سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا

نویسنده ای با صدها میلیون خواننده (در این روز ۲۹ ژوئن)


نویسنده ای با صدها میلیون خواننده  (در این روز ۲۹ ژوئن)
« اروینگ والس » نویسنده آمریكایی كه داستانهایش بیش از ۲۷۰ میلیون خواننده داشته است ۲۹ ژوئن سال ۱۹۹۰ در گذشت.از این نویسنده ۱۶ داستان ، ۱۷ تالیف غیر داستانی و چندین نمایشنامه برجای مانده است. داستانهای « والس » در پی نوعی تحقیق و بررسی نوشته شده اند و به همین سبب بر دل می نشینند . داستانهای معروف او عبارتند از : گزارش چپمن ، جایزه ، ۳ آژیر ، انسان ، توطئه ، واژه ، پاشگاه خنده و .... وی كه ساكن شهر شیكاگو بود پیش از این كه وارد كار داستان نویسی و تالیف شود خبر نگار ورزشی روزنامه های ایالت ویسكانسین بود.
اروینگ در خاطراتش نوشته است كه كار نویسندگی را با كتابی رساله مانند آغاز كرد ، ولی ناشران آن زمان به بهانه این كه هزینه چاپ و توزیعش را در نخواهد آورد حاضر به چاپ آن نشدند ، مگر این كه در قسمتی از هزینه چاپ با آنان شریك می شدم كه من این پول را نداشتم .
ضمن مذاكره با ناشران متوجه شدم كه «داستان» را بدون درنگ چاپ می كنند زیرا كه نیاز به كاغذ اعلا ء ، جلد مقوایی و تزیین ندارد و در قطع كوچك چاپ می شود . بنابراین ؛ به نوشتن داستان روی آوردم تا پس از كسب شهرت و پول به نوشتن كتابهای غیر داستانی بپردازم .
چند داستان پر فروش آن زمان را خواندم و روش دیگری برای نگارش بكار بردم و پیروز شدم و داستانهای من تا به امروز ( تاریخ نگارش خاطرات ) ۲۷۰ میلیون نسخه چاپ شده اند و دیگر ، ناشران برای چاپ كتابهای غیر داستانی من غر و لند نمی كنند.
بسیاری از داستانهای اروینگ به صورت فیلم سینمایی در آمده است.

دکتر نوشیروان کیهانی زاده
منبع : تاریخ ایران و جهان در این روز


همچنین مشاهده کنید