پنجشنبه, ۳۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 18 April, 2024
مجله ویستا

۲۵ ویژگی مدیران بهره ور


۲۵ ویژگی مدیران بهره ور
آیا شما مدیر كارآمد و بهره‌وری هستید ؟ آیا می‌دانید مدیران بهره ور چه ویژگی‌هایی دارند ؟به ۲۵ ویژگی مدیران بهره ور كه در پی می‌آید توجه كنید و هر كدام از این ویژگیها كه در شما موجود می‌باشد علامت بزنید این ویژگی‌ها چنین‌اند ؟
۱- فرهنگ سازمانی ؛ فرهنگ ملی و فرهنگ جهانی را به خوبی می‌شناسد و برای رسیدن به توسعه فرهنگی با دانایی عمل می‌كند .
۲- به تمام زوایای كار و محیط پیرامون خود نگاه سیستمی و شبكه‌ای دارد .
۳- به نیازهای انسانی كاركنان توجه دارد و به ارزش های والای انسانی ارج می‌نهد .
۴- كاركنان را به كاربرد طیف‌های گوناگون دانش ( خرد ؛ معرفت )تشویق می‌كند .
۵- به هم افزایی ( سینرژی ) در فكر و عمل ؛ اعتقاد قلبی دارد .
۶- زمینه‌های اصلاح نگرش‌هامهارتهاو افزایش دانش خود و كاركنانش را فراهم می‌آورد
۷- صلاحیت‌های حرفه‌ای و فنی دارد ( در خصوص حرفه خود ؛شانه به شانه آخرین فنون حركت می‌كند )
۸- در پی اصلاحات است و می‌داند اصلاحات را از كجا آغاز و در كجا متوقف كند .
۹- مستمراً در پی شكوفایی استعدادهای خود و كاركنانش است .
۱۰ برای روشن ماندن موتور سازمانش ؛ همواره خود انگیخته و پرانگیزه عمل می‌كند و كاركنان را انگیزه مند می‌سازد .
۱۱-پیش قدم ؛ خود آغاز گر ؛ خود پیش برنده ؛ خود ناظر و خود ارزشیاب است و دیگران را نیز به این امر دعوت می‌كند .
۱۲- رویارویی با مشكلات را دوست دارد و می‌خواهد قابلیت‌های خود و كاركنانش را در این زمینه‌ها بیازماید
۱۳- هدف گرا ؛ فرایند گرا ؛ پیشرفت گرا و توفیق گراست .
۱۴- چشم انداز مشاركتی دارد و افكارش را با كاركنان در میان می‌گذارد و از اندیشه‌های خوب آنان برای ارتقاء سازمان بهره می‌جوید .
۱۵- موازنه‌های معقولی بین استعدادها و انتظارات ؛ قابلیت‌ها ؛ امكانات و ....... برقرار می‌كند .
۱۶- مدیریت اختلاف را به معنای واقعی می‌شناسد و برای مشاجرات از طریق مذاكره و تعامل عمل می‌كند .
۱۷- كارها را به نحو اثر بخش واگذار می‌كند ( وظایف و مسئولیت‌ها و اختیارات مناسب را به طور صحیحی ؛ منطقی و به روشنی تعریف می‌كند .
۱۸- برای رفع ؛ تنگناها ؛ محدودیت‌ها ؛ خلاءها و نارسایی‌ها ؛ بی‌وقفه می‌كوشد و فرصت‌ها و تهدیدها را به خوبی می‌شناسد .
۱۹- تدابیر پیشگرانه و تصحیح كننده را به خوبی تنظیم و اعمال می‌كند .
۲۰- پیوسته بر پیشرفت كارطراحی؛ برنامه های عملیاتی ؛ بودجه‌ها و هزینه‌ها نظارت دارد و به هدایت مستمر ؛‌ نظارت مستمر وارزشیابی مستمر كلیه امور می‌پردازد .
۲۱- نوآوری و خلاقیت را در تمام سطوح كاركنان تشخیص می‌دهد و زمینه‌های پرورش و گسترش این خلاقیت‌ها را فراهم می‌آورد .
۲۲- بحران‌ها را می‌شناسد و در اوقات بحرانی ؛ با شاخص‌ها و پیچیدگی‌های معلوم و نامعلوم ؛ با قاطعیت و مهارت برخورد می‌كند .
۲۳- دربرنامه‌ریزی‌های راهبردی سازمان ؛ كارگروهی و بازخورد گرفتن از بدنه را یك اصل می‌داند .
۲۴- به فن آوری ارتباطات ( ICT) و توسعه معقول و متناسب آن در سازمان معتقد است .

به نقل از سایت www.sohyle.com
منبع : شبکه خبری ورلد نیوز


همچنین مشاهده کنید