شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا
دستور العمل همیشه تازه ناپلئون به مقامات دولتی فرانسه (در این روز ۲ اوت)
ناپلئون بناپارت كنسول اول فرانسه (رئیس قوه مجریه) دوم اوت ۱۸۰۲ و دو سال پیش از امپراتور شدنش دستور اكید داد كه مقامات ارشد فرانسوی به نامه های مردم ظرف سه روز پس از وصول، پاسخ كتبی دهند و شنبه ها را برای ملاقات با متقاضیان ، صرفنظر از این كه چه كسانی باشند اختصاص دهند. همزمان ، ناپلئون از مردم نیز درخواست كرد كه در صورت مشاهده نقض آن دستور به شخص او شكایت كنند تا شخصا رسیدگی كند.
۱۳ قرن پیش از ناپلئون كه خود را سرباز انقلاب فرانسه می خواند ، در ایران خسرو انوشیروان دست به چنین كاری زده بود كه از « تاریخ »، نه افراد، لقب « دادگر » گرفته است. پارلمان انگلستان هم پیش از ناپلئون كمیسیون عرایض در جوار خود خلق كرد كه الگوی همه پارلمانها شده است، ازجمله پارلمان ما كه كمیسیون اصل ۹۰ دارد . پیشرفته بودن كشورها تنها به خاطر دانش و صنعت آنها نیست ، رسیدگی به درد دلها است؛ پیش از آن كه « فریاد » شوند. در برخی از كشورها كمتر از سه روز به نامه مردم ترتیب اثر می دهند. در این ممالك رسم نیست كه صاحب نامه را برای ادای توضیح دعوت كنند؛ مدیری كه نامه را دریافت می دارد برحسب اهمیت و فوریت نامه، معاون و یا یكی از زیر دستان خود را به سراغ شاكی می فرستد . مسئله تا حل شدن دنبال می شود و برای حل آن، اگر لازم باشد ضابطه و قانون وضع می گردد.
یكی از وظایف هر دفتر روابط عمومی یافتن شكایات از لابلای روزنامه ها و دادن به مقام مربوط و تعقیب آن تا حل مسئله است، و به همین لحاظ است كه شمار ناراضیان از عملكرد ادارات كم می شود و به حد اقل می رسد. باوجود این، در دویست و دومین سالروز صدور دستور حیاتی ناپلئون هنوز كشورهایی هستند كه به مشكلات مردم كه در جراید منعكس می شود و یا نامه های ارسالی آنان ، آن طور كه باید توجه نمی شود كه یك ضعف اداری بزرگ است.
دکتر نوشیروان کیهانی زاده
۱۳ قرن پیش از ناپلئون كه خود را سرباز انقلاب فرانسه می خواند ، در ایران خسرو انوشیروان دست به چنین كاری زده بود كه از « تاریخ »، نه افراد، لقب « دادگر » گرفته است. پارلمان انگلستان هم پیش از ناپلئون كمیسیون عرایض در جوار خود خلق كرد كه الگوی همه پارلمانها شده است، ازجمله پارلمان ما كه كمیسیون اصل ۹۰ دارد . پیشرفته بودن كشورها تنها به خاطر دانش و صنعت آنها نیست ، رسیدگی به درد دلها است؛ پیش از آن كه « فریاد » شوند. در برخی از كشورها كمتر از سه روز به نامه مردم ترتیب اثر می دهند. در این ممالك رسم نیست كه صاحب نامه را برای ادای توضیح دعوت كنند؛ مدیری كه نامه را دریافت می دارد برحسب اهمیت و فوریت نامه، معاون و یا یكی از زیر دستان خود را به سراغ شاكی می فرستد . مسئله تا حل شدن دنبال می شود و برای حل آن، اگر لازم باشد ضابطه و قانون وضع می گردد.
یكی از وظایف هر دفتر روابط عمومی یافتن شكایات از لابلای روزنامه ها و دادن به مقام مربوط و تعقیب آن تا حل مسئله است، و به همین لحاظ است كه شمار ناراضیان از عملكرد ادارات كم می شود و به حد اقل می رسد. باوجود این، در دویست و دومین سالروز صدور دستور حیاتی ناپلئون هنوز كشورهایی هستند كه به مشكلات مردم كه در جراید منعكس می شود و یا نامه های ارسالی آنان ، آن طور كه باید توجه نمی شود كه یك ضعف اداری بزرگ است.
دکتر نوشیروان کیهانی زاده
منبع : تاریخ ایران و جهان در این روز
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
ایران اسرائیل اصفهان حجاب ایران و اسرائیل گشت ارشاد حمله ایران به اسرائیل حسین امیرعبداللهیان استان اصفهان دولت وعده صادق جنگ ایران و اسرائیل
تهران سیل شهرداری تهران وزارت بهداشت هواشناسی قتل فضای مجازی زلزله پلیس سیلاب قوه قضاییه سازمان هواشناسی
قیمت طلا قیمت دلار خودرو قیمت خودرو دلار بازار خودرو بانک مرکزی چین دولت سیزدهم ایران خودرو تورم قیمت سکه
سعدی سینمای ایران سینما تلویزیون تئاتر فیلم سینمایی فیلم سریال موسیقی احسان علیخانی کتاب بازیگر
مغز
رژیم صهیونیستی غزه فلسطین عراق جنگ غزه روسیه سازمان ملل امیرعبداللهیان حماس ترکیه اسراییل شورای امنیت
فوتبال استقلال پرسپولیس شمس آذر قزوین باشگاه استقلال تراکتور لیگ برتر صنعت نفت آبادان بازی لیگ برتر ایران رئال مادرید لیگ قهرمانان اروپا
هوش مصنوعی سرطان همراه اول اینترنت فناوری موبایل گوگل سامسونگ ناسا تبلیغات تلگرام اپل
حمله قلبی قلب کلسترول فشار خون گیاهان دارویی پیاده روی