جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

ماهیت برخی عزل و نصب ها در جمهوری اسلامی، ۲۷ سال پس از انقلاب(در این روز ۱۰ سپتامبر)


روزنامه كیهان وابسته به دفتر رهبری جمهوری اسلامی و انقلاب در صفحه دوم شماره پنجشنبه ۱۷ شهریور سال ۱۳۸۴ (مصادف با روزی كه در شهریور ۱۳۵۷ با وجود اعلام حكومت نظامی در تهران و منع اكید اجتماعات، گروهی بزرگ ازمردم این شهر به خود جرات دادند و با هدف تغییر دولت و داشتن حكومت و نظمی بهتر به خیابانها ریختند و در میدان ژاله هدف گلوله قرار گرفتند و تلفات سنگین متحمل شدند) تحت عنوان خبر ویژه چنین نوشته است:
« دخالت دو عضو برجسته ستاد انتخاباتی یكی از رقبای دكتر احمدی نژاد در روند عزل و نصب های وزارت امور خارجه، كارشناسان باتجربه و متعهد این وزارتخانه را نگران كرده است.
گزارش های دریافتی از تلاش باند ذی نفوذ در دستگاه دیپلماسی (كشور)، برای جلوگیری از ایجاد تحول مدیریتی در وزارت امور خارجه حكایت می كند. در این زمینه گفته می شود (كه) معاونت آسیا و اقیانوسیه به عوامل سابق (كدام سابق؟) سپرده شده و باند مذكور (مزبور) تلاش می كند تا از سپرده شدن تصدی معاونت اروپا- آمریكا به نیروهای (افراد) مورد نظر رئیس جمهور جلوگیری نماید (كند).
گردانندگان ستاد انتخاباتی مورد بحث برای تسلط بر معاونت بین الملل وزارتخانه مزبور نیز در حال انجام رایزنی ها و فشارهای گسترده ای هستند تا همچنان از روی كار آمدن نیروهای متعهد و با تجربه، كه توسط افراطیون دوم خرداد(دولت خاتمی) طرد و منزوی شده بودند، جلوگیری كنند.» .
می دانیم كه تاثیر «خبرهای ویژه كیهان» در جامعه كه نوعی افشاگری مطبوعاتی است كمك وسیعی به شكست رقبای احمدی نژاد در انتخابات گذشته و روی كار آمدن او شده است.
منبع : تاریخ ایران و جهان در این روز


همچنین مشاهده کنید