پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

مردی با پنهان کردن خود در یک صندوق چوبی - دانسته یا ندانسته - ضعف امنیت هواپیمایی آمریکا را ثابت کرد (در این روز ۱۱ سپتامبر)


با این همه دقتی كه پس از رویداد ۱۱ سپتامبر در فرودگاههای آمریكا صورت می گیرد نهم سپتامبر ۲۰۰۳ یك مرد ۲۵ ساله بدون این كه كسی متوجه شود خود را در صندوق چوبی قرار داد و با هوپیما از نیویورك به دالاس تكزاس منتقل شد. وی كه «چارلز مكینلی» نام دارد و ۲۵ ساله است در یك انبار كالا در نیویورك كار می كرد كه طبق اظهار خود او ، ضمن كار ناگهان به كله اش زد كه خود را در صندوق چوبی ویژه حمل كامپپوتر به ابعاد یك متر و پنج سانتیمتر در ۹۰ سانتیمتر قرار دهد و قبلا نشانی خانه والدینش در شهر دالاس را روی صندوق بچسباند و به صورت بار به دالاس برود و بدون این كه پولی داده باشد از والدینش دیدن كند.
صندوق حاوی چارلز در میان صندوقهای دیگر به فرودگاه منتقل و به هواپیمای شركت «كیتی هاك كارگو» بارگیری و هواپیما پس از دو توقف بین راه در فرودگاه دالاس بر زمین نشست و صندوق حاوی چارلز كه ۱۶۵ سانت قد و ۱۳۷ كیلو گرم وزن دارد با لیفت تراك به كامیون حمل و به خانه والدینش انتقال یافت . مادر چارلز در قبول صندوق كه سفارش آن را نداده بود تردید داشت و با راننده سرگرم بحث شد . چارلز كه جر و بحث آنها را می شنید در صدد بر آمد از فرصت استفاده كند صندوق را باز و فرار كند زیرا اگر به انبار باز گشت داده می شد مرگ او از گرسنگی و تشنگی قطعی بود. هنگام باز كردن صندوق ، راننده متوجه او شد و جریان را به پلیس اطلاع داد و چارلز به زندان منتقل شد كه قاضی یازده سپتامبر ۲۰۰۳ پس از ارجاع پرونده به او گفت نمی تواند چارلز را در زندان نگهدارد زیرا كه در قانون چنین عملی جرم شناخته نشده است.
منبع : تاریخ ایران و جهان در این روز


همچنین مشاهده کنید