شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

عادات خطرناک


عادات خطرناک
سعی كنید ۷ مورد زیر را بعد و قبل از غذا رعایت كنید:
۱ - بعد از غذا سیگار نكشید: آزمایشات نشان داده است كه كشیدن یك نخ سیگار بلافاصله بعد از غذا مساوی است با كشیدن ۱۰ نخ در شرایط عادی و در نتیجه به همین نسبت خطر ابتلا به سرطان افزایش می یابد.
۲ - بلافاصله بعد از غذا میوه نخورید: میوه خوردن بلافاصله بعد از غذا باعث می شود كه هوا داخل معده جمع و نفخ شدید ایجاد شود، بنابراین حداقل ۱ ساعت قبل و ۲ ساعت بعد از غذا میوه بخورید.
۳ - بلافاصله بعد از غذا چای ننوشید: مقدا زیادی اسید در برگ های چای وجود دارد كه باعث محكم شدن تركیبات و پیوندهای پروتئینی داخل غذا و در نتیجه سخت هضمی آن می شود. به عنوان مثال چای دارای تركیباتی است كه جذب آهن را بسیار كم می كند.
۴ - حمام نكنید: حمام كردن باعث افزایش جریان خون در دست ها، پاها و تنه شده و از اجتماع خون در اطراف معده كه باعث هضم آسان غذا می شود جلوگیری می كند.
۵ - بعد از غذا پیاده روی نكنید: در بین مردم شایع است كه پیاده روی بعد از غذا بسیار به هضم آن كمك می كند، ولی این درست نیست و پیاده روی پس از غذا خوردن باعث می شود كه دستگاه گوارش در جذب غذا ناتوان شود و مواد مغذی داخل غذا جذب نشود.
۶ - بلافاصله بعد از غذا نخوابید: در این صورت عمل هضم به درستی انجام نمی شود و باعث ایجاد عفونت روده و ناراحتی های گوارشی می شود.
منبع: YAHOO/HEALTH
راحله زندوكیلی
منبع : روزنامه همشهری


همچنین مشاهده کنید