پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

دارو درمانی در گروههای مختلف افراد


هر کسی ممکن است به نوعی به درمان دارویی جواب بدهد . مثلاً بعضی ها با خوردن یک دارو مشکلی برایشان پیش نمی آید حال آنکه شخص دیگری که همان دارو را مصرف می کند .
است دچار عوارض نامطلوب بشود . با وجود این ، پزشکان می دانند که بعضی ها بهنگام مصرف دارو در معرض خطر بیشتری هستند . علت آن است که بدن اینگونه افراد بطور متفاوتی با دارو کار می کند و دارو در آنها اثر مشخص یا خاصی بجا می گذارد . کسانی که در معرض خطر قرار دارند عبارتند از اطفال ، کودکان ، زنان باردار و شیرده ، سالخوردگان و کسانیکه بیماری طولانی مدت دارند بویژه آنهایی که مبتلا به ناراحتی کبد یا کلیه هستند .
بعضی ها که به توجه مخصوص نیاز دارند آنهایی هستند که با مصرف داروی دیگر به خاطر سابقه حساسیت بدن دچار ناراحتی می شوند . زمانی که پزشکان برای این گروههای خطر دارو تجویز می کنند درانتخاب داروی مناسب دقت بیشتری بخرج می دهند ، مقدار دارو را تنظیم می کنند و دقیقاً‌بر اثرات درمان نظارت می نمایند . اگر فکر می کنید شا جزو گروه خطر هستید حتماً پزشک را در جریان شرایط خاصی که دارید بگذارید و یا اگر داروهای بدون نسخه می خرید و تصور می کنید ممکن است نسبت به آن دچار عوارض جانبی شوید با پزشک یا داروساز مشورت کنید .
منبع : واحد مرکزی خبر


همچنین مشاهده کنید