چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

فرصت ها را دریابیم


فرصت ها را دریابیم
● نحوه ایجاد انگیزه در میان کارکنان
اگر هنر مدیریت عبارت باشد از اداره کارمندان؛ دانستن یک موضوع برای مدیران کاملاً ضروری است. در واقع مدیر واقعی با اهمیت دادن به این موضوع شرایط را برای بهبود فعالیت و سودآوی واحد اقتصادی اش مهیا می سازد و آن عبارت است از اینکه مدیر باید تلاش کند تا همکارانش را به ارائه تمام استعداد و توانشان در انجام امور سوق دهد.
هر شخصی خصوصیات مثبت و توانایی هایی دارد که مدیر عاقل باید بکوشد این توانایی ها به بهترین نحو بروز کرده و اسباب شکوفایی شرکت را فراهم سازد. ایجاد بستر لازم برای مشارکت کارمندان در تمام امور لازم است.
امروز دیگر یک شرکت مثل سی سال پیش اداره نمی شود . سلسله مراتب اداری، انعطاف ناپذیری سابقش را از دست داده اما وجود دارد. مدیر امروز کسی است که می تواند از دفتر کارش خارج شده، با همکارانش ارتباط برقرار نماید و آنها را متقاعد کند. این شیوه مدیریت البته بسیار ظریف است، اما ثمرات بیشتری نسبت به مدیریت یکسونگرانه و خشک سلسله مراتبی دارد.
خلاصه کلام اینکه عمر مدیر همه چیزدان، شکست ناپذیر و مادام العمر به سر آمده است. البته این مفاهیم تازه مدیریتی هنوز در عرصه تئوری جریان دارند. هنوز مدیران بسیاری وجود دارند که فکر می کنند چون مدیر یا رئیس این بخش یا آن بخش هستند، پس همین سمت برای درست بودن تصمیماتشان کفایت می کند و همکاران و کارمندان چون در مرتبه ای پایین تر از سلسله مراتب قراردارند، باید دستورات را اجرا کنند. واقعیت آن است که با توجه به فضای باز موجود در اقتصاد جهانی این نوع مدیران در آینده از صحنه خارج می شوند.
منبع : سایت مدیران ایران


همچنین مشاهده کنید