلزن تیم ملی یونان پس از دیگر بازیكن تیم ملی این كشور در دهه ۱۹۹۰ به نام «ماخلا» كه بهترین دوران بازیگری اش را در آژاكس سپری كرد و به عنوان آقای گل هلند و حتی بهترین گلزن اروپا نیز معرفی گردید به این تیم پیوسته است. دیگر بازیكن یونانی تیم آژاكس «آناستاسیو» نام دارد كه در مصاحبه با شبكه Super FM كشورش اظهار داشته است: «پیوستن كاریستیاس به آژاكس دارای ارزش زیادی برای فوتبال یونان است چرا كه هم اكنون دو یونانی در این تیم حضور دارند. همه به خوبی می دانند كه موقعیت آژاكس در فوتبال جهان چگونه است. تیمی كه دارای طرفداران ثابتی است و از یك مربی فهیم نیز بهره می برد. به نظر من تیم آژاكس نیز انتخاب شایسته و مناسبی داشته است.»
كاریستیاس بازیكن سابق وردربرمن معتقد است: «هماهنگی در تیم آژاكس برای من خیلی سخت نیست بلكه هماهنگی با سیستم این تیم كه هم اكنون از ۳-۳-۴ استفاده می برد تا حدودی مشكل است. فكر می كنم در بهترین شرایط سنی خود قرار دارم و بتوانم مثمر ثمر باشم.» وی احتمالاً در پست اصلی خود مورد استفاده آژاكس قرار خواهد گرفت.
كاریستیاس یونانی كه از سوی مجله فرانس فوتبال با ۱۵ رای در ردیف یازدهم بازیكنان سال گذشته میلادی اروپا قرار گرفته است هم اكنون به عنوان یكی از ورزشكاران محبوب یونان بوده و امیدوار است در بازی های مقدماتی تیم ملی كشورش برای راهیابی به جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان، خاطرات بازی های خوب خود را در یورو ۲۰۰۴ پرتغال زنده كند. بی تردید وی بهترین بازی فصل گذشته خود در وردربرمن را با تیم فرایبورگ انجام داده و توانسته سه گل از شش گل تیم خود را به ثمر برساند. رهاگل آلمانی مربی تیم ملی یونان نیز همچنان اعتماد زیادی به مهاجم بلندقامت خود دارد و وی را در تركیب اصلی خود قرار می دهد. رهاگل معتقد است: «او یكی از بهترین بازیكنان تورنمنت یورو ۲۰۰۴ بوده است.» اما كاریستیاس موفقیت و پیروزی در پرتغال را مدیون تمامی بازیكنان تیم خود و مربی آن می داند.
منبع : باشگاه اندیشه


همچنین مشاهده کنید