چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

از مصرف زیاد گوشت خودداری کنید


از مصرف زیاد گوشت خودداری کنید
مصرف بیش از حد پروتئین حیوانی سبب بروز بیماریها و مشکلاتی در بدن میشود که ما در این نوشته به پاره‌ای از آنها اشاره میکنیم.
با افزایش پروتئین حیوانی ماده ای سمی در بدن تولید می شود که در نتیجه آن، بدن کنترل خود را بر روی سلول‌ها از دست می دهد و سلول ها بدون کنترل و هدایت مغز رشد بی رویه پیدا می کنند که در نهایت این امر باعث بروز انواع سرطان ها می شود.
ناگفته نماند که امروزه ارتباط میزان مصرف پروتئین حیوانی در بروز و یا عدم بروز سرطان ها به اثبات رسیده است.
یکی دیگر از بیماریهائی که به سبب مصرف بیش از حد پروتئین حیوانی در بدن ایجاد بروز می کند، آرتروز است زیرا اسید اوریک بالای این پروتئین ها سبب از بین رفتن غضروف های مفاصل شده و در نتیجه بیماری مفاصل یا آرتروز پدیدار میشود.
بیماریهای قلبی، دیابت و انواع دیگر بیماریها بطور مستقیم یا غیر مستقیم با مصرف بیش از حد پروتئین حیوانی در ارتباط هستند.
مصرف مقدار زیاد این پروتئین سبب اسیدی شدن خون شده و ارتباط مستقیم با پوکی استخوان و فاسد شدن دندانها دارد. زیرا بدن برای هضم اسید اوریک از کلسیم موجود در استخوانها و دندانها استفاده میکند.
بیشتر مردم بر این باورند که مصرف پروتئین سبب ساختن ماهیچه های قوی در بدن میگردد اما حقیقت اینستکه بدن ما برای تولید پروتئینی که سازنده ماهیچه های قوی باشد احتیاج به اسید آمینه دارد.
بهترین منبع اسید آمینه، پروتئین موجود در سبزیجات و میوه ها می باشد، بیشتر گیاهان دارای پروتئینی هستند که ما به آن احتیاج داریم و هضم آنان به مراتب از پروتئین حیوانی آسانتر است.
یک بازنگری کلی در فرهنگ غذایی سنتی باعث کاهش انواع بیماری های متداول در جامعه و افزایش بهداشت و سلامتی فردی می گردد.

ezinearticles.com
منبع : روزنامه شرق


همچنین مشاهده کنید